Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Isadore ervaringen

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 774
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 17 feb 2015 21:52

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar Isadore kleding. Niet alledaags design, niet alledaagse stof, en wat ik kan vinden geen slechte ervaringen. Voordat ik echter dit soort bedragen aan kleding ga uitgeven wil ik het eigenlijk eerst echt gezien en in de handen hebben gehad. Aangezien het alleen maar via de Isadore site verkocht wordt ben ik op zoek naar gebruikerservaringen.

Hierbij moet je denken aan:

* Hoe zit de kleding (Italiaanse pasvorm of wat losser)
* Wat is de kwaliteit van de stof. Blijft het mooi, ook na meerder malen gebruik en wassen
* Is het dunne of dikke stof
* Zie je echt goed dat het andere stof is
* Enz

Wie o wie kan mij helpen

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 17 feb 2015 21:57

In dit (klik of veeg) topic is alvast een en ander te lezen.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 18 feb 2015 10:05

Ik heb ook een setje Isadore kleren en ik ben er erg enthousiast over.
Het is zeker wat anders dan de standaard merken qua look & feel.

Het is fijne, wat dikkere stof qua jersey. De bib is wat dunner, maar ook zacht van stof.
Helaas is mijn bib nu wat te groot geworden, maatje xl, staat in de te koop hoek ;-)
De jersey kan nog wel, maar ook die zit nu al iets losser dan eerder dus zal binnenkort ook op het forum gaan.

Wassen gaat prima, had het idee dat de jersey wat ging pluizen, maar dat vergt even een strijkbout op standje I en alles helemaal mooi. Dus ook positieve ervaring op.

Qua maat is het volgens mij een regular fit maatvoering, dus geen castelli wat vaak een maatje kleiner moet. Maar de maten staan op de site, dus check dat even goed tegen je eigen maten.

Vooral ook de persoonlijke tint en de super fijne service maken mij een Isadore fan.
Het is niet goedkoop, maar dat zijn sommige andere merken ook niet.

Mocht je in de buurt wonen (omgeving Den Haag) dan mag je het wel even komen bekijken hoor ;-)
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

bliksemm
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 jul 2013 08:13

bliksemm 18 feb 2015 10:09

Ik ben erg tevreden over Isadore spullen. De maatvoering is wat lastig, zo heb ik een Small Jersey, Medium Jacket en Large tights. Maar door hun gratis omruil policy leidt dat hooguit tot vertraging in de levering. Customer support is erg goed - snel en flexibele respons. Fitting is Italiaans - dus vrij strak langs het lichaam, zeker niet los. Kwaliteit is mooi en goed. Gisteren asfalt test gedaan, waarbij elleboog bebloed was, maar aan Softshell niets te zien. Mijn dijbeen ligt open, en er zit nu wel een gat in mijn Roubaix tight. Ik probeer nu een reparatie te regelen met Isadore. Zowel de Softshell als de Roubaix tight zijn dik genoeg om rond vriespunt mee te rijden, een Merino ondershirt eronder voldoet. Ik kan alleen zeggen dat ik de jas erg mooi vind, en de stof prettig aanvoelt. Absoluut aanrader.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 774
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 18 feb 2015 18:23

De zoekfunctie had ik al gebruikt @EmPeHa. Daar zaten echter niet echt gebruikerservaringen bij.

@Soap, Den Haag is wat ver uit de buurt ;) Welke type kleding heb jij? En is de bib te groot geworden door het gebruik? Met op wol gebaseerde kleding kan ik me daar iets bij voorstellen. En is het shirt echt merkbaar dikker dan bijvoorbeeld Castelli (heb ik verschillende setjes van)?

En hebben jullie wellicht een foto van de kleding?

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 18 feb 2015 19:35

De bib is te groot geworden doordat ik 12 kilo afgevallen ben ;)
Dat is geen wol of iets dergelijks maar gewoon de normale stof die ook Castelli gebruikt, maar heel soepel. Heb zelf ook Castelli trouwens en een Assos bib. Kan zich prima meten.

Ik heb de Signature Jersey Atlantic Blue / Jet Black en dat is dikkere en warmere stof als een Castelli bijvoorbeeld. Zeer fijn spul, dat is wel dat merino wol.

Zie mijn verkoop topic voor foto van bib, maar de gebruikte foto's op de site van Isadore doen goed recht aan wat je krijgt. Hoop mooie details en erg nette afwerking.
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 18 feb 2015 20:11

Bij mij ook louter positieve ervaringen. Shirt bevalt uitstekend en bib is beste die ik heb. Deze zit prettiger/beter dan mijn Assos of Castelli.

Heb trouwens laatst contact met ze gehad en ze zijn bezig met een store (of in-store) in Nederland. Nog geen concrete datum, maar wel mooie ontwikkeling.

nr071
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 08 sep 2010 22:26

nr071 18 feb 2015 22:20

Ik heb inmiddels een shirt met lange mouwen, een shirt met korte mouwen, kniewarmers, armwarmers en sokken van isadore. en sinds een weekje een bib.

de pasvorm is "normaal", dus zoals boven al gezegd geen castelli-gedoe met een maat groter bestellen. de shirts blijven ook na veel wassen goed (de lang-arm is een van mn favoriete shirts en wordt veel gedragen), de arm/kniewarmers ook (die zijn overigens behoorlijk dik en echt warm).

de shirts zijn iets dunner dan rapha

qua duurzaamheid kan ik nog niks over de bib zeggen, maar het eerste ritje (zo'n 65 km) beviel goed (ik heb er niet echt bij stil gestaan dat ik een andere bib dan anders (rapha) droeg)

de sokken zijn lekker dik en zoals dat onder dandy's heet, "cut to the bone", imho erg fijne sokken

overigens erg prettige en correcte klantenservice (eentje waar veel "echte" winkels een dikke punt aan kunnen lebberen)

nr071
Forum-lid
Berichten: 303
Lid geworden op: 08 sep 2010 22:26

nr071 18 feb 2015 22:22

o ja, ik heb geen aandelen, het spul is gewoon goed, de klantenservice is goed

bliksemm
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 jul 2013 08:13

bliksemm 19 feb 2015 16:00

ik had in mijn reactie hierboven al aangegeven dat ik mijn Thermoroubaix deze week kapot ben gevallen. Contact gehad met Isadore, bleek niet te repareren (door hen beoordeeld ahv foto). Tot mijn verrassing gaan ze me een nieuwe sturen! Dat is next level klantensupport. Indrukwekkend.

Gebruikersavatar
Soap
Forum-lid
Berichten: 2351
Lid geworden op: 28 aug 2013 16:01
Locatie: Pijnacker

Gebruikersavatar Soap 19 feb 2015 16:09

Ja, mijn ervaringen met de service daar is ook uitermate plezier!
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 774
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 19 feb 2015 17:36

Klinkt allemaal erg goed. Iedereen bedankt voor de informatie. Het ziet er naar uit dat ik ook een setje ga aanschaffen.

Plaats reactie