Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Maatvoering Castelli

leon1
Forum-lid
Berichten: 3001
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 19 mar 2019 10:01

Afgelopen jaar tijdens 'black friday' een Sorpasso wind direct bij Castelli besteld. Maat L zoals ik alles van Castelli in maat L heb. Nu heb ik gelezen dat de winddichte broeken wat stugger zijn maar deze leek wel een maat M. Nu is de reflecterende strip uitgescheurd doordat de stof dus 'overstretched' is geweest. Ik heb echter toch even contact gezocht met Castelli en ik moet zeggen: top service! Ze zeggen ook dat het geen kwaliteitsprobleem is (en dus 'user error') maar willen de broek toch uitwisselen. Nu maar advies gevraagd om dan maar naar een XL te proberen.

Dus een warme douche voor Castelli!
Ride bikes, not tanks!

bepe
Forum-lid
Berichten: 468
Lid geworden op: 16 sep 2005 14:37
Contact

bepe 28 jun 2021 08:27

Ik ben 1.80 en weeg ca 75 kg. Normaal draag ik maat M shirts. Ik heb ook van Castelli een maat M shirt. Nu had ik een maat L Perfetto ROS Convertible besteld. Maar deze zit toch wel heel erg strak onder de oksels. In fietshouding is het iets beter maar nog steeds te strak. Veel rek zit er ook niet op. Daarom toch maar terug gestuurd, want het is te duur om te houden als de pasvorm niet goed is. Ik denk dat een XL dan weer te ruim gaat zitten.

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 28 jun 2021 12:02

Voor het eerst iets van Castelli gekocht. Een competizione bibshort.

Fietsmaten hadden aangeraden maat groter te nemen. Zij hadden soms zelfs tot 2 maten groter.

Ik heb normaal M. Dus M en L besteld. L zat echt te groot, dus de M gehouden. Zit heel fijn.

Ben zelf 1.73m en weeg 67 kg.

Plaats reactie