Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Martens tweewielers ervaring

FietsBie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 21 aug 2015 18:05

FietsBie 10 nov 2015 18:10

Vorige week een zeer teleurstellende ervaring gehad met de webshop van Martens Tweewielers in Rucphen.

Deze winkel had een mooie aanbieding van Agu fietskleding. Besteld en betaald.
Krijg ik een telefoontje dat de broek niet meer leverbaar is. Dat is vervelend, maar met een alternatief kan ik ook leven.
Wil deze meneer mij een veel goedkopere broek aansmeren voor dezelfde prijs. Uiteraard ga ik daar niet mee akkoord. Daarna een lange mailwisseling met als uitkomst dat deze winkel de leververplichting niet nakomt en de klant wil laten betalen voor een fout die hijzelf heeft gemaakt.
Het geld is inmiddels teruggestort, dat dan wel. Maar het feit blijft dat deze winkel de set gewoon had moeten leveren voor het bedrag dat ik ervoor heb betaald.

Service verlenen en verantwoordelijk nemen wordt niet gedaan door deze zaak. jammer.

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 10 nov 2015 19:14

Kom je dat nu speciaal vertellen? Winkel heeft niet kunnen leveren wat aangeboden werd, shit happens, je hebt een alternatief aangeboden gekregen, dat wil je niet. Je hebt je geld terug, wat zeik je nou?
:winkthumb:

wielracer
Forum-lid
Berichten: 227
Lid geworden op: 18 okt 2013 09:05

wielracer 10 nov 2015 19:20

Nog niet gefietst vandaag Hendrikjan?

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 10 nov 2015 19:33

Tja klantenservice, af en toe is het om te huilen. :cry:
Het lijkt wel dat het steeds erger word. Als klant moet je soms alle zeilen bijzetten om je geld terug te krijgen. :o
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 nov 2015 19:34

Anonieme klagers, daar zijn we gek op.

zaaf
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 18 mei 2006 18:12

zaaf 10 nov 2015 19:45

Ja leuk, verhaal van 1 kant zonder de ander een kans te geven het toe te lichten op het net gooien. Moeten we hier nu mee?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 nov 2015 20:09

Als het werkelijk waar is dat er een goedkopere broek voor dezelfde prijs aangeboden is, dan vind ik dat toch wel zeer bedenkelijk.
En je voorraadadministratie op orde hebben, is ook gewoon iets wat bij goed ondernemerschap hoort.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 nov 2015 20:25

Kom op zeg, lees zelf nou een terug wat je schrijft.

Vorige week heb je iets besteld, dat bleek niet (meer) leverbaar, balen dus.
Er wordt je een alternatief aangeboden maar daar ga je niet mee akkoord, jouw keus.
Je meld nog wel even dat je NU je geld al terug op je rekening hebt staan.

Ik zeg, jammer dat het product niet meer leverbaar was, netjes dat jou een alternatief is geboden. En dat vervolgens, nadat je het alternatief niet geaccepteerd hebt, je geld al snel teruggestort hebt gekregen.

En aan die huilebalken die iets roepen over voorraad beheer.
Ik kan zo tientallen redenen bedenken waarom het artikel achteraf niet voorradig bleek te zijn.
Bijvoorbeeld omdat dit reeds vermeld stond toen de bestelling werd geplaatst.

Laten we kappen me het treiteren van goede ondernemers.
Ga eerst zelf eens wat ondernemen en kom hier dan nog eens terug.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 10 nov 2015 20:29

@NicoNB Waarom moet het nu op zo'n toon. Als ik vind dat je voorraadbeheer best op orde mag zijn, hoef je me niet direct een huilebalk te noemen en jij vindt als alternatief een goedkoper product aanbieden netjes? Ik niet.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3235
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 10 nov 2015 21:01

Jans schreef:@NicoNB Waarom moet het nu op zo'n toon. Als ik vind dat je voorraadbeheer best op orde mag zijn, hoef je me niet direct een huilebalk te noemen en jij vindt als alternatief een goedkoper product aanbieden netjes? Ik niet.
Wat weet jij feitelijk van dit verhaal?

Het enige wat we weten is wat de TS hier neerpent

De ts besteld kleding bij een webshop
De webshop neemt contact op met TS met de mededeling dat niet alles leverbaar is
De webshop biedt een alternatief aan
De TS weigert het aanbod
De TS krijgt zeer snel zijn geld terug.

Dat de TS een goedkoper artikel aangeboden is kan ik niet veel mee want ik lees hier het verhaal vanuit het perspectief van de TS, de webwinkelier is niet gehoord.
Dus of het werkelijk om een goedkoper product ging of dat hij het aanbod minder aantrekkelijk vind, daarvoor moeten we uitgaan van de TS.
Zoals zo vaak zijn mensen nu eenmaal geneigd zaken zo voor te stellen zoals het hun het beste past. Met dat uitgangspunt ga ik er vanuit dat er ook nog een verhaal van de webshop is dat net even anders in elkaar steekt.

Voorraadbeheer op orde? Je hebt de bestelprocedure zelf niet gezien, ik ook niet.
weet jij veel wat er tijdens het bestelproces is mede gedeeld.

En dan nog kan het soms gebeuren dat een artikel niet (meer) op voorraad blijkt.
Ik kan daar tientallen zo niet honderden legitieme redenen voor bedenken.

Al met al lees ik dat de TS iets besteld heeft, blijkt om wat voor reden helaas niet meer beschikbaar, TS krijgt alternatief aangeboden en weigert dit, vervolgens krijgt de TS snel zijn geld terug.

Hiermee verdient de webshop een pluim en niet een zuurpruim want dat is waar het alles van wegheeft.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 10 nov 2015 21:10

Waarop wacht de webshop om een reactie te plaatsen. Misschien is dan iedereen tevreden.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27536
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 nov 2015 21:15

Ik heb ze een mailtje gestuurd.

Plaats reactie