Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

La Passione CC

roelw
Forum-lid
Berichten: 478
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 03 jan 2020 10:32

markvanvos schreef: 29 dec 2019 15:39 Ik heb broeken van La Passione altijd in maat M (ben 190cm lang), Sportful broeken had ik altijd in maat L.
De zeem lijkt dezelfde als in de PSN zomerbroeken en is niet heel dik, maar zit wel lekker.
Rare keuzes.
ik ben 1m86 (73kg) en heb in alle La Passione broeken (kort en lang) maat L. Maat M zou echt te klein zijn (schouderstraps).
Ook in Vermarc, Gore Bike en Sportful maat L in de broeken;

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 03 jan 2020 11:20

Ik ben het met roelw eens. Met BlackFriday ook maar eens geshopt en voor maat L gegaan (190cm /74 kg). De BF lange broek is zeker niet te lang en helemaal niet te breed dus een M zou echt niet goed gaan. De broek heeft de irritante neiging om naar beneden te trekken dus als ik niet oppas zit ik niet meer op de zeem op het zadel. Met een paar hijsen zit het dan weer een poosje goed, maar ik hoop dat dit euvel zich snel oplost. Zeker geen M voor mij dus, eerder XL.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 jan 2020 11:22

Straps rekken wel mee en als je op de fiets zit dan zitten ze minder strak, voor mij eigenlijk nooit een issue geweest ondanks mijn smalle lange gestalte.

Koersbroek in M is voor mij de goede maat en van sportful is dat voor mij echt te breed.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

The Bullet
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2016 00:41

The Bullet 09 jan 2020 00:01

In de huidige sale mijn eerste zomersetje gekocht (PSN broek en shirt) en vandaag ontvangen. In eerste instantie maat L besteld maar nog wel even om maatadvies gevraagd. Met mijn 1.85 m, 83 kg en lang bovenlichaam werd mij door La Passione geadviseerd maar XL te nemen. Dat dus gedaan en het past mij perfect, geweldige pasvorm! Mooie materiaal ook, ben benieuwd hoe de kwaliteit blijft na veelvuldig gebruik. Zo op het eerste gezicht een aanrader.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 25 apr 2020 10:33

Ik heb een 3 tal PSN broeken en een 1 PSN shirt (lange mouw). Na 1,5 jaar gebruik zien ze er nog als nieuw uit.

LP heeft de PSN lijn uitgebreid met een meer relaxed fit, langere voorkant en iets meer ruimte in borst en buikstreek.

Als je niet van super strak houdt is dat ook een optie.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 23 jun 2020 09:17

Heb het misschien al eens eerder gevraagd, maar hoe zit het met de kwaliteit van La Passione broeken?

Heb de laatste tijd de nieuwe Assos modellen geprobeerd en nu een Q36.5 Dottore, maar ik blijf de broekspijpen zo kort vinden voor mijn lange benen (185cm/92,5cm BBL). La Passione is nog enigszins redelijk geprijsd, maar kan ik daaruit ook concluderen dat ze minder high tech zijn of minder lang mee gaan?

Ik zit te kijken naar een Cargo Bib of Cell Bib.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 jun 2020 09:29

Ik heb drie broeken van LP. Twee classics en één PSN. Die laatste is duurder, en mooier, maar ik vind 'm wat minder zitten. Hij rekt sneller uit en wordt nu ook echt duidelijk minder, terwijl de classics nog goed zijn. Ik heb 'm wel een tijdje, een jaar of 3 denk ik.

meon
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 okt 2010 11:57

meon 23 jun 2020 09:35

Ik heb zelf een thermal bib en een summer bib uit 2016. De thermal ziet er nog als nieuw uit maar draag ik iets minder vaak. Bij de summer bib is het beste er wel van af. Die gebruik ik nu liever op de trainer. Hij schijnt niet door maar op ongelukkige plekken maar er zitten wat kleine plekjes op. Kwaliteit is dus wat mij betreft prima.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 23 jun 2020 13:21

Ieder zijn kont is anders. Ik vind juist de PSN broeken fijner dan de Classic.

Ik fiiets er nu voor het tweede jaar in en ze zien er nog uit als nieuw.

Een classic winterbroek (helaas niet meer te koop) heb ik 2 winters continu gedragen. Dragen/wassen/dragen/wassen enz achter elkaar omdat ik maar een winterbroek heb. De hold the line reflecterende logo's op de kuiten laten los, maar die broek is echt en dan ook echt heel vaak gedragen en vooral gewassen.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 780
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 23 jun 2020 15:21

Ik ben tevreden over zowel de normale bib als ook de thermal bib.

(net een dag te laat anders had ik een 20% korting code voor je gehad)

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 23 jun 2020 17:14

Ik rijdt al vanaf 2017 met een classic bib. Niet iedere rit, maar heeft toch wel de nodige km's om mijn lichaam gezeten. Kwaliteit is goed, geen slijtage plekken te zien op het zitvlak en alle naden zien er nog keurig uit. Broek blijft lekker vormvast, best dikke stof. Zeem van Elastic Interface doet wat ie moet doen.

Ik was van plan om van dezelfde broek er één bij te bestellen, alleen al die merken moeten continu "vernieuwen" waardoor er naar een alternatief moet worden gezocht, pfff. Laat toch eens wat goed is in het leveringsprogramma.
Ik heb gisteren maar de club bib besteld met 20% korting, hopelijk is die een beetje identiek aan de classic.

Persoonlijk vind ik de La Passione Classic bib beter zitten dan mijn Rapha Core bib. Hiervan is de stof wat minder stevig waardoor die wat losser gaat zitten tijdens het rijden.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Wieler12
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 jun 2020 16:12

Wieler12 06 jul 2020 09:17

Wat is nu de beste broek met goede zeem van LP (duurste versie altijd de beste?) en zijn het een beetje Nederlandse maten of advies 1 groter te bestellen?

Plaats reactie