Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Maat fietskleding

Skoppert
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2015 21:40

Skoppert 31 jul 2015 21:50

Hallo,

Ik wil fietskleding van het merk Craft halen. Als ik naar de maattabel van Craft kijk kloppen de verhoudingen niet bij mij. Ik ben namelijk 1.88 meter lang, dat zou betekenen dat ik maat XL moet hebben, maar ik heb een borstomvang van 94 cm, en dat zou eerder een maat S betekenen. Bij de omvang van de taille en heup kom ik ook op maat S uit. Bij de lengtematen van de armen en benen kom ik weer op L/XL uit. Dit is trouwens bij de meeste fietskledingmerken het geval.

Kan iemand mij helpen wat nou het verstandigste is om te halen? Is het belangrijker om naar lengte te kijken, of omvang van de borst, taiille, heup?

Bij voorbaat dank!

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 31 jul 2015 22:02

Ga passen en de eerste keer gewoon in een winkel kopen. Maattabellen zeggen zo weinig. Kleding moet gewoon goed zitten. En anders, pak de maten die het meest van toepassing zijn. Mouwlengte voor een kort shirt is niet zinvol :)
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Skoppert
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jul 2015 21:40

Skoppert 31 jul 2015 22:35

Passen is inderdaad geen slecht idee. Ik wil graag teamkleding van Orica Greenedge (merk Craft) kopen, dus dat gaat lastig worden om ergens te vinden in een winkel, maar passen ga ik zeker doen.

Zijn er misschien andere mensen met dezelfde maten als ik? Zou graag willen horen welke maat jullie me kunnen aanraden.

Gebruikersavatar
Sander_c
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 dec 2014 16:41

Gebruikersavatar Sander_c 01 aug 2015 16:01

Sorry ik heb de oude nog, toen ze nog door santini werden gesponsord..

Plaats reactie