Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Zoektocht naar nieuwe schoenen

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 26 jun 2016 19:33

Lcsmet schreef:
stansfield schreef:.......................................
optie 3: Fizik road R5B
http://www.fizik.com/eu_en/men/shoes/road/r5b.html
Erg mooie klassieke uitstraling. Maar ik denk niet dat dit echt een upgrade is van mijn huidige schoenen. En de stapjes hoger van fizik vind ik weer niet mooi.

..................
Fizik R5B schoenen zou ik laten staan, zijn bijlange hun vraagprijs niet waard.
De Uomo lijkt mij toch wel vrij goed voor die prijs?

djatwork69
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26

djatwork69 26 jun 2016 19:52

de Pearl Izumi Race Road IV vind ik persoonlijk wel een topper

alpdhuezrookie
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 aug 2011 21:22

alpdhuezrookie 28 jun 2016 21:53

Ik reed eerst met Sidi Vernice, maar was een vrij krappe schoen.
Ben nu overgestapt naar de Mavic Zxellium Ultimate, zit als een zonnetje!
It's just a hill, get over it!

Ronaldkuota
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2016 23:03

Ronaldkuota 28 jun 2016 23:23

Ik ben ook op zoek naar matzwarte (brede) schoenen. Ik denk zelf aan bijv giro empire acc, of de fizzik 1rb, of specialized. Maar ik pas het liefst deze schoenen zodat ik ze goed kan vergelijken. Probleem is nu alleen dat veel winkels (ook de grote) vaak niet al deze schoenen/typen in de collectie hebben. Bijv wel de giro , maar dan weer niet de fizzik, of andersom. Of is er ergens in Nederland/belgie een zaak waar ik deze schoenen kan vinden/passen? Of toch maar verschillende merken/typen/maten via internet bestellen en de rest terugsturen??

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 28 jun 2016 23:34

@ronaldkuota: kijk ook eens naar Northwave of Lake. Fizik is smaller geworden. Mijn Lake valt breder dan mijn S-Works brede leest.
Waar woon je i.v.m. passen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Afbeelding

Ronaldkuota
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jun 2016 23:03

Ronaldkuota 29 jun 2016 11:53

@loos, ok kan ook eens naar Lake kijken dan. Ik woon in Roosendaal. Vlakbij Hopmans in Bergen op Zoom. Das een grote, maar heeft bijv ook geen fizik of Lake volgens mij. we zitten dicht bij belgie dus dat zou ook een optie zijn.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 29 jun 2016 12:36

Net over de grens bij Roosendaal zit Schenk in Essen. Dit is een Specialized dealer die veel schoenen op voorraad heeft mocht je de Specialized willen proberen. Mooie winkel en prima service.
https://www.fietsenschenk.be
o'7o

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 29 jun 2016 13:17

Ik heb het afgelopen jaar met de Northwave Torpedo SRS gefietst. Een erg fijne, iets bredere schoen, met carbon zool. Hij zat wel pas lekker nadat ik er zo'n Specialized inlegzooltje in had gepropt. Ik gebruik ze nu als slecht-weer schoen omdat ik een setje S-Works schoenen heb aangeschaft, die zitten heel anders. Iets smaller ook. Even wennen, maar toch wel iets fijner.

Ik geloof wel in het voordeel van draaiknoppen tov. een buckle. Maar de pasvorm is natuurlijk doorslaggevend.

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 29 jun 2016 14:52

Ronaldkuota schreef:Ik ben ook op zoek naar matzwarte (brede) schoenen. Ik denk zelf aan bijv giro empire acc, of de fizzik 1rb, of specialized. Maar ik pas het liefst deze schoenen zodat ik ze goed kan vergelijken. Probleem is nu alleen dat veel winkels (ook de grote) vaak niet al deze schoenen/typen in de collectie hebben. Bijv wel de giro , maar dan weer niet de fizzik, of andersom. Of is er ergens in Nederland/belgie een zaak waar ik deze schoenen kan vinden/passen? Of toch maar verschillende merken/typen/maten via internet bestellen en de rest terugsturen??
haal die Giro's maar van je lijstje af als je brede schoenen wilt, want dat zijn de Giro's absoluut niet (spreek uit ervaring, heb ze gekocht vanwege de looks maar gelijk doorverkocht daar ze veel te smal waren).

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 29 jun 2016 17:36

Ronaldkuota schreef:@loos, ok kan ook eens naar Lake kijken dan. Ik woon in Roosendaal. Vlakbij Hopmans in Bergen op Zoom. Das een grote, maar heeft bijv ook geen fizik of Lake volgens mij. we zitten dicht bij belgie dus dat zou ook een optie zijn.
Hopmans heeft wel Northwave. Daar zou je ook naar kunnen kijken.
Fizik valt tegenwoordig echt minder breed.
Afbeelding

stansfield
Forum-lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 14 okt 2010 18:10

stansfield 29 jun 2016 20:27

Fizik heb ik ook even gepast. Kwam er amper in. Mijn voet is ongeveerl 11,5 cm op het breedste punt. Met een schuifmaat opgemeten. In die stand konden mijn specialized schoenen er gewoon tussen.
Zaterdag ga ik ze ophalen. Dus dan kan ik daarna heerlijk met mijn pantoffels aan fietsen.

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 08 jul 2016 22:00

Kijk eens bij Ekoi. Mooie lichte schoen, carbon zool en prima pasvorm en je kunt zelf de kleur aanpassen. http://www.ekoi.fr/nl/620-toutes-les-chaussures hebben een agent in Nederland.

Plaats reactie