Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Regenjas

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 18 jun 2016 21:58

Ik ben op zoek naar een regenjas die een strakke pasvorm heeft en dus niet wappert in de afdalingen.
Liefst ook enigszins adement en mee te nemen in mn achterzak .
Tot nu toe kom ik op sportfull hotpack no Rain en castelli Riparo.
Heeft iemand van hier ervaring met deze jacks of betere opties?
Specialized Diverge Axs

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 18 jun 2016 22:05

Hoi. Ik heb ervaring met de hotpack. Deze ademd niet.
Maar ik vind het wel een fijn ding. Ook al is hij snel te warm.
In een afdaling kant ik mij herinderen dat hij wel wat klappert maar niet op de rug. Maar juist de mouwen bij de bovenarmen.

Toen heb ik een keer een m gekocht ipv een l
Maar dan heb je een vrij kort rug stuk. Dus word je onderrug snel nat.
En doordat hij te klein was. Was het erg lastig uitrekken.

zilliax
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 feb 2016 10:55

zilliax 20 jun 2016 08:56

Ikzelf gebruik de hotpack van Sportful.
Voornamelijk voor een plaatselijke bui ofzo, .. ik heb snel te warm met zo'n "Hot"pack.

Vorige week de hotpack gebruikt in de afdaling van de Mont Ventoux, begint wat de klapperen na een 40km/u , maar is vrij normaal, .. denk ik ...
1m83 en 75kg, maat L ,misschien had ik in een kleiner maat kunnen kopen..

Wel aangenaam dalen met zo'n Hotpack, heeft uitsparingen in de mouwen voor je duimen en past prima in je achterzak.

lucile
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 sep 2011 08:38

lucile 20 jun 2016 13:45

Ik heb ook de Sportful Hotpack, zit goed strak en past mij prima. Niks wappert en het is ook goed ( snel & klein ) op te vouwen en makkelijk mee te nemen in je shirt. Ik hoor wel vaker dat de jas zelf wat aan de korte kant is, maar ik ben niet zo groot en hij past mij uitstekend. ( 1.64 en 46 kg, maatje S).

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 21 jun 2016 16:46

De Gabba of Perfetto misschien? De Riparo stond ook het lijstje...
Beiden suggesties zijn wel meer een jersey, maar het klappert absoluut niet. Kan een bui hebben en ademt ook nog eens.
WiND 56 - 2020

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 21 jun 2016 17:11

jwkeij schreef:De Gabba of Perfetto misschien? De Riparo stond ook het lijstje...
Beiden suggesties zijn wel meer een jersey, maar het klappert absoluut niet. Kan een bui hebben en ademt ook nog eens.
Gabba en perfetto heb ik al maar dat voldoet niet in een echte bui helaas.
Zaterdag maar even kijken naar die hotpack wel prijzig voor een "regenjasje"
Specialized Diverge Axs

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 21 jun 2016 17:16

Ben zelf lang en slank. Castelli Squadra regenjas zit echt als gegoten.
Heb met 1.95m en 85kg een L en die zit overal strak.
Wanneer je hem iets los zet bolt hij ook niet meteen op als een mega windvanger.
Einden van de mouwtjes hebben een elastieken band waardoor ze mooi afsluiten en niet opkruipen.

https://www.mantel.com/castelli-squadra ... N0YXJ0MQ==

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 21 jun 2016 17:41

Ik ben zeer content met een Sportful Fiandre no-rain light. Prima tegen een sputter buitje, adembenemend, wind en waterdicht op de plekken waar nodig.
Past in achterzak op koersshirt, maar niet heel compact. Niet erg lang van as achteren, mouwen wel lekker lang en fijn kraagje.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27462
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 jun 2016 18:05

Iemand vraagt om een regenjas om in de achterzak mee te nemen en mensen komen met een Gabba op de proppen.... :roll:

LEZEN MENSEN.

Hier trouwens een zeer tevreden gebruiker van de Hotpack. Beste regenjasje dat ik ooit heb gehad. Nee, hij ademt niet. Geen enkele echte regenjas ademt (wat mensen ook mogen beweren).

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 21 jun 2016 18:36

Klopt geen enkele ademt. De beste oplossing is niet fietsen in de regen.
Maak joe woar

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 21 jun 2016 18:50

havana schreef:Iemand vraagt om een regenjas om in de achterzak mee te nemen en mensen komen met een Gabba op de proppen.... :roll:

LEZEN MENSEN.

Hier trouwens een zeer tevreden gebruiker van de Hotpack. Beste regenjasje dat ik ooit heb gehad. Nee, hij ademt niet. Geen enkele echte regenjas ademt (wat mensen ook mogen beweren).
Denk dat dat hem gewoon word.

Jij gebruikt hem ook in je cyclo's toch?Ik neem aan dat ie als soort windjack in de afdaling ook voldoet?

Nat zijn is geen probleem alleen door en door koud fietst niet zo prettig.
Dat had ik 2 weken geleden tijdens de JNC in Luxemburg.Blauwbekken en klappertanden is niet mijn hobby.
Specialized Diverge Axs

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 21 jun 2016 18:57

Ik heb tijdens de JNC ook een paar uur in de regen gefietst met m'n hotpack regenjasje aan. Uiteindelijk was ik wel volledig nat. Ik weet alleen niet of dat dan de regen is die toch door de stof heen komt, het zweet ivm gebrek aan ademend vermogen van het jasje, of een combi van beide.
Feit is wel dat ik het totaal niet koud heb gehad. Door het winddicht zijn, koel je niet af, ondanks dat je nat bent.

Plaats reactie