Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

La Passione CC

roelw
Forum-lid
Berichten: 486
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 04 nov 2018 18:41

Zelfde twijfel hier, Ik heb hun gemaild. Dit is hun uitleg:

• PSN Windproof Jersey: designed to let you ride in the wind. The main point: it's windproof, because when sweaty cold wind becomes even colder. On the front, the sleeves and the outer collar a 3-layered membrane insures insulation. It also has the DWR treatment, to fully protect those areas more exposed to air and elements. The back and the under arms panels, less exposed, are made of a warm more breathable thermo fleece fabric. Added plus: a waterproof inner back pocket. Focus on the collar: it's ergonomic, cut to provide comfort and not let air in. The double cuff perfectly insulate and better join to the gloves. Stylish contrast details: inner collar, cuffs, rear hem, inner zip storm flap and both top and bottom zip garages. As the Thermal Jersey, you can extend its use for a wide range of temperatures is combined with a correct base layer. It is ideal for rides from 12 °C to 6°C.

• PSN Winter Jacket: Being made of a 3 layers thermoregulatory membrane, this Jacket is completely water-resistant and windproof. Thermoregulatory means that, even if it's an extremely warm jacket, entirely fleece backed, it keeps the right temperature, venting heat and sweat. The only parts in warm thermofleece are the under arms panels: this in order to provide a close-fitting and more breathability. The jacket has double cuff for perfect insulation: an outer laser cut stretch one combined to an inner thermo fleece snug cuff, two rear pockets, plus an extra waterproof rear zip-pocket. Also in this case we a more ergonomic collar, stylish contrasts features, with a reflective piping and a inner zip storm flap. The zip has both top and bottom zip garage. This product is ideal during the worst weather conditions, from 5 °C to under 0 degrees.

Als je echt een bovenstuk zoekt voor vriestemperaturen zou ik voor de jacket gaan.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 04 nov 2018 19:10

Thanks, dat helpt in ieder geval.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 12 nov 2018 19:43

Vorige week donderdag mijn bestelling geplaatst en vandaag ontvangen. Mooi verpakt in een 'ravitaillerings' tas. Ik heb gekozen voor de PSN windproof jersey en de classic wintertights (de PSN wintertights was er niet in mijn maat).

Beiden in M besteld op basis van de maattabel. De broek is spot on voor wat betreft de maat. De jas zit in fietshouding prima, Als ik sta zit hij wat strakjes om de armen bij de schouder. Een maat groter is geen optie want de mouwen zijn nu al aan de wat lange kant. Dat gaat nog net.

Ben overigens blij dat ik de windproof jersey heb besteld. Die is dik genoeg voor mij. Eens kijken hoe een eerste rit dit weekend bevalt.

franciscus82
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 27 mar 2017 07:51

franciscus82 20 nov 2018 22:40

asmeets schreef: 12 nov 2018 19:43 Vorige week donderdag mijn bestelling geplaatst en vandaag ontvangen. Mooi verpakt in een 'ravitaillerings' tas. Ik heb gekozen voor de PSN windproof jersey en de classic wintertights (de PSN wintertights was er niet in mijn maat).

Beiden in M besteld op basis van de maattabel. De broek is spot on voor wat betreft de maat. De jas zit in fietshouding prima, Als ik sta zit hij wat strakjes om de armen bij de schouder. Een maat groter is geen optie want de mouwen zijn nu al aan de wat lange kant. Dat gaat nog net.

Ben overigens blij dat ik de windproof jersey heb besteld. Die is dik genoeg voor mij. Eens kijken hoe een eerste rit dit weekend bevalt.
En, wat is je ervaring met de jersey?

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 20 nov 2018 22:49

NuitKor schreef: 13 apr 2018 13:05
StevieSeagal schreef: 13 apr 2018 12:52
NuitKor schreef: 13 apr 2018 10:31 Ik ben 1m79 en 65kg.

Wil dit shirt kopen: https://www.lapassione.cc/collections/j ... -pdp-black

Shirtjes heb ik vaak S. Vind het fijn dat ze strak zitten en niet te lang op de rug vallen. Iemand een idee of ik een S of M moet nemen?
Ik zou in jouw geval Small nemen. Ikzelf heb een aantal shirts in maat Small en ben 1,82m lang en ongeveer 68kg en de shirts zitten sportief. Ik heb nog genoeg ademruimte omdat de stoffen over het algemeen goed mee rekken en overal goed aansluiten. Ik had eerst een Medium geprobeerd en deze zat rond mijn midden duidelijk te ruim en was te lang.

Je zou eerder kunnen overwegen of een XS niet ook goed zou zijn voor je, maar ik zou voor de S gaan als je twijfelt.
Thnx, anders probeer ik de XS en S en stuur ik wel 1 terug, dat kost me dan 5 euro. Ik heb best wel brede bovenarmen, dus geen idee hoe de XS daar dan zit.
Hoe is dit afgelopen, NuitKor? Ik twijfel ook tussen een XS en een S en ik ben zelf 1,80m tegenover 65kg.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 20 nov 2018 22:52

Ik heb XS bij La Passione, is perfect passend voor 1m76 en 63kg, erg strak aan. Ik denk dat je een S kan gebruiken, XS gaat waarschijnlijk erg kort zijn...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 21 nov 2018 09:28

Is er iemand die ervaring heeft met zowel de classic bibshort (die met blauwe zeem) als ook de PSN bibshort, en mij kan vertellen of de PSN een grote verbetering is?
Voor komend seizoen (voorjaar/zomer) moet ik nog een nieuw setje kleding kopen aangezien mijn setje van Isadore Echelon is gesneuveld bij een valpartij. Nu gaat mijn voorkeur eigenlijk uit naar een nieuw setje Isadore, maar misschien is de PSN serie wel een stuk beter dan de classic en is dat ook een optie.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 nov 2018 09:59

Ik heb beide. De PSN is wat luxer uitgevoerd. Mooiere bretellen à la Assos, iets langere grippers en de stiksels zijn weggewerkt terwijl deze er dik bovenop liggen bij de Classic.

Volgens de site zit er een andere zeem in de PSN. Visueel ziet deze er inderdaad iets anders uit maar gevoelsmatig is er naar mijn mening geen verschil.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 21 nov 2018 11:37

Top. Waarschijnlijk voor mij dus niet de moeite van het proberen waard. De Isadore broeken voegen mij gewoon beter. Volgende wordt dus weer gewoon Isadore.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 21 nov 2018 15:48

Infinito GB schreef: 21 nov 2018 11:37 Top. Waarschijnlijk voor mij dus niet de moeite van het proberen waard. De Isadore broeken voegen mij gewoon beter. Volgende wordt dus weer gewoon Isadore.
Vrijdag is black-friday sale @ isadore, 30% korting ;-)

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 21 nov 2018 16:51

Dank. Had het idd ook gezien.

Pallieter
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 21 mar 2017 22:15

Pallieter 21 nov 2018 18:22

raven14 schreef: 20 nov 2018 22:52 Ik heb XS bij La Passione, is perfect passend voor 1m76 en 63kg, erg strak aan. Ik denk dat je een S kan gebruiken, XS gaat waarschijnlijk erg kort zijn...
Ik heb het even nagevraagd bij La Passione en die raden ook een S aan. Bedankt!

Plaats reactie