Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Regenjas

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 29 jun 2016 20:58

Ook Assos heeft bij regen geen ademend vermogen, omdat het bij 100% luchtvochtigheid nu eenmaal niet mogelijk is dat welke stof dan ook ademt.

Ik heb een fiets jack dat voldoet aan de volgende specificaties Waterproofness: 10000
Breathability: 10000, gemaakt in een land waar ze weten wat regen is, een heerlijk jack, maar bij regen is het binnen in het jack (in vijf minuten) net zo nat als daar buiten omdat het de warmte niet kwijt kan omdat ademen onmogelijk is.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 29 jun 2016 21:19

Met mijn Sportful hotpack heb ik die ervaring eigenlijk niet. Ik word na twee jaar gebruik een klein beetje nat rond de plaatsen waar mijn rugzak contact heeft met het jack.

Als het flink regent krijg ik het niet zo snel warm. Ik heb in ieder geval geen hinder van klamme toestanden.

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 29 jun 2016 23:16

@robbebopper: Wellicht begrijp je het niet helemaal, maar ik fiets al lang en ben zeker ook niet met dure fietskleding en fietsen begonnen. Ik ben ook een student geweest. Inmiddels is prijs niet zo heel belangrijk meer. Ik prefereer kwaliteit en wat ik mooi en goed vind. Het leven is te kort om jezelf niet te verwennen als bruin het kan trekken.
Assos is inderdaad duur (alle goede fietskleding is duur), maar als je naar de details kijkt ook goed. Neemt niet weg dat ook Assos mindere producten heeft. Wellicht is de prijs kwaliteit verhouding wat schever, neemt niet weg dat het mooi gemaakt is en handige details heeft die je gaat waarderen bij gebruik.
Ik zeg zeker niet dat Assos perse beter is dan andere fietskleding, aangezien het vaak op persoonlijke voorkeur aankomt.
Ik heb bijna alles van Assos aan het rek hangen, en ook het nodige van Rapha en Castelli dus ik kan me een goede vergelijking tussen producten maken. En ja ik rij ook in de regen.
Ik wilde de topic starter alleen attenderen op een Assos regenjack dat ik erg goed vind, maar het is wel vermoeiend als er dan direct commentaar komt over de prijs van Assos. Zeker als de persoon in kwestie niet of nauwelijks ervaring heeft met het desbetreffende product of Assos producten in zijn algemeenheid.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 jun 2016 10:28

Ik vind Assos ook prima.
Laatst een mooi shirt gescoord voor 2€ bij een kringloopwinkel precies in mijn maat.
Daarmee ben ik onlangs de Stelvio opgereden , was ie bijna terug in zijn geboorteland (of is dat China?)
Van mij geen kwaad woord over Assos.... ;)

Ps, voor de afdaling heb ik een vuilniszak (geen Assos) als windstopper ingezet, geen centje pijn gehad....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 30 jun 2016 10:46

Als ik met een vuilniszak moet gaan fietsen ga ik een goedkopere hobby zoeken!

raassie
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 30 jun 2016 10:47

Profs stoppen ook graag een krant onder hun shirt als windstopper als het moet, dus prijs speelt niet altijd een rol ;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 jun 2016 11:14

zaaf schreef:Als ik met een vuilniszak moet gaan fietsen ga ik een goedkopere hobby zoeken!
Jij een plastieken floddertje (meer is een regenjasje niet) van 50€ , ik een plastieken floddertje van 0,05€ , geen bobbel in den achterzak en geld op de bank.
Je kan niet zeggen dat ik er geen stuiver aan uitgeef.;...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie