Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

KOUDE HANDEN

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 25 jan 2015 19:15

Handen hou ik inmiddels wel goed warm, maar voeten wil nog steeds niet lukken. Ze worden toch weer nat, en daarna meteen ijskoud. Met drie lagen kleding en iets warms op je hoofd blijft de rest, inclusief vingers, wel warm.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 25 jan 2015 19:19

Je hebt toch de North Wave Arctics? Zelfs daarmee lukt het niet je voeten droog en warm te houden?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

-lorenzo-
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 24 jul 2009 14:13

-lorenzo- 28 jan 2015 21:28

guerciotti schreef:
Gerboon schreef:Gebruik de zoekfunctie aub de volgende keer eerst.

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... handschoen

Conclusie: De handschoenen die je hebt zijn prima. Probleem zit hem waarschijnlijk is het onvoldoende warmhouden van de romp, dus trek een shirt extra aan, of je knijpt teveel in het stuur waardoor je de bloedsomloop doet afnemen.
Haha, koude handen en dan een extra shirt aan trekken.
Handschoenen zijn heel persoonlijk.
De een heeft koude handen met dezelfde handschoenen, en de ander niet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook dacht dat het onzin was om je romp extra warm te houden om zo koude handen tegen te gaan. Sinds ik een extra windstopper(shirt) aan heb, heb ik totaal geen last meer van koude handen.
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 28 jan 2015 21:30

TumTumTum schreef:Handen hou ik inmiddels wel goed warm, maar voeten wil nog steeds niet lukken. Ze worden toch weer nat, en daarna meteen ijskoud. Met drie lagen kleding en iets warms op je hoofd blijft de rest, inclusief vingers, wel warm.
Maak je al gebruik van 1 of 2 laagjes aluminiumfolie om het inlegzooltje? Las volgens mij hier ergens op het forum dat dat als tip werd aangedragen.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 03 feb 2015 21:25

Gerboon schreef:
TumTumTum schreef:Handen hou ik inmiddels wel goed warm, maar voeten wil nog steeds niet lukken. Ze worden toch weer nat, en daarna meteen ijskoud. Met drie lagen kleding en iets warms op je hoofd blijft de rest, inclusief vingers, wel warm.
Maak je al gebruik van 1 of 2 laagjes aluminiumfolie om het inlegzooltje? Las volgens mij hier ergens op het forum dat dat als tip werd aangedragen.
Jawel. Het is gewoon de combinatie kou en erg nat waar niks tegen bestand is. Ik heb ook al de boterhamzakjes om tenen geprobeerd, dan wordt het alleen maar drijfnat van het zweet en dan alsnog steenkoud.
Veni. Vidi. Fietsie.

mark331m
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 15 jun 2009 11:55

mark331m 04 feb 2015 10:45

Dan zijn verwarmbare zooltjes wellicht een optie?

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 04 feb 2015 11:35

TumTumTum schreef:
Gerboon schreef:
TumTumTum schreef:Handen hou ik inmiddels wel goed warm, maar voeten wil nog steeds niet lukken. Ze worden toch weer nat, en daarna meteen ijskoud. Met drie lagen kleding en iets warms op je hoofd blijft de rest, inclusief vingers, wel warm.
Maak je al gebruik van 1 of 2 laagjes aluminiumfolie om het inlegzooltje? Las volgens mij hier ergens op het forum dat dat als tip werd aangedragen.
Jawel. Het is gewoon de combinatie kou en erg nat waar niks tegen bestand is. Ik heb ook al de boterhamzakjes om tenen geprobeerd, dan wordt het alleen maar drijfnat van het zweet en dan alsnog steenkoud.
Hmmm. Dat is dan idd wel erg lastig en vooral vervelend.
Zelf heb ik dikke neopreen overschoenen, maar die worden ook nog wel eens nat aan de binnenkant. Dat los ik op door de buitenkant in te spuiten met een waterafstotende spray van valma die eigenlijk bedoeld is om de verdeelkap in de auto vrij van vocht te houden. Dat spul werkt prima, is trouwens op siliconenbasis, en zorgt er voor dat water en vuil geen grip krijgen op de overschoen.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 07 feb 2015 08:29

Op reis in Peru heb ik van die goedkope, onnozele gebreide handschoenen gekocht met een motiefje.
Toen ik onlangs mijn vertrouwde Roeckl even kwijt was, heb ik deze even aangedaan voor woon-werk. Deze week -5 graden en WARM dat die handschoenen waren! Wellicht zit het hem in de Alpaca wol. Het ziet er zeer low-tec uit, maar het werkt dus echt wel goed: geen zweet, geen wind erdoor, en lekker warm.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 08 feb 2015 01:19

:lol: Kun je er voor mij dan ook een paar gaan halen?

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 08 feb 2015 10:00

Plan is deze zomer naar Peru te gaan, en gezien ze daar niets kosten, ga ik mijn best doen om er nog meer mee te brengen :D
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

koos1978
Forum-lid
Berichten: 623
Lid geworden op: 10 jun 2013 20:31

koos1978 09 feb 2015 23:41

Kan ik bij deze een bestelling plaatsen? (XXL aub) :)

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1798
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 10 feb 2015 00:23

Handeltje van maken lijkt me, pssssst niet verder vertellen.
Bikers are not alone

Plaats reactie