Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Chamois creme

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 29 mei 2015 22:21

Ik gebruik ook de cremes van Morgan Blue. Voor mij is ook de solid de favoriet. Lijkt sterk op vaseline.
Met een pot Solid doe je een eeuwigheid want je hebt er niet veel van nodig (1 voor 100 ritjes+ op de fiets schat ik).

Verder gewoon algemene hygiene belangrijk om plekken te voorkomen, te helpen genezen:
Na de rit de regio goed wassen met water zonder shampoos (of PH neutraal voor genitale area).
Goed afdrogen is heel belangrijk.
Luchtige kleding dragen wil ook helpen (zweten voorkomen, losse boxer ipv strakke).

Levis
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2015 12:56

Levis 18 dec 2015 13:06

Ik zie hier steeds Assos terugkomen. Er is nu ook crème van Castelli. Zelf nog niet gebruikt en nog niks over gehoord. Wie wel. http://actualbikewear.nl/accessoires/ko ... sproducten

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 22 dec 2015 13:16

Levis schreef:Ik zie hier steeds Assos terugkomen. Er is nu ook crème van Castelli. Zelf nog niet gebruikt en nog niks over gehoord. Wie wel. http://actualbikewear.nl/accessoires/ko ... sproducten
NOG duurder dan die van Assos!!! :shock: :shock:
Afbeelding

wdfl
Forum-lid
Berichten: 723
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 22 dec 2015 15:26

assos gebruikt tevreden van.
nu nen pot morgan blue solid en gewone.
voorkeur gaat uit naar de solid, zeker voor 50+ ritten, eronder voldoet de gewone prima (trekt vrij vlug de huid in volgens mij.
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
midstar
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:40
Locatie: Heerhugowaard
Contact

Gebruikersavatar midstar 23 dec 2015 20:08

Ik heb de creme van Elite, echt heel tevreden mee.

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 23 dec 2015 21:48

Jaeger schreef:Vorig jaar begonnen met gebruiken omdat ik Tour for Life (8 dagen 1200 km) ging rijden en dacht het daar nodig te hebben. Vond het tijdens lange trainingsritten op zich wel prettig..
Tijdens de tour na 4 dagen toch flinke zadelpijn (huid kapot ja..., net als tientallen andere deelnemers).
Mogelijk was het verstandiger om verschillende broeken te dragen, we hadden nu van één merk drie broeken p.p. mee maar dan zit je wel elke dag op dezelfde zeem met precies dezelfde drukpunten.

Volgens de EHBO mensen is het gebruik van elke creme af te raden want het maakt de huid juist 'week' waardoor het makkelijker kapot gaat.


Nou dan hebben die EHBO-ers zeker zelf nooit gefietst. Ik merk duidelijk verschil (positief) sinds ik de Assos creme gebruik !!! Gewoon op de huid smeren.
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 23 dec 2015 22:14

Ik zou het eerst eens zonder crème proberen. Of gaat iedereen pas smeren omdat je klachten krijgt? Eerlijk is eerlijk, tijdens Parijs-Brest-Parijs heb ik voor het eerst last gekregen van een soort brandblaren en schuurplekken, maar dat was dan ook echt pas na een dikke 600km. Bij andere 200, 300, 400 en 600km ritten nooit iets gesmeerd en nooit ergens last van gehad. Ik heb ook mijn twijfels of een crème klachten had kunnen voorkomen.

Ik denk dat een goede broek (vooral goed passende broek!) en goed zadel al een heel eind helpen.
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 23 dec 2015 23:25

Levis schreef:Ik zie hier steeds Assos terugkomen. Er is nu ook crème van Castelli. Zelf nog niet gebruikt en nog niks over gehoord. Wie wel. http://actualbikewear.nl/accessoires/ko ... sproducten
Heb je je daar nou voor geregistreerd?

Plaats reactie