Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

castelli shirts bij futurumshop

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 20 sep 2014 16:24

Hoi,

Nu de temperaturen smorgens weer wat lager zijn als ik op de fiets naar mn werk ga. Ben ik op zoek naar een fietsshirt lange mouw/ niet al te dik jasje.

Nu vind ik de kleding van castelli erg mooi en zag ik op futurumshop best wat mooie jasjes voor een bedrag wat ik er voor over heb.

Als ik echter op de website van castelli kijk kan ik die shirts daar niet vinden. Weet iemand hoe dat kan? Is het oude collectie?

Iemand anders tips voor een niet al te dik shirt lange mouw, met zakken op de rug. Voor rond de 90 euro? Liefst beetje aero pasvorm.

Echte winterjacks laat ik voorbij gaan. Heb al genoeg warme jacks liggen van het schaatsen.

Gr. Martijn

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 20 sep 2014 17:15

waarom futurum? Het is nou niet dat die de goedkoopste in de markt is, zeker niet met kleding.

Het kunnen uitloop modellen zijn bij futurum, daarom staan ze dan niet op de nieuw collectie lijst van castelli, dit maakt ze natuurlijk niet minder goed ofzo.

welk jasje zoek je precies?

ik zelf heb een aantal longsleeves en jasjes van Castelli maar vind persoonlijk de Gabba echt het topjasje wat ik heb. Is wel wat boven je budget maar met die zit je altijd goed.

en anders iets goedkoper maar volgens mij ook wel een fijn jasje is de Puro.
Afbeelding

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 20 sep 2014 17:19

Goede ervaringen met futurum met snel leveren en ruilen. Maar is niet perse een must om bij futurum te bestellen. Viel me alleen op dat die puro en de classico thermo niet op de website van castelli zelf staan.

Heeft iemand ervaring met de Puro, want die ziet er op foto's goed uit. Hoe is de dikte? Iets meer dan zomershirt? Of veel warmer?

Voor tijdens regenbuien heb ik een dun regenjasje. Mischien in de toekomst een gabba erbij. Maar voor nu even buiten budget.

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 20 sep 2014 19:21

Ik heb vorige week een soort zelfde jas gekocht als jij wilt van Castelli.
Eigenlijk een shirt met lange mouwen, volledige rits en met een zachte voering, 3 zakken achterop.

Ik heb het gekocht bij Sanden Sport.

http://www.triathlonaccessoires.nl/

Dit shirt had ik gekocht: http://www.triathlonaccessoires.nl/prod ... -059-2014/

Je vind er nog meer op hun site, goede service.
En nee, ik heb geen connencties bij hun :)
Bikers are not alone

Alex Slok
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:51
Locatie: Rotterdam

Alex Slok 22 sep 2014 10:38

Kijk anders eens bij http://cyclewear.eu/lange-mouw-c-21_33.html Daar hebben ze soms ook leuke prijzen.

Ik heb overigens deze: http://cyclewear.eu/sportful-pista-ther ... -5431.html Is niet superaero, maar wel heel fijn shirt :-)

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 24 sep 2014 09:32

@Alex Slok; bedankt voor de tip!

Hoe is de dikte van het sportful pista shirt? en wat is er beter/anders aan het grupetto shirt van sportful? want die vind ik er ook wel erg mooi uit zien.

Alex Slok
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 mei 2013 09:51
Locatie: Rotterdam

Alex Slok 25 sep 2014 12:57

De Pista is niet al te dik qua stof, dus als het een beetje fris is extra ondershirtje erbij. Nu heb ik het niet zo gauw koud dus het hoeft van mij ook niet al te dik. De Grupetto is volgens mij meer race (aero) georiënteerd.

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 30 sep 2014 11:45

zojuist de castelli Puro ontvangen. Mooi shirt, met mooie dikte voor het tussenseizoen. Mogelijk later in de winter met extra laag ook nog te dragen, maar dan schakel ik waarschijnlijk toch over op een wat dikker jack.

Twijfel nog wel of ik hem zal ruilen voor een maatje groter, shirt zit mooi, sluit overal aan en ook de mouwen zijn lang genoeg (zeldzaamheid bij mij). Echter vind ik het shirt aan de voorkant een beetje aan de korte kant als ik sta. In fiets-houding zit ie echter gewoon mooi.

wielertje
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 jun 2010 23:25

wielertje 30 sep 2014 12:26

en het gaat om de fietshouding.
zo pas je nu eenmaal fietskleding.
ik zou het laten zo

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1987
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 30 sep 2014 12:35

sparko schreef:zojuist de castelli Puro ontvangen. Mooi shirt, met mooie dikte voor het tussenseizoen. Mogelijk later in de winter met extra laag ook nog te dragen, maar dan schakel ik waarschijnlijk toch over op een wat dikker jack.

Twijfel nog wel of ik hem zal ruilen voor een maatje groter, shirt zit mooi, sluit overal aan en ook de mouwen zijn lang genoeg (zeldzaamheid bij mij). Echter vind ik het shirt aan de voorkant een beetje aan de korte kant als ik sta. In fiets-houding zit ie echter gewoon mooi.
Dat laatste is ook de bedoeling bij Castelli ;)

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 30 sep 2014 23:10

puffdaddy schreef:Ik heb vorige week een soort zelfde jas gekocht als jij wilt van Castelli.
Eigenlijk een shirt met lange mouwen, volledige rits en met een zachte voering, 3 zakken achterop.

Ik heb het gekocht bij Sanden Sport.

http://www.triathlonaccessoires.nl/

Dit shirt had ik gekocht: http://www.triathlonaccessoires.nl/prod ... -059-2014/

Je vind er nog meer op hun site, goede service.
En nee, ik heb geen connencties bij hun :)
Afgelopen zondag shirt 1ste keer aan gehad.
Inderdaad een heel fijn shirt en het lijkt ook wat aan de korte kant, maar dat hoort gewoon zo.
En lang bovenlijf scheelt ook :roll:
Castelli is dan wel wat duurder, maar dan heb je toch ook goede kwaliteit.
Bikers are not alone

Plaats reactie