Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke fietssokken dragen jullie?

Hoge of lage fietssokken?

Hoge Fietssokken
203
44%
Lage Fietssokken
262
56%
 
Totaal aantal stemmen: 465

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 31 mar 2014 14:30

Ik weet wel waarom ik graag witte lange sokken draag. Het wielrennen zit vol gebruiken en tradities. Witte lange sokken maakt de benen optisch langer, past het mooiste bij de zon gebruinde huid en is voor mij net zo essentieel als geschoren benen. :-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
stevendbr
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 17 jul 2012 21:26

Gebruikersavatar stevendbr 31 mar 2014 14:34

Ik zweer bij deze jongens:

Afbeelding

Halfhoge witte Santini sokken. Het hele jaar door.
Canyon Aeroad 8.0 Di2
Cannondale CAADX

Gebruikersavatar
Wolfhound32
Forum-lid
Berichten: 1861
Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
Locatie: Dronten

Gebruikersavatar Wolfhound32 31 mar 2014 18:39

QQleQ schreef:Zo zo, al 3 pagina’s gevuld met meningen over kleur en lengte van sokjes. En dat zonder één functioneel argument. Interessant leesvoer ;-)
Welkom in de wondere wereld van de gesoigneerde wielrenner. ;)
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 02 apr 2014 08:56

Afhankelijk welke shirt en broek ik aan heb daar doe ik passende sokken onder.
Defeet sokken half hoog zitten prettig.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 apr 2014 15:20

JackieD schreef:Hoe hoger hoe beter, in ieder geval wat anders als de meute.
In het peloton is juist hoog de gangbare keuze. Ik vind 't zelf geen gezicht en daarnaast zit ik niet te wachten op ook nog witte enkels. Wordt ik niet alleen belachelijk gemaakt om m'n witte voeten, maar ook nog om m'n enkels :lol:
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 03 apr 2014 16:20

boswielrenner schreef:Ik weet wel waarom ik graag witte lange sokken draag. Het wielrennen zit vol gebruiken en tradities. Witte lange sokken maakt de benen optisch langer, past het mooiste bij de zon gebruinde huid en is voor mij net zo essentieel als geschoren benen. :-)
Volgens mij is het juist andersom, dat met lange sokken je kuiten dikker (gespierder?) lijken. Een beetje hetzelfde effect als die gasten die in de zomer hun zwembroek (bij voorkeur kickboxbroek) tot ver boven hun navel optrekken zodat hun bovenlijf optisch breder lijkt...
Campagnolo Ultra Dork

fransiscus40
Forum-lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 05 feb 2010 09:30

fransiscus40 03 apr 2014 21:46

lage witte sokken. Het liefst geheel wit zonder gekleurd randje;)). DeFeet is voor mij prettig. .Lange sokken hangen toch onder bed!!!!!!!!
Er was eens....................................en fietste lang en gelukkig

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 04 apr 2014 09:28

Ik loop gelijk vast op de poll opties; wat is het verschil tussen hoog en lang? Hoog is toch lang?

Wat ik niet draag zijn enkelsokjes; die zitten na vijf minuten rond je tenen gefrummeld. Of hele dikke katoenen sokken; gegarandeerd succes met blaren. Verder zal het me een worst zijn, als ze maar niet roze zijn.
Ik probeer qua kleur wel een beetje in lijn met de rest van mijn kleding te blijven maar ik ga er geen cultus van maken.:)
havana schreef:Welk normaal mens gaat uit vrije wil met een pothelm en hoge sokken rijden?
De wannabe die er als een prof uit wil zien? Maar de vraag is, ben je dan nog een "normaal mens"? :)
japiecarbon schreef:
sloeren schreef:In mijn sociale milieu is alle opmerkelijke aandacht die je aan je uiterlijk besteedt gênant.
Zwerver? :mrgreen:
:lol: :lol:

Ja je maakt mij nu ook wel benieuwd naar dat sociale milieu. Zen-boeddisten? Ben je de broer van de Dalaï Lama?
QQleQ schreef:Zo zo, al 3 pagina’s gevuld met meningen over kleur en lengte van sokjes. En dat zonder één functioneel argument. Interessant leesvoer ;-)
Maar dat is nog niet half zo hilarisch als 500+ pagina's over een te duur brilletje.
Veni. Vidi. Fietsie.

lucile
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 sep 2011 08:38

lucile 04 apr 2014 11:03

Ik sluit me aan bij Nijkie, ik draag lage sokken/sokjes die passen bij de rest van mijn outfit. Daar ik eigenlijk alleen maar zwart en witte fietskleding draag, liggen er alleen maar zwart-witte, wit-zwarte of geheel witte sokken in de la. De Defeet sokjes zijn ook lekkere sokken, die blijven echter niet lang mooi wit bij mij. Mijn voorkeur gaat uit naar de korte sokken van Assos, die zitten gewoon erg lekker ( niet te strak) en blijven ook na het vele wassen mooi ( en wit).

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 04 apr 2014 11:31

Ik draag lage sportsokjes van de Hema. Zitten net boven de enkel. Verkrijgbaar in wit én zwart. Bij slecht weer draag ik (meestal) de zwarte. Bij mooi weer (meestal) de witte.

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 04 apr 2014 19:57

Ik rijd het liefste zonder sokken als het warmer is dan een graad of 22. Wat anderen daarvan vinden laat me eerlijk gezegd koud. (Kees wil je even checken of ik dit foutloos geschreven heb? ;) )
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5300
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 04 apr 2014 20:23

franklin schreef:Ik rijd het liefste zonder sokken als het warmer is dan een graad of 22. Wat anderen daarvan vinden laat me eerlijk gezegd koud. (Kees wil je even checken of ik dit foutloos geschreven heb? ;) )
Volgens mij hoort het te zijn: Ik rijd het liefst ...

Maar verder was het foutloos ;) :mrgreen:
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie