Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Maatvoering Castelli

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jul 2015 13:58

DrBibber schreef:Bedankt voor alle tips. Ik ga toch maar even langs de FM vanmiddag. Ik heb ook nog wat andere dingetjes nodig dus hoef ik niet zonder iets te kopen daar alleen te gaan passen.
Het verschil is in dit geval geen tientje maar het scheelt ongeveer 40,- per shirt. Mooi meegenomen als je er 2 wil aanschaffen en ook nog een broek erbij.. Normaal gesproken doe ik niet zo moeilijk voor als het weinig scheelt maar dit is wel heel extreem..
Zelfs als het heel veel scheelt moet je de lokale fm nog niet als paskamer gebruiken. :mrgreen:
Dan koop je toch de truitjes in verschillende maten en stuurt diegene welke je niet wil gewoon terug. Is bijna gratis en als je dan 40 Euro per truitje minder moet uitgeven mag je daar ook niet over vallen.
Gewoon mijn idee.

Ik heb bij de meeste merken een Large.
Bij Castelli en Assos heb ik in de broeken een Large maar neem ik de truitjes met korte mouw in XL.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 jul 2015 14:08

@Lcsmet Daar ben ik het dus niet mee eens. Als TS ook andere dingen daar gaat kopen dan kan hij best doen alsof hij toch echt een keer wil kijken of die kleding echt zo lekker zit. Als je er alleen naar toe gaat om kleding te passen dan heb ik er wat meer moeite mee.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jul 2015 14:15

Jans schreef:@Lcsmet Daar ben ik het dus niet mee eens. Als TS ook andere dingen daar gaat kopen dan kan hij best doen alsof hij toch echt een keer wil kijken of die kleding echt zo lekker zit. Als je er alleen naar toe gaat om kleding te passen dan heb ik er wat meer moeite mee.
Je mag het natuurlijk niet eens zijn met mijn zienswijze.


Je gaat je laten opmeten bij een lokale fm, je gaat een fiets, jas, schoenen, helm passen bij je lokale fm, je gaat informatie vragen bij je lokale fm, je gaat proefrijden bij je lokale fm en bij het buitengaan koop je enkele binnenbandjes en koopt de complete fiets en wat daarbij hoort op het net omdat het prijsverschil toch wel erg groot is.
Iets te kort door de bocht maar je begrijpt wat ik bedoel.
Moet, volgens sommigen, voor alle duidelijkheid doel ik niet op iemand expliciet, kunnen, volgens mij niet.


Maar zoals ik mijn antwoord begon, je mag het daar oneens mee zijn
I know myself like no one else
Nothing to defend

marcelb
Forum-lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 sep 2007 22:35
Locatie: Deurne

marcelb 28 jul 2015 22:16

Ik sluit me aan bij Lcsmet. Met enige regelmaat koop ik via internet, omdat de prijzen voor met name vervangingsdelen online vaak een stuk lager liggen. Verder ben ik ook vaste klant bij mijn lokale fietsenhandelaar en doe ik ook daar mijn aankopen (kleding, fietsen en onderdelen). Zo heb ik meerdere fietsen en de ene helft heb ik via internet gekocht en de andere helft bij de lokale FM.

Op het moment dat wij de lokale FM alleen als pashokje gebruiken en consequent voor de (aller)laagste prijs gaan, is er op termijn geen enkele lokale FM meer. Het is soms ook een kwestie van een ander wat gunnen. Als vaste klant bij mijn lokale FM kan ik altijd terugvallen op zijn service en technische ondersteuning (daar waar nodig) en dat is mij ook wat waard. Dat ik niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zit is in dat opzicht bijzaak voor mij.
Real men wear blûk!!! Marcel

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 jul 2015 22:27

Maar drbibber zei toch dat hij onderdelen ging kopen bij FM. Ja, als hij drie binnenbandjes bedoelt dan moet ik met jullie meegaan. Maar, vooralsnog ga ik uit van iets meer.
Ik heb vorige week netjes een broek in een winkel gekocht en dan nog voor de adviesprijs. En dat omdat ik net ervoor een shirtje terug moest sturen omdat die totaal niet paste. En ik heb eeb stuk of 6 broeken aan gehad, waarvan ik er maar één goed vond zitten. Dus ik hoef voorlopig geen broek van internet. (terugsturen is in Frankrijk veelal wat minder makkelijk dan in Nederland)

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 29 jul 2015 00:05

Retour! :-D
Afbeelding

Gebruikersavatar
DrBibber
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 sep 2012 23:10

Gebruikersavatar DrBibber 29 jul 2015 02:46

Voor jullie gemoedsrust. Ik ging voor een fietsbril, een houder voor mijn telefoon, bidons en laatst heb ik daar al een Assos broek van 140,- gekocht. Ik heb even snel gepast en kwam toch uit op XXl. Ik heb me uiteraard niet laten adviseren wat betreft de kleding.

Ik ben het overigens wel met jullie eens dat als iedereen altijd voor het goedkoopste gaat de plaatselijke fietsenmaker er straks niet meer is. Ik kies daarom altijd voor een middenweg, deels winkel, deels online.

Gebruikersavatar
heijkants
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 21 aug 2014 19:45

Gebruikersavatar heijkants 02 aug 2015 22:16

nu ik dit topic zie ook even een berichtje.

vorig jaar de CASTELLI SORPASSO WIND BIBTIGHT gekocht zat als gegoten in de winkel allerlei houdingen aangenomen.
tijdens het fietsen voelde de zeem aan alsof die paar maten te groot was,erg jammer het is een super fijne broek.

optie om de zeem eruit te halen en een korte broek met zeem eronder te doen????

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 02 aug 2015 22:43

Nee joh. Zeem wordt nog wel een stuk slapper na een aantal keer dragen. Misschien zit hij dan wel lekker.
Afbeelding

SSSander
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 18 jul 2015 10:04

SSSander 22 aug 2015 21:59

Ik ben 1,86 meter groot en weeg 72 kg en zou graag een Castelli free aero bib kopen, maar heb absoluut geen idee wat voor maat geschikt zou kunnen zijn. Iemand die mij kan helpen of mss ongeveer dezelfde maten heeft? Ik heb een M en een L gepast (verkeerde kleuren, dat terzijde), maar vond de L vrij lang, tot bijna op mijn knie. Voor de rest gingen beide een beetje stroef over mijn heupen en spanden ze op mijn bovenbenen, maar dat is wss juist de bedoeling van zulk een bib.

Er word gezegd dat je altijd een maat groter moet bestellen bij italiaanse merken, maar ik heb zopas een castelli entrata fz shirt gekocht in maat S. Rechtopstaand spant het wel wat rond de borst/nek, maar in fietspositie absoluut niet en vind dit dan ook zeer fijn zo.

Naar de maat van mijn huidige broek kijken is ook niet echt een goed idee aangezien deze van bemerkelijke kwaliteit is (uitgeleurd) en ik deze ook droeg toen ik 15 kg meer woog.

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 22 aug 2015 23:46

Qua shirt kan ik wel met je mee, broek denk ik dat je toch L moet nemen. Net boven de knie is toch niet te laag? Vaak kruipen ze ook nog wel iets omhoog als je in beweging bent. Ben zelf overigens ook 1.86 en 77,5 kilo en mijn xxl broek is nog altijd niet te groot. Als je zelf vindt dat het niet goed past iets anders kopen zou ik zeggen, gewoon vertrouwen op je eigen oordeel. Zo te lezen denk je er goed over na. :)
Laatst gewijzigd door Sieper op 23 aug 2015 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 22 aug 2015 23:52

Krijg je met jouw lengte van 1.86m geen problemen met de bretels van maat M en L, dat die te kort zijn? Ik heb zelf XL en dan zitten de bretels goed in fietspositie, maar ze moeten echt niet korter worden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie