Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

La Passione CC

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 26 mei 2016 22:36

OK top. Dank voor de info.

marsel
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 jun 2010 23:55

marsel 09 jun 2016 13:05

Ik heb inmiddels een aantal ritten gemaakt met de Summer Bib Shorts Classic Black in maat XL en redelijk tevreden. Ik vind het geen top broek qua zeem en afwerking, maar voor een prijs van 95euro (- 10-20% acties) een acceptable prijs. Zeem is erg dik, wat opzich lekker is, maar ik vind het materiaal niet het fijnste wat ik ooit gehad heb. De broek zelf is 2 verschillende stofjes, waarvan het middelste gedeelte wat apart is, maar wel een leuke touch.
Qua maatvoering zat ik met mijn 1,90m/90kg erg te twijfelen tussen een XL en XXL, waarbij het verschil naar mijn gevoel vnl. zat in de grootte van de zeem en ruimte van het materiaal bij het 'onderbuik' gedeelte. Pijpen en bretels waren naar mijn gevoel erg hetzelfde (relatief strak). Voor een XL gegaan vanwege dubbelvouwende zeem anders..
Sokken zijn van mooie kwaliteit en lekker hoog. Persoonlijk vind ik de dikkere stof onder de bal een beetje irritant omdat dit ook ruimte wegneemt in de schoenen bij bredere voeten, maar dat hebben tegenwoordig meer fabrikanten.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 04 jul 2016 10:16

Vorige week dan eindelijk mijn setje kleding binnen gekregen, na ongeveer een mandje wachten.
Was wat afwijking ontdekt aan het shirt tijdens klaarmaken voor verzending, en dat was net het laatste shirt in die maat.
Kan gebeuren zeg ik dan maar, en het is uiteindelijk netjes opgelost.
Dan nu de kleding. Ik had een setje besteld met de square bib en square sokken en een diagonal shirt, allen in donkerblauw.
Dit werd uiteindelijk een set compleet in square donkerblauw. Achteraf misschien nog wel mooier vanwege het geheel.
De pasvorm is prima. Ik had de maatvoering van de website gevolgd. Ik kwam met mijn 1.89m en 85kg uit op XL, en sokken in L. De kwaliteit kan ik nog niet over oordelen, maar het ziet er netjes uit goede gestikte naden en een nette afwerking.
Het shirt sluit mooi aan, met de wat langere strakke mouwtjes zoals tegenwoordig "hoort".
De bib zit goed met een behoorlijke zeem erin. De zeem heeft een goede vorm en is stevig, dus geen vouwen en naden die kunnen gaan irriteren. Enige wat opvalt is de lengte van de pijpen van de bib. Deze is nl. een stukje langer dan mijn Castelli bib. Ongeveer de breedte van de band onderaan de pijpen langer.
Zijn er meer die deze ervaring hebben toevallig?
Misschien had ik ook nog wel een maatje kleiner gepast, maar deze bib sluit wel overal goed aan, en zit verder prima tijdens het fietsen.
De sokken zijn een beetje a la Wiggins, en dus wat langer. Daar moet ik nog wel aan wennen. Voorlopig laat ik ze wel wat afzakken.
Al met al dus zeker wel tevreden, en er komt zeker ook een winterset van la Passione.

Avado
Forum-lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 22 jul 2013 15:33
Locatie: Bommelerwaard

Avado 09 sep 2016 16:34

Na al een tijdje naar deze kleding te hebben gekeken, heb ik gisteren de knoop doorgehakt en ze een mail gestuurd met een maatadvies. Binnen een half uur had ik al antwoord. Op hun advies afgegaan qua maat (wel met enige twijfel tussen M en L aan mijn zijde want ik heb Castelli en Sportful in L) en ze adviseerden voor mij maat M.
Gistermiddag om 15:00 uur de bestelling gedaan van een bib, jersey en sokken.
Guess what? Vanmiddag om 14:35 werd er aangebeld en kon ik mijn spullen al in ontvangst nemen. Van Italië naar mij binnen 24 uur. Top!

Vol spanning natuurlijk alles uitgepakt en alles zat in een mooie katoenen La Passoni tas. De maatvoering is perfect (je moet wel van een racy maatvoering houden) en het ziet er ontzettend goed uit qua afwerking en materiaal.

Het weekend maar eens een pittig ritje rijden, want ik ben zeer benieuwd naar de zeem.

Keep you posted.
M.vr.gr. André

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 10 sep 2016 21:24

Rij inmiddels een klein maandje met La Passione, maat M (ben 1.80, 66 kg). Wat opvalt zijn de pijpen van de summer bib: langer dan ik gewend ben maar niet storend.

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 11 sep 2016 16:11

Niet storend :shock:
Een drama voor rule #7.
Tenzij je natuurlijk alleen dit merk draagt ;)

Spykerracing90
Forum-lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 21 sep 2014 01:16

Spykerracing90 16 jun 2017 12:00

https://www.lapassione.cc/pages/stripes-collection

Dit ziet er toch lekker fris uit, zeker met een mooi blauwe broek. Helaas vind ik 78 euro voor een shirt toch aardig aan de prijs...

Kent iemand iets vergelijkbaars in een lagere prijscategorie?

Avado
Forum-lid
Berichten: 197
Lid geworden op: 22 jul 2013 15:33
Locatie: Bommelerwaard

Avado 16 jun 2017 12:33

Wat voor een ander vergelijkbaar is, hoeft voor jou natuurlijk niet op te gaan.

Ik heb sinds september vorig jaar diverse LaPassione kleding en ik vind het helemaal niet aan de prijs. voor deze kwaliteit en pasvorm is de prijs-kwaliteitsverhouding zeer goed.

Ik geloof niet dat je iets vergelijkbaars kunt vinden met dezelfde prijs kwaliteitsverhouding.
M.vr.gr. André

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 jun 2017 14:11

Spykerracing90 schreef: 16 jun 2017 12:00 https://www.lapassione.cc/pages/stripes-collection

Dit ziet er toch lekker fris uit, zeker met een mooi blauwe broek. Helaas vind ik 78 euro voor een shirt toch aardig aan de prijs...

Kent iemand iets vergelijkbaars in een lagere prijscategorie?
Vergelijkbaar ontwerp en ongeveer in dezelfde prijscategorie.
Peleton de Paris
I know myself like no one else
Nothing to defend

hopjes
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 24 jun 2017 14:17

Het kantoor/bedrijf la passione is gelegen bij het gardameer, weet iemand of ze daar ook een fysieke shop/showroom hebben? Op de website staat dit niet en google ook niet 1.2.3.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 24 jun 2017 14:40

ik denk dat een mailtje sturen naar La Passione de snelste weg is naar het antwoord.
o'7o

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 24 jun 2017 18:34

Ik heb dat ook al eens gevraagd aan hun, maar ze hebben geen showroom of fysieke shop.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Plaats reactie