Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

ondershirts

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1658
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 03 mar 2014 16:05

Dag iedereen,

Net de zoekfunctie geprobeerd, maar daar werd ik niet wijzer van..

Wat is nu een lekker ondershirt om van de lente en de herfst mee te rijden?
Heeft Fiets ze ooit getest toevallig?
Graag jullie meningen/reacties.
WiND 56 - 2020

peterfietser
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 24 mar 2006 14:05

peterfietser 03 mar 2014 16:46

Gewoon Craft Be Active Ondershirt oa. bij futurumshop. En ik draag die het hele jaar

herwerdenrijder
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 19 jul 2012 16:52

herwerdenrijder 03 mar 2014 17:04

Ik heb sinds kort een Odlo ondershirt, na voorheen altijd met shirt van Lidl, of Rose gefietst te hebben. Mijn conclusie: Had ik veel eerder moeten doen! Zit lekker en voert het zweet echt af. Het shirt is gewoon droog na het fietsen, ook na een lange rit. Hangt er ook wel vanaf wat je eroverheen draagt natuurlijk, maar ik ben 'om'.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1658
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 03 mar 2014 17:11

Altijd gedacht dat een onderschirt 'niet veel uitmaakt' dus steeds een Lidl/Aldi/Hema shirt aangeschaft.
Maar lees nu toch steeds dat een goed ondershirt wel degelijk van belang is. Vandaar mijn openingspost.

@herwerdenrijder Wat ik eroverheen draag? Meestal een shirt met korte én eentje met lange mouwen plus een windjack body. (aan of iig mee)
WiND 56 - 2020

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1198
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 03 mar 2014 17:17

Craft Be Active Ondershirt +1

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5212
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 03 mar 2014 17:29

Ik heb al jaren Odlo shirts. Die draag ik het hele jaar door. In de zomer draag ik zonder mouwen en houden ze me lekker koel en in de winter draag ik ze met lange mouwen en die houden me lekker warm.

Ik heb daarvoor Craft gehad. Dat waren volledige mesh shirts en dat was echt niet fijn. Voelde ze constant, schuurden over mijn lichaam. Dus kies niet voor een volledig mesh shirt is mijn ervaring.

Verder zal Odlo en Craft beide goed zijn.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 03 mar 2014 18:33

Ik ben heel tevreden over mijn aankoop van ondershirts bij Lidl. Het betreft hier wel speciale ondershirts die bijdragen om de gevoelstemperatuur te stabiliseren, zowel bij koud- als warm weer.Ze passen zich uitstekend aan aan het lichaam en ik heb ze nog nooit nat moeten uitdoen ze bleven tot nu toe steeds droog. en de temperatuurregeling doet zijn werk al weet ik natuurlijk niet of de opgegeven gevoelstemperatuur van 21° wordt bereikt.Ze geven een heel prettig gevoel (droog) en aangenaam gevoel.

Gebruikersavatar
JasperGR
Forum-lid
Berichten: 826
Lid geworden op: 27 mei 2012 20:02
Locatie: Bergambacht

Gebruikersavatar JasperGR 03 mar 2014 18:36

Arno357 schreef:Craft Be Active Ondershirt +1
+2 nu!
Heerlijk ondershirt, vooral om de pasvorm en kwaliteit. In gebruik ze in alle seizoenen en ook met volleybal omdat ze voorkomen dat m'n shirts doorweekt raken
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 03 mar 2014 18:37

Hier ook niets anders dan Craft, maar zoals eerder gemeld,
als je gewoon een "bekend" merk koopt, zal dit wellicht allemaal goed zijn.
Een ondershirt is inderdaad iets van; maakt niet zoveel uit, maar het tegendeel is waar,
het is een belangrijk onderdeel van je outfit.
Als je eenmaal een merk hebt te pakken dat je bevalt, gewoon bij dat merk houden.
Dat doen de meeste wielrenners en niet alleen bij ondershirts :)
Zo'n "beter" ondershirt is wel wat duurder, maar dit ga je dan ook echt merken en het is het geld dus gewoon waard. Bovendien kun je met zo'n shirt ook behoorlijk lang doen.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 mar 2014 18:46

Ik heb een craft-shirt met lange mouw, wat lidl shirts , kort en lang (die betere, zie ottorongo), een merino wollen ondershirt van Torm...... En er is geen enkel onder-shirt wat ik na een rit droog uittrek. Daarvoor zweet ik simpelweg teveel. Ook in de winter zijn bijv. m'n mutsjes drijfnat, en loopt het zweet af en toe in straaltjes uit m'n helm padding.
Maar alle bovengenoemde dragen prettig.
Toch heb ik een lichte voorkeur voor het craft shirt, maar dan vooral omdat deze als enige van mijn shirtjes een colletje heeft

dielange
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 18 okt 2013 19:36
Locatie: Tussen Alkmaar en Schagen

dielange 03 mar 2014 20:39

Ik heb zelf CCC, Under Armour, Nike en Adidas in verschillende uitvoering. Zomer, winter, zonder mouwen, kort en lang. Afhankelijk van de wamte kies ik het geschikte ondershirt uit. Je moet er zelf mee experimenteren wat je het lekkerst vind.
Het moet in ieder geval strak om je lichaam zitten zodat het niet gaat schuren.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8446
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 03 mar 2014 21:16

Castelli iride lange mouw en Craft be aktive gebruik ik naar tevredenheid.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie