Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

juiste fietsbroek bij regen, kou (en wind)

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 948
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 29 sep 2015 21:10

Soft shell windstopper lange broek van Gore zonder zeem !! DEZE en ff doorklikken ik heb er 2

Echt voor de periode dec-febr super broek !!! En gewoon een korte broek met zeem eronder.

Daarvoor en Daarna warme korte broek van Assos DEZE met beenstukken. Ideaal
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 29 sep 2015 21:44

TumTumTum schreef:
Sweety2008 schreef:Voor dames is er bijna niks te krijgen maar als ik het kleinste maat voor heren pak zou dit dan ook passen?
Daar ben ik het niet mee eens...het is er wel maar het is meestal nogal aan de prijs. Castelli heeft prima dameskleding voor kleine vrouwen, maar ja...
Lidl heeft vaak fietskleding liggen, maar dat begint idd altijd bij maatje 40. Daar heb ik ook niks aan.
Kleine damesmaten zijn er wel maar je moet soms even zoeken. Kleding is nog tot daar aan toe...schoenen is veel erger.:)
Schoenen dat gaat nog bij mij heb maat 38 en pak dan voor fietsschoenen maat 39 dus dat is geen probleem. Een tante van mij heeft schoenmaat 33 en dat is pas een probleem kan ik je vertellen.
Ghost Nivolet 6LC

Graziano
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 aug 2014 15:13

Graziano 29 sep 2015 21:59

Ff serieus.... Als ik via Google zoek op damesschoenen kom ik gelijk 2 hits tegen van merken die beginnen bij 35 (Sidi) en 37 (Gaerne).
Kijk ik verder dan begint Shimano bij 36, Bontrager bij 35. Etc....
Keuze in overvloed, lijkt me.

Bartmans
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 24 sep 2015 16:09

Bartmans 29 sep 2015 22:16

Net de Castelli nanoflex gekocht. Nog niet gebruikt want het is nog te doen met beenstukken. Op basis van eerste indruk is het een ideale broek voor kouder weer.
Apex Aerodyn R8070 (2018)

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 29 sep 2015 22:52

Ik zit te twijfelen tussen de castelli nanoflex pro en de sorpasso wind.
Ik wil het hele jaar door kunnen fietsen dus bij vorst maar ook bij regen....
Specialized Diverge Axs

toerfietserftw
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 03 okt 2010 17:05

toerfietserftw 30 sep 2015 12:33

Ik heb afgelopen winter met de goedkoopste lange broek van Castelli gefietst (Meno) met daaronder kniestukken omdat gewrichten toch het meest te lijden hebben van de kou. Verder wollen fietssokken icm overschoenen. Tot een graadje of 5 was dit voor mij warm genoeg (alleen had ik een koude luchtstroom in mijn liezen). Ik heb wel een windstopperbroek om over een gewone koersbroek aan te trekken, maar die is vrij stug. Om warm te blijven moet je ook zorgen dat je niet te veel afkoelt via de voeten, handen en hoofd (dus goede handschoenen en muts zijn net zo goed belangrijk).

Om droog te blijven kun je volgens mij beter investeren in een set goede spatbordjes.
Kijk mama, zonder handen :-)................. Kijk mama, zonder tanden :-(

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1799
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 01 okt 2015 10:06

Beleving van kou is voor iedereen verschillend, net als budget wat je bereid bent te besteden. Ik vind de Rapha Deep Winter Tights - zonder zeem - een geweldige broek. Heerlijk warm met op bovenbeen een soort waterafstotend materiaal. Momenteel niet in alle maten verkrijgbaar als ik op de site kijk. € 250 is serieus geld, maar dat is de investering meer dan waard wat mij betreft. Ik geef graag geld uit aan goede spullen ('t is mijn enige hobby). Ik kocht de broek destijds in de uitverkoop voor € 150 overigens, maar dat was einde seizoen...
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

ldebruin
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 okt 2014 14:38

ldebruin 01 okt 2015 16:20

Ik heb ook sinds enkele weken de Nanoflex pro. Heerlijke broek. Warm genoeg bij 6 gr. 's ochtends vroeg maar ook prima toen het later op de dag wat warmer werd. Zeem is ook erg comfortabel. Heb nog geen ervaring met regen.

hansel
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 apr 2015 10:56

hansel 14 okt 2015 12:36

@monsieurpinot: En, heb je al een keuze gemaakt?

Afgelopen twee ochtenden hebben mij weerhouden om op de fiets te stappen. Ik heb alleen korte bib met beenwarmers. Da's niet langer warm genoeg. Dus ook, net als topic starter, monsieurpinot, op zoek naar extra laag.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 okt 2015 13:29

Ik las net een aankondiging van de Sportful Fiandre No-rain bibtights voor het model winter 2015-2016.
a double layer of windproof and water resistant No-Rain fabric on the thighs and knees, as well as a water resistant flap at the rear designed to protect against wheel spray,
Broek zal wel op €140-€150 uitkomen bij de webshops, niet de goedkoopste, maar Sportful kennende is de prijs-kwaliteit verhouding wel uitstekend. Ik heb een voorloper en die is op zich prima, maar zaken als de winddichte stukken op de knieën zijn wat mij betreft wel erg welkom.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Moderator
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 okt 2015 18:06

hansel schreef:@monsieurpinot: En, heb je al een keuze gemaakt?

Afgelopen twee ochtenden hebben mij weerhouden om op de fiets te stappen. Ik heb alleen korte bib met beenwarmers. Da's niet langer warm genoeg. Dus ook, net als topic starter, monsieurpinot, op zoek naar extra laag.
haha, goeie. Eigenlijk al wel gemaakt (nanoflex broek + beenstukken, en eventueel goedkopere overbroek zonder zeem bij extreme kou). Maar, nog niet aangeschaft, ga ik snel maar eens doen (was vandaag nog te doen met gewone broek + winter beenstukken)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 15 okt 2015 21:26

Nu pas gezien.
Mijn ervaring:
1. hetregentbijnanooit.nl
2. spatborden. Dat is al 75% van de regen die niet op je benen komt.
3. korte broek (mijn trouwe assos) + lange broek zonder zeem, bij extremere kou: beenstukken, korte broek, daar de lange broek zonder zeem overheen.

En dan ben je in 99% van de weersomstandigheden goed voor een 2-tal uur.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie