Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Gat in broek (Assos S7)

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 18 jun 2015 21:34

Behalve mijn eigen 'gat', zit er nu ook een gat in de broekspijp van mijn Assos S7. :(

Gezien het maar aan 1 kant is (de andere kant vertoont ook wrijfsporen op dezelfde plek), zit ik blijkbaar een beetje asymmetrisch op mijn fiets. Maar dat daar gelaten, zou dit toch niet mogen? In al mijn andere broeken (zoals ook een Assos S5) zitten geen gaten.

Ik ga er morgen mee naar de winkel... Helemaal in den beginne had ik met de S7 trouwens ook al een garantiegeval: het stiksel liet los aan de schaamstreekzijde, net op die plek waar het zeem 'los' zit (bij aantrekken voor de 3de rit). Toen al leek het me niet de meest duurzame constructie, maar na ruilen had ik daar geen problemen meer mee.

Zijn er nog S7 slijtage / garantiegevallen hier? Ik heb de broek nu ongeveer 1.5 jaar en een dikke 10.000k
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Trappe
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 sep 2011 11:36
Contact

Trappe 18 jun 2015 21:48

Ik heb een Mile gehad met twee verschillende maten broekspijpen.
De Mile valt wat ruimer dan Uno + ik heb een beenbreuk gehad waardoor links altijd wat strakker zit dan rechts. Alleen bij deze was het wel heel erg.

Na een aantal ritten is hij in de kast blijven liggen tot ik pas bijna twee jaar later de broek eens goed bekeek en er dus achter kwam dat het de broek en niet mijn benen waren :)

Salden gemaild, broek opgestuurd. Mannetje van Assos naar gekeken en heb een nieuwe gekregen. Nu met twee te wijde pijpen... maar wel het zelfde. Heb er iemand hier op het forum gelukkig mee kunnen maken.
Trappe doe je met je benen.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1992
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 18 jun 2015 22:08

Ik denk niet dat wrijfsporen onder garantie vallen, zeker niet na 1,5 jaar...

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 18 jun 2015 22:22

Ik maak me niet teveel illusies, maar ik verwacht meer van een broek dan 10.000K.

Zeker gezien mijn andere broeken allemaal al een pak langer meegaan, daar ook wel wat wrijfsporen maar ik zit er nu niet bepaald doorheen. Ik rij met allemaal dezelfde zadels, dus daar ligt het ook niet aan... En in de winter zit er nog een lange broek overheen. Het is een gat ter grootte van een 2-euro stuk.

wordt vervolgd ;)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 18 jun 2015 22:29

Welk type S7 heb je?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 jun 2015 22:46

de zwarten schreef:..........
Zijn er nog S7 slijtage / garantiegevallen hier? Ik heb de broek nu ongeveer 1.5 jaar en een dikke 10.000k
10000 Kilometer met 1 broek.
Lijkt mij ook voor een Assos niet slecht.

Om dan garantie te claimen, ze zullen er in Zwitserland waarschijnlijk eens mee lachen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 18 jun 2015 22:55

Het is een T.équipe_s7 Black Volkanga XL
Ik zie dat ik op mijn S5 ook wel wat slijtagesporen heb, beetje gelijkaardig van locatie en asymmetrie.

Weet iemand hoe je een 2-euro gat in een Assos broek kan herstellen? :mrgreen:
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

kristofvs
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jul 2014 19:36
Locatie: Melle (België)

kristofvs 18 jun 2015 23:38

Wat wil je bereiken? Je broek is versleten, koop een nieuwe PUNT.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 19 jun 2015 07:08

Ik vraag om soortgelijke situaties/ervaringen, want ik vind het niet normaal dat een broek van 160 euro, in vergelijking met al mijn andere broeken, veel sneller gaten maakt. Je mag van een broek verwachten dat ze langer dan 100 wasbeurten en 10.000km meegaat, zeker als Assos dat vlakaf op de productverpakking en op zijn website beweert (1000s of tests, 1000s of washing cycles enzovoort).

Ik besef hierbij dat garantie meer dan waarschijnlijk niet gaat lukken, maar als er nu eens plots 20 andere reageren met dezelfde ervaring, kan het zomaar dat het probleem meer bij Assos ligt dan bij mij als individu.

Dát probeer ik te checken via dit topic.
Mogelijke uitkomsten / leerpunten zijn dat ik de enige ben, dan weet ik dat ook weer, maar dan koop ik geen S7 meer. Maar misschien zijn er nog soortgelijke gevallen, en in dat geval kan Assos er weer wat mee doen (bvb. andere stof gebruiken enzovoort).

Als je dat niet zint, zoek dan een ander topic en kom niet zeiken. Ik dank u.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
riquest
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 26 sep 2013 08:34

Gebruikersavatar riquest 19 jun 2015 07:41

Heb het eens gehad met een Castelli broek. Ik schijn bij het fietsen met de binnenkant van mijn bovenbenen ook de zadelpen te raken waarbij er heftige slijtage ontstaat door het toen gebruikte zadeltasje met een klittenband constructie om de zadelpen.
Broek laten maken (smalle scheur en heelft geen druk op het lichaam) en sindsdien gebruik ik geen zadeltassen met klittenband om de zadelpen meer. Slijtage is nu een stuk minder maar (nog) niet geheel weg en broeken blijven nu langer heel..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37642
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 19 jun 2015 07:56

Ik heb bij alle broeken een beetje 'zadelschade', maar zelfs mijn oudste, grijsverwassen Assos is nog niet echt kapot. Die gooi ik zo weg omdat de zeem 'op' is.
Less is bore

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 jun 2015 08:56

10.000 km met 1 broek van €179,00 ik teken er direct voor.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie