Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Aldi fietsschoenen

Nickname12
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2014 11:11

Nickname12 14 sep 2014 11:23

Ik ben net begonnen met wielrennen en heb laatst een tweede hands fiets gekocht om te kijken of ik het leuk vind.
Nu ik het leuk blijk te vinden ben ik op zoek naar klikschoenen. Deze week hebben ze bij de aldi fietsschoenen, kan iemand mij vertellen of dat wat is? Ik heb ook nog geen klikpedalen, heeft iemand daar nog tips voor. Het liefst niet te duur.

Nighty
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jun 2012 16:49
Locatie: Kempen BE

Nighty 14 sep 2014 11:43

Ik heb er geen ervaring mee, maar zou het er wel op wagen.
Mss kan je ook eens bij de Decathlon kijken, daar hebben ze ook raceschoenen voor een zeer schappelijke prijs.

Let er alleen op dat je voor zowel de schoenen als de pedalen hetzelfde systeem koopt.
SPD, SPD SL, Look,... valt niet onderling te combineren!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 14 sep 2014 11:46

Wellicht bedoel je deze ? Geschikt voor SPD en SPD SL.

Eigenlijk weinig over te zeggen maar voor beginnend fietser en voor 29,99 Euro kun je je geen buil vallen en als het fietsen bevalt later nog andere echt goede schoenen kopen. Je pedalen kun je dan gewoon behouden.

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 14 sep 2014 12:01

Ze zien er ook nog best aardig uit. Zitten er ook al plaatjes onder of moeten die er nog bijgekocht worden?

Ik denk dat ik die arm en knie warmers maar eens ga bekijken en dei fietsreparatieset. Voor dat geld kan je volgens mij bijna geen miskoop doen.

Voor alle aanbiedingen vanaf woensdag:
http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_woensdag_1709_5_893.html

wielertje
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 jun 2010 23:25

wielertje 14 sep 2014 12:22

plaatjes worden nooit bij schoenen verkocht, die zitten bij je pedaaltjes.
wat betreft de reparatieset, kijk daar mee uit.
met goedkoop gereedschap kun je meer kwaad doen dan je denkt

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 14 sep 2014 12:34

wielertje schreef:plaatjes worden nooit bij schoenen verkocht, die zitten bij je pedaaltjes.
wat betreft de reparatieset, kijk daar mee uit.
met goedkoop gereedschap kun je meer kwaad doen dan je denkt
Dank voor de tip. Dan kan ik beter voor zo'n setje naar de plaatselijke FM gaan denk ik.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5297
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 14 sep 2014 12:50

Ik zou geen setje kopen, maar gewoon het gereedschap dat je nodig hebt en dan van een goede kwaliteit.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 14 sep 2014 12:56

Ach die gereedschapset wordt op heel veel plaatsen verkocht in net iets andere samenstelling met soortgelijke kwaliteit, het komt allemaal uit China.
Er zit in ieder geval een Bahco in, Casette afnemer, imbus-setje, en wat andere bruikbare sleutels, voor iemand die helemaal geen gereedschap heeft is het bruikbaar. Als je dingen beschadigd met dit gereedschap dan is het eerder omdat je onhandig bent.
Afbeelding

Echo
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 14 sep 2014 13:20

Nickname12 schreef:Ik ben net begonnen met wielrennen en heb laatst een tweede hands fiets gekocht om te kijken of ik het leuk vind.
Nu ik het leuk blijk te vinden ben ik op zoek naar klikschoenen. Deze week hebben ze bij de aldi fietsschoenen, kan iemand mij vertellen of dat wat is? Ik heb ook nog geen klikpedalen, heeft iemand daar nog tips voor. Het liefst niet te duur.
Ik heb deze schoenen nu een jaar en ze bevallen uitstekend. Uiteraard is de pasvorm niet te vergelijken met een schoen uit de duurdere prijsklasse, maar om mee te beginnen zijn ze prima.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

pamscalpel
Forum-lid
Berichten: 183
Lid geworden op: 27 jan 2005 13:45

pamscalpel 14 sep 2014 13:48

Vorig jaar stonden er ook schoenen bij de Aldi, zien er best netjes uit en voor 30 euro kun je bijna geen buil aan vallen. Echter het monteren van de plaatjes was een ramp de meeste schroeven die bij schoenplaatjes zitten pasten niet en zool was niet geheel vlak zodat je plaatjes altijd aan een kant een kier geven. Dus zeker checken.
PamScalpel

Nickname12
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2014 11:11

Nickname12 14 sep 2014 13:57

Iedereen bedankt voor de reactie's. Ik denk dat ik het ga proberen, voor dat geld kan ik het risico wel nemen.

Gebruikersavatar
ceon
Forum-lid
Berichten: 638
Lid geworden op: 19 jan 2008 15:09

Gebruikersavatar ceon 14 sep 2014 15:52

Heb 2 paar schoenen van LIDL. Volgens mij dezelfde kwaliteit als ALDI. Een paar zijn fiets-loopschoenen en ander paar zijn mountainbikeschoenen. Bevallen allebei prima. Verder regelmatig onderkleding en een fietsreparatieset, reparatiestandaard gekocht. Met de fietsreparatieset kan ik alle werkzaamheden uitvoeren. De reparatiestandaard is ook niks mee. Recentelijk een hele fijne inbus- en torxset gekocht. Ideaal.
Ik heb voeten waarbij die bukcle niet zo geschikt is, daarnaast al 4 paar fietsschoenen anders had ik ze ook gekocht.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

Plaats reactie