Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

ondershirts

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 03 apr 2014 20:40

Ik heb 3 'soorten' shirts in huis:
1. Odlo thermisch lange mouw: op het randje van verstikkend warm, maar het is dus heel goed voor in de winter. Niet echt het gevoel dat het vocht doorlaat/afgeeft, en ook niet ademt.
2. Craft korte mouw: ik was er eerst positief over, maar eigenlijk is het shirt gewoon ook in hetzelfde bedje ziek = te dicht materiaal dat vooral nat wordt als je het aanhebt.
3. mesh shirt van Rose, zonder mouw: Tot nu toe de absolute favoriet. Wellicht te vergelijken met bovengenoemde Brynje en andere Agu shirts. Dit soort shirts zou niet misstaan op foute feestjes, maar ze werken echt goed. Lucht wordt vastgehouden, waardoor ze meer verwarmen dan gedacht. Ze laten ook zweet een stuk beter door.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

lucile
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 27 sep 2011 08:38

lucile 04 apr 2014 10:51

Ik draag ook ondershirts van diverse merken, prijsklasse ( Under Armour, Nike, Canterbury,Odlo) en verschillende uitvoeringen in het zwart of wit ( mesh zonder mouw en korte mouw, lange mouw thermal met colletje en zonder, dun met lange mouw, korte mouw en zonder mouwen). Zodat ik mijn kleding makkelijk kan aanpassen aan het weer, zo zijn de dikkere thermal met colletje/kraagje ideaal in de winter en de afgelopen dagen met dat lekkere warme weer, heb ik mijn mesh shirts van Nike gedragen, die vind ik echt ideaal bij warmer weer ( sluit me aan bij de zwarten)
Afgelopen zomer een drietal zwarte ondershirts van Quecha, met korte mouw, bij de Decathlon gescoord voor een tientje. Voor die prijs was het gewoon een probeersel, maar ook die bevallen uitstekend en doen echt niet onder voor de duurdere nike shirts.

Hollenders
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2014 22:20

Hollenders 04 apr 2014 18:55

Ik gebruik de Craft be active shirts voor het koudere weer, prijs kwaliteit vind ik prima en niet teveel opsmuk.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 06 apr 2014 20:44

Ik zweer bij Brynje (zomer en winter)

Sapphire
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 okt 2013 23:34

Sapphire 08 apr 2014 17:43

Voor de mensen die nog op zoek zijn naar onderkleding (zoals ikzelf). Agu heeft de mand april een actie met de Secco onderkleding, bij diverse winkels 1+1 gratis.

Iemand ervaring met deze shirts ?
Race: Giant TCR 0 (2012)
City: Giant Futuro CS3 (2014)
Work: vanRaam duo w/ Shimano Nexus

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 08 apr 2014 19:07

Sapphire schreef:Voor de mensen die nog op zoek zijn naar onderkleding (zoals ikzelf). Agu heeft de mand april een actie met de Secco onderkleding, bij diverse winkels 1+1 gratis.

Iemand ervaring met deze shirts ?
ja super ondershirts.
Hier op dit topic is dit shirt al meer genoemd.

Sta nog steeds "versteld" hoe goed het zweet hier mee wordt opgenomen.
Kurkdroog blijf je.
Wat mij betreft een topshirt.

Het is geen shirt om warm in te krijgen als de craft be active(heb ik ook voor de winter alleen).
Maar ik draag ze het hele jaar die van Agu.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 08 apr 2014 21:54

Sapphire schreef:Voor de mensen die nog op zoek zijn naar onderkleding (zoals ikzelf). Agu heeft de mand april een actie met de Secco onderkleding, bij diverse winkels 1+1 gratis.

Iemand ervaring met deze shirts ?
Toevallig afgelopen maandag. Had nog wat extra ondershirts nodig en had de actie gezien. Mijn eerste ervaring: zit lekker, is mooi afgewerkt, en doet zijn werk goed.

Ik ga er nog 2 bestellen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

stansfieldd
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 15 aug 2012 22:17

stansfieldd 08 apr 2014 22:04

JoostG schreef:
Sapphire schreef:Voor de mensen die nog op zoek zijn naar onderkleding (zoals ikzelf). Agu heeft de mand april een actie met de Secco onderkleding, bij diverse winkels 1+1 gratis.

Iemand ervaring met deze shirts ?
Toevallig afgelopen maandag. Had nog wat extra ondershirts nodig en had de actie gezien. Mijn eerste ervaring: zit lekker, is mooi afgewerkt, en doet zijn werk goed.

Ik ga er nog 2 bestellen.
Dat klinkt zeker aantrekkelijk. Hoe valt de maat eigenlijk? Beetje vergelijkbaar met bbb waar ik nu ondershirts van heb?

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 08 apr 2014 22:35

In hoeverre verwarmen de agu secco? Ik zoek namelijk een shirt wat niet verwarmd aangezien ik het in de zomerperiode wil gebruiken. Vanwege het kriebelen tijdens warm weer van het gaas van de broekbretels op mijn rug zoek ik een geschikt schirt om hieronder aan te doen.

Echo
Forum-lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 13 sep 2013 21:50
Locatie: Gorinchem

Echo 08 apr 2014 22:49

Sapphire schreef:Voor de mensen die nog op zoek zijn naar onderkleding (zoals ikzelf). Agu heeft de mand april een actie met de Secco onderkleding, bij diverse winkels 1+1 gratis.

Iemand ervaring met deze shirts ?
Heb je ook een naam van die winkels?
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo2 user :like:

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 08 apr 2014 23:37

Bikers are not alone

Sapphire
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 okt 2013 23:34

Sapphire 09 apr 2014 00:14

Uiteraard.

Hier de volledige lijst van lokale winkels en de drie webshops die meedoen.

http://www.agu.com/hele-maand-april-sec ... -11-gratis
Race: Giant TCR 0 (2012)
City: Giant Futuro CS3 (2014)
Work: vanRaam duo w/ Shimano Nexus

Plaats reactie