Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

La Passione CC

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 01 jul 2019 19:49

Ik heb voor het eerst bij La Passione besteld, een PSN Lightweight en Thermal jersey. Small voor 1m76 en 65kg. Vandaag heb ik met de Lightweight gereden en de maat is perfect, ik heb andere shirts die kleiner vallen. De kwaliteit is echt wel top. Ik ben benieuwd hoe de koeling gaat zijn op echt warme dagen.

De thermal is wat nipter qua pasvorm, maar ook hier was een medium te groot geweest. Dan kwamen de mouwen tot aan mijn vingertoppen. met de thermal ga ik nog even wachten om hem te testen :D

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 02 jul 2019 13:13

Zelf helaas na eerdere tevreden aankopen toch een naar gevoel overgehouden aan de laatste:

Aantal paar sokken besteld met thuis afleveren. Op het allerlaatste moment toch een last minute geboekt waardoor ik niet thuis zou zijn bij aflevering en daarom via de DHL website toch gekozen voor een pick-up point. Dag later bevestiging van DHL dat het pakketje zou zijn geleverd. Helaas lag er niks bij het pick-up point. Ook thuis niks bezorgd. Hiervoor contact gezocht met de klantenservice van La Passione waarbij de eerste vraag was: 'heeft u zelf het bezorgpunt aangepast?' Ja dus, via de opties die jullie expediteur me boden. Het antwoord: 'dan kunnen we helaas niks voor je doen en moet je het met DHL opnemen, had je het niet aangepast dan hadden we je wel geholpen'. En dit staat inderdaad ook ergens in de kleine lettertjes kwam achter. Vind het zelf geen beste beurt, helemaal niet voor iemand die toch met regelmaat bestellingen bij ze plaatst.

Pakketje is overigens nooit gevonden.

Helaas voor mij voorlopig geen La Passione meer.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 02 jul 2019 13:19

Ik zie niet in waarom dit een fout is van LP. Je hebt gebruik gemaakt van een dienst van DHL waar LP niets mee te maken heeft en ook geen invloed op heeft. Bezorging wijzigen van "normaal" naar een interne reroutering, bij calamiteiten moet je toch echt bij DHL zijn.

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 02 jul 2019 14:19

Begrijp je punt maar niet helemaal met je eens. Wij werken zelf ook veel met expediteurs (post.nl en DHL), wel met het verschil dat het business tot business is maar als een cliënt van ons een klacht / vraag zou hebben over een niet bezorgde zending, ongeacht wie het bezorgpunt heeft gewijzigd en wij zo zouden reageren zoals La Passione naar mijn heeft gedaan was het denk ik einde klant voor ons.

Behalve dat betaalt La Passione DHL ook voor een bepaalde vorm dienstverlening, bezorging. Was nu dus niet is gedaan. Wij zouden direct een case opstarten en zelf in contact gaan met DHL.

Had op zijn minst een begripvolle reactie verwacht, desnoods zonder oplossing maar dit is het andere uiterste.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 08 jul 2019 18:24

Vandaag besteld in maat Medium, en dan de koelere versie - niet de GT.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

JoeyvEde92
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 jun 2019 08:17

JoeyvEde92 09 jul 2019 10:49

Ik zou graag een setje van La Passione willen bestellen maar twijfel over de maat.
Ik ben 1,80 meter en 79 kilo, welke maat adviseren jullie voor een PSN jersey en PSN bibshort?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27547
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 jul 2019 10:51

L.

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 14 jul 2019 23:48

Vanwege alle goede reacties en het strakke uiterlijk ben ik toch ook maar voor een La Passione bib gegaan als opvolger van mijn grijs geworden Assos S5. Het is de PSN geworden omdat ik hem juist koop voor de langere ritten. De kortere rijd ik meestal toch in de gekregen sponsor outfits.
Wel even getwijfeld over de maat. Qua heup zat ik in een M, maar qua bbl en taille in een XL. Toch maar voor die laatste gegaan dus ben benieuwd of dat goed gaat komen..

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5062
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 22 jul 2019 20:02

Iemand ervaring met het PSN light weight shirtje van Passione? Hoe elastisch is het rugpaneel? Ik heb een ander shirtje van Passione die vrij elastisch op de rug is, prima als je niets in je zakken hebt, maar zodra je een langere rit gaat rijden en wat mee moet nemen, begint dat rugpaneel teveel, naar mijn smaak, te zakken. Ik draag al een S en XS zou te klein zijn. Ik heb ook een shirtje van een ander merk, die geen elastisch rug paneel heeft, daarbij heb ik dat niet.

Gaat om deze: https://www.lapassione.cc/collections/m ... ey-cosmo-2

Dit is het andere shirt dat ik heb van La Passione, die dus wat te elastisch is op de rug
Afbeelding

rein_w
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 okt 2015 23:19

rein_w 22 jul 2019 20:35

Bij mijn psn lightweight shirt in maat S heb ik dit probleem ook helaas. Zit mooi maar met wat eten oid achterin gaat het hangen. De niet lightweight shirts hebben dat minder is mijn ervaring.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 22 jul 2019 22:50

NuitKor schreef: 22 jul 2019 20:02 Iemand ervaring met het PSN light weight shirtje van Passione? Hoe elastisch is het rugpaneel? Ik heb een ander shirtje van Passione die vrij elastisch op de rug is, prima als je niets in je zakken hebt, maar zodra je een langere rit gaat rijden en wat mee moet nemen, begint dat rugpaneel teveel, naar mijn smaak, te zakken. Ik draag al een S en XS zou te klein zijn. Ik heb ook een shirtje van een ander merk, die geen elastisch rug paneel heeft, daarbij heb ik dat niet.

Gaat om deze: https://www.lapassione.cc/collections/m ... ey-cosmo-2

Dit is het andere shirt dat ik heb van La Passione, die dus wat te elastisch is op de rug
Afbeelding
https://www.youtube.com/watch?v=1kBEFkI8SpA

In deze review wordt het probleem gesteld dat het probleem van de PSN jersey niet in de Lightweight jersey zit. Zelf geen ervaring mee verder.

roelw
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 26 jul 2019 13:47

Ik heb veel La Passione shirts en heb een bijkomende bibshort nodig.
Ik heb ook al een La Passione Classic bib. Deze zijn momenteel aan -25% maar helaas niet meer in maat L en dus overweeg ik een Palmares aan 120€. Zijn er alternatieve zwarte bibs voor lange afstanden in de prijsklasse tot max 130€ (goedkoper mag ook) te overwegen? De Assos S7 kost ook 130€ maar ik las al verschillende reviews warin gemeld wordt dat er gemakkelijk gaten in komen. De Vermarc PR.R heb ik lange tijd gedragen maar een van de lycra panelen is nu bijna doorzichtig geworden.

Plaats reactie