Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Teamkleding

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 07 mar 2018 08:07

Mijn ervaringen met Milremo zijn super. Kwaliteit vind ik super en er kan veel.
Bij Owaya kan alles, maar kwaliteit is een stuk minder.
Bioracer was ooit top, maar laatste ervaringen stuk slechter (naden laten los en veel foutief in elkaar gezette kleding). Vitesse op zich niet slecht maar ook niet heel goed, broeken vooral net wat minder van kwaliteit en wat meer moeite om wat kleinere series van een bepaald kleding stuk voor elkaar te krijgen.
Ach, ik zeg ook maar wat

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 07 mar 2018 21:10

Erg goede ervaring met lawishop.nl. Meerdere keren voor ploegjes onze kleding daar weggehaald. Ook kleine orders mogelijk (wij waren met 5 man). Kwaliteit erg goed en service als er iets stuk is, is perfect en snel. Kleding sluit goed aan (aero) maar ook is er "normale" fit te krijgen. Denk dat ik al 3 jaar met deze kleding rij en het zeem is prima.
Laatst gewijzigd door Kornuit op 07 mar 2018 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 mar 2018 21:35

@Paul Heb je de Bioracer broek al aan gehad? Volgens mij heb je hem pas vorige week gekocht. Als mijn aanname klopt, dan zou ik er eerst maar eens een lange rit mee maken. En dan nog een aantal ritten,voordat je hier van alles komt beweren. .

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5064
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 07 mar 2018 22:31

Jans schreef: 07 mar 2018 21:35 @Paul Heb je de Bioracer broek al aan gehad? Volgens mij heb je hem pas vorige week gekocht. Als mijn aanname klopt, dan zou ik er eerst maar eens een lange rit mee maken. En dan nog een aantal ritten,voordat je hier van alles komt beweren. .
Hier ook goede ervaring met bioracer broeken. Is ook heel persoonlijk he.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 07 mar 2018 23:04

NuitKor schreef: 07 mar 2018 22:31
Jans schreef: 07 mar 2018 21:35 @Paul Heb je de Bioracer broek al aan gehad? Volgens mij heb je hem pas vorige week gekocht. Als mijn aanname klopt, dan zou ik er eerst maar eens een lange rit mee maken. En dan nog een aantal ritten,voordat je hier van alles komt beweren. .
Hier ook goede ervaring met bioracer broeken. Is ook heel persoonlijk he.
Het gaat er niet om of de broeken/zemen goed zijn. Zoals je zegt is dat heel erg persoonlijk. Maar lees dit topic viewtopic.php?f=19&t=42605&start=24 eens door. Je kunt op blz. 3 beginnen. Daar vroeg hij zaterdag nog in of iemand ervaring had met Bioracer en nu een paar dagen later weet hij het al zeker. :o

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 08 mar 2018 07:18

https://prosalton.nl/
Kom je veel tegen in Noord Holland bij verscheidene clubs.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 mar 2018 07:42

PaulVd schreef: 06 mar 2018 20:40 Ik veronderstel dat deze prof. wielrenners dan toch allemaal een zeer goede koersbroek nodig hebben niet tegenstaande dat ze allemaal met verschillende merken van fietskledij rijden
Een hoop profkleding wordt aangepast of zelfs op maat gemaakt. Als een renner met een Assos zeem wilt rijden wordt die er gewoon ingenaaid. Profs zijn geen goede referentie.

Bioracer is zeker niet slecht, maar de vergelijking met Assos of Castelli gaat echt niet op. Toevallig pas een Castelli Bodypaint kapot gevallen, die broek had ik al jaren. Als ik de Bioracer broeken van dezelfde tijd vergelijk dan liggen die al jaren onder in een doos of in de kliko, omdat ze versleten zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 08 mar 2018 10:10

Vrij veel ervaring met bioracerkleding (voor verschillende groepen daar besteld).
Kwaliteit dikke prima, we kozen eigenlijk altijd het type shirt en broek dat samen een euro of 90 kostte, dus redelijk budget. Zit goed als het nieuw is, ook voor lange ritten. Na een jaar of 2 (natuurlijk afhankelijk van hoeveel je het gebruikt, dus laten we zeggen na een km of 7.000, want je rijdt niet altijd met dezelfde kleding), wordt het comfort wel minder. En gebruik ik ze liever alleen voor de ritjes tot een uurtje of 2 a 3. (shirts slijten natuurlijk vrijwel niet).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8346
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 mar 2018 10:20

Ik wil nog wel even duidelijk maken dat ik de kwaliteit van Bioracer helemaal niet in twijfel wil trekken. Ik heb er één broek van waar ik met 60km wel klaar ben, maar het zou zo maar de goedkoopste uit het assortiment kunnen zijn. (Het is een broek die bij een evenement bijgeleverd werd). Het gaat mij er om dat @PaulVd zaterdagmiddag een Bioracer broek aangeschaft heeft en nu al een soort van review over de kwaliteit schrijft.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 08 mar 2018 10:47

Mijn ervaring(jaar of 5-6 geleden) met de zeem van Bioracer is prima. Maar heel veel (ja echt) problemen met slecht gestikte broeken, shirts en jacks. Naden van de achterzakken lieten gewoon allemaal los. Een ook op een bestelling van ca 200 items, zeker 10 shirts, jacks, waarbij de mouwen of voor en achterpand van verschillende makten waren L shirt met xs mouwen zit niet echt lekker en andersom ook niet. Maar zoals ik al schrijf is jaar of 5-6 geleden. De afwikkeling van een en ander is overigens nooit gekomen, toen was de reactietermijn en wijze van reageren ver onder de maat, maar nogmaals is even geleden.
Ach, ik zeg ook maar wat

indobesar
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 27 jul 2015 13:22

indobesar 08 mar 2018 14:57

Bioracer hedendaags is fijn en materialen vind ik 'hoogwaardiger' dan bijv. milremo. Mijn werkgever heeft een fietsclub met ca. 400 leden en ik hoor zelden klachten over kleding.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 08 mar 2018 15:03

Ik ben sedert vorig jaar van club veranderd.
Jaren met Vermarc gefietst, nu dus 2de seizoen met Bioracer.
Bioracer bevalt me wel, de broeken die ik nu heb vind ik aangenamer dragen dan de PR.R lijn van Vermarc.

Plaats reactie