Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Regenjas

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 21 jun 2016 19:04

Bij de JNC heb ik met een Perfetto gereden. Hierin wordt je uiteindelijk wel nat maar door de windstopper krijg je het niet koud. Dit is overigens ook mijn ervaring in NL met wat kouder weer. Perfetto of gabba houden je in een stortbui niet droog maar als je gewoon stevig doorfietst krijg je het niet koud. Ik gebruik dan ook nooit een regenjas.
o'7o

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 21 jun 2016 19:08

Douglas schreef:Bij de JNC heb ik met een Perfetto gereden. Hierin wordt je uiteindelijk wel nat maar door de windstopper krijg je het niet koud. Dit is overigens ook mijn ervaring in NL met wat kouder weer. Perfetto of gabba houden je in een stortbui niet droog maar als je gewoon stevig doorfietst krijg je het niet koud. Ik gebruik dan ook nooit een regenjas.
Ik had de perfetto aan zonder arm of been warmers en ik vondt het nog koud.Tijdens de stortbuien was die gewoon drijfnat.

Welke variant hotpack hebben jullie? Hotpack 5,ultralight of no Rain
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jun 2016 19:19

Ik heb de 5, maar je kan net zo goed de 4 pakken. Die was laatst voor een idioot bedrag te koop bij AS Adventure. Ik gebruik 'm inderdaad ook in cyclo's, afgelopen zondag nog ruim 4 uur mee door de regen gereden....

De ultralight is de meerprijs niet waard. De gewone is al heel klein en voelt wat steviger.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 21 jun 2016 19:37

Ik heb de 4. Bevalt prima.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 21 jun 2016 22:02

Regenjacks die ademen doen dat alleen als het NIET regent. Als het regent is de luchtvochtigheid 100% en kan dus geen enkele stof ademen. Vandaar dat je altijd nat wordt onder regenkleding, hoe duur of goedkoop deze ook mag zijn.

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 21 jun 2016 22:58

Helemaal mee eens. Ik heb alleen een redelijk simpel ding van Bioracer en ik vind het een ramp om überhaupt een regenjas aan te trekken.

Mijn idee is altijd: okee, je wordt wordt nu nat, maar het wordt straks wel weer droog. Dat dacht ik ook in februari in Friesland. Het werd toen níet meer droog en ik had de regenjas in de zadeltas, maar was in de tussentijd al zo nat geworden dat het geen zin meer had om wat dan ook aan te trekken.

Onderkoeld raken is ook geen pretje, weet ik inmiddels. Maar wat je ook aan hebt, in de regen is alles wat de temperatuur binnenhoudt aangenaam en belangrijk.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 22 jun 2016 12:37

Ik heb diverse regenjassen (gehad), bbb, castelli, focus, adidas...
Mijn castelli squadra gebruik ik als ik thuis wegfiets in de regen met mn racefiets... Deze neem ik ook mee als ik de bergen in ga en het boven 0-10 graden is.
Mijn Adidas als ik ga mtb-en in de regen, body en afritsbaar schouder/mouwen.

Wat ik momenteel gebruik en meeneem als er een kans op regen is, is een heel goedkoop jasje van de decathlon/btwin.. Superlicht en makkelijk op te vouwen, ik vind um ideaal en hij voldoet ook in de regen.
http://www.decathlon.nl/windjack-ultral ... 83388.html

metor
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 15 sep 2005 01:07

metor 22 jun 2016 13:37

Ik heb deze en zit strak om het lichaam, alleen iets ruimte bij de boven armen zoals bijna elke regenjas.
Met wat zoeken in de aanbieding te vinden voor zo'n 50 euro
https://www.bikeinn.com/fiets/sugoi-rs- ... lsrc=aw.ds

Het daarnaast ook een Gabba en dat bevalt beter tijdens intensieve ritten en minder langdurige regen.

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 22 jun 2016 14:14

@hopjes is die btwin zo anders dan de castelli dan? Die is toch ook erg licht en klein.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 jun 2016 15:23

Btwin is een tent. Uiteindelijk wil je toch een Hotpack.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 22 jun 2016 15:39

Sha Kokken schreef:@hopjes is die btwin zo anders dan de castelli dan? Die is toch ook erg licht en klein.
ja, ik kan de btwin compacter opvouwen (zit een zakje aan de jas, waar je deze invouwt) en zodoende makkelijk meenemen. Het materiaal is ook dunner...

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 22 jun 2016 15:45

havana schreef:Btwin is een tent. Uiteindelijk wil je toch een Hotpack.
Bij diverse websites staat de hotpack onder de windjacks en niet onder de regenjasjes.
Een btwin kost 25 euro, ik koop liever elk 1-2 jaar een nieuwe btwin dan een hotpack voor 70 euro... Hoe ouder, hoe meer waterdoorlatend!

Het gaat hier ook om regenjasjes, niet om windjasjes of om mee af te dalen. Dan heb ik namelijk liever een body dan een complete jas ivm warmte.

Plaats reactie