Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Aerodynamische helm

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5577
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 02 feb 2016 17:54

Het lijkt mij in de zomer helemaal niet fijn zo'n groot vizier voor je gezicht?
Wat zijn de ervaringen hiermee.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Jorisee
Forum-lid
Berichten: 556
Lid geworden op: 07 okt 2014 23:03

Jorisee 02 feb 2016 20:24

Ik rij altijd met vizier. Veel rustiger voor mijn ogen en geen wind in mijn ogen.

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 06 feb 2016 22:24

colnagofreak schreef:Het lijkt mij in de zomer helemaal niet fijn zo'n groot vizier voor je gezicht?
Wat zijn de ervaringen hiermee.
Tov zonnebril kan er geen zweet in je vizier lopen. Dat was voor mij ook de reden om voor de casco te kiezen. Mijn zonnebril werd helemaal smerig (geen zicht) daar heb ik nu nooit last van. Ik ervaar het vizier juist als prettig. In de winterperiode zet ik er een lichter (beter doorschijnend) vizier op waarmee je ook in het donker kan fietsen. Verder houd het vizier ook een groot deel aan kou uit het gezicht. Nadeel van het vizier? Motregen of dikke mist. Dan komen er hel fijne waterdruppels op te zitten waardoor je slecht zicht hebt.

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 06 feb 2016 22:39

Heeft iemand ook het VAUTRON meekleurend vizier?
En werkt het echt zo goed dat je geen donker vizier meer nodig hebt?

Ik wil de speedairo tc plus gaan kopen zodra die beschikbaar is.
Specialized Diverge Axs

ellenJ
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2015 08:28

ellenJ 07 feb 2016 15:53


Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 07 feb 2016 18:20

Dat is meer een tijdrithelm dan een normale aero helm

ellenJ
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 nov 2015 08:28

ellenJ 08 feb 2016 08:06

Ik krijg de link niet goed geselecteerd met een mobiel... Ik las dit artikel namelijk...

http://www.bikeradar.com/news/article/v ... 013-34818/

En bedoelde uiteindelijk deze link: http://www.vittoria-shoes.com/categorie.php?id=6

MvanBenten
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jan 2016 11:25

MvanBenten 08 feb 2016 10:29

Ik heb uiteindelijk toch voor de Bell gekozen wegens de diversiteit, maar ook omdat hij bij mijn lokale fietsenmaker beschikbaar was (goed kunnen passen, garantie etc) en de anderen niet. Ik kan de helm (zonder visier) ook prima gebruiken voor mountainbiken (voldoende koeling). Het vizier moet er simpel op en af kunnen en de helm moet wel de mogelijkheid bieden tot voldoende koeling.

We gaan het zien in de praktijk!

toerfietserftw
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 03 okt 2010 17:05

toerfietserftw 28 feb 2016 13:27

Ik zag een leuke aanbieding voor de Casco Speedster bij een (online) winkel waar ik binnenkort ook nog een andere bestelling ga plaatsen. Is deze helm alleen maar nuttig voor triatleten en tijdrijders, of ook voor 'normale' toerrijders? Ik sta altijd open voor nieuwe producten dus zou het best wel willen proberen. En mocht ik tot aankoop overgaan: is het verstandig meerdere vizieren te hebben (in ieder geval zwart en blank)?
Kijk mama, zonder handen :-)................. Kijk mama, zonder tanden :-(

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 28 feb 2016 14:03

Ik heb nu sinds 1,5 jaar een casco speed aero.

Ik ben er echt heel tevreden over. Ik heb eerder een div helmen geprobeerd. Ik heb een bril en met mooi weer is een zonebril toch wel makkelijk. Dan komt het er op neer dat je twee brillen bij je hebt. Niet echt handig.
Sinds ik de casco heb rij ik met een licht getint vizier. En dat is precies voldoende om tegen de zon in te rijden of om ook snachts te rijden. Wisselen van vizieren is niet nodig.
Als het heel koud is is het glas voor je ogen echt een verademing. Je gezicht word minder koud.
Maar ook in de regen tijdens een toertocht blijft je gezicht een stukschoner.
Ook heb ik geen last meer van traanogen die dat fijne schrale gevoel veroorzaken.

Ik rijd nu wel eens een stukje met vizier omhoog tot er een steentje of vliegje in je ogen vliegt dan klap ik heb snel dicht.

Ik vindt het echt heerlijk om ermee te rijden.

1 nadeel. Als het koud is onder de 3 graden dan beslaat het vizier snel.
Dat is te voorkomen door niet te hard te hijgen :winkthumb:

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 29 feb 2016 15:16

Sluit ik me helemaal bij aan!

Plaats reactie