Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietsbril Lidl

jeroen33
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 aug 2010 23:58

jeroen33 30 aug 2010 22:53

Op dit moment te koop bij de Lidl:

Fietsbril met 2 soorten glazen: oranje en geel; kosten € 9,99

Iemand ervaring mee

nickst
Forum-lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 06 jan 2010 21:18

nickst 30 aug 2010 22:55

voor een week of 3 terug ook een actie geweest.
deze waren toen 6,99.
maar voor mij echt te klein.
mn vriendin kon ik er wel blij mee maken.
heb het gevoel dat het wisselen van de glazen maar een aantal keer goed gaat en dat daarna de secondelijm eraan te pas moet komen.

lieke
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2010 20:05

lieke 31 aug 2010 00:28

Ik heb de bril puur gekocht voor de gele glazen dus die laat ik er ook vast in zitten. Verder prima bril. Voor 7 euro mag je natuurlijk niet teveel comfort verwachten..

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 aug 2010 00:32

Gewoon een leuke 2e hands Oakley oid op de kop tikken. Kost je een keer 75,- en dan ben je helemaal klaar. Beter glas, geen vertekening, etc.
Less is bore

stienz
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 01 mei 2010 17:05

stienz 31 aug 2010 00:46

Daniel1975 schreef:Gewoon een leuke 2e hands Oakley oid op de kop tikken. Kost je een keer 75,- en dan ben je helemaal klaar. Beter glas, geen vertekening, etc.


dit kan ik beamen, heb sinds zaterdag een witte m frame met jade iridium glazen, nog nooit zo'n fijne bril opgehad tijdens het fietsen.

lieke
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 10 aug 2010 20:05

lieke 31 aug 2010 02:01

Daniel1975 schreef:Gewoon een leuke 2e hands Oakley oid op de kop tikken. Kost je een keer 75,- en dan ben je helemaal klaar. Beter glas, geen vertekening, etc.


Ik ben nog student dus wat dat betreft beperkte financien.. ;-) Voorlopig voldoet de Lidl bril nog wel. Bril vind ik persoonlijk niet een van de belangrijke dingen waar ik geld aan uit wil geven. De fiets zelf en de kleding vind ik belangrijker en dat kost al genoeg. haha!

dave73nl
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 30 jul 2010 15:56
Locatie: Tilburg

dave73nl 31 aug 2010 02:08

Leuk brilletje zeker voor dat geld, sluit bij mij goed aan op mijn gezicht en zoals al aangegeven niet teveel verwachten maar als hij kapot gaat heb ik in ieder geval een leuke hardbox voor een betere bril ;)
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!

"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 31 aug 2010 03:11

Je kunt ervan uitgaan dat niet al deze brillen goed zijn maar sommige (of de meeste) toch goed genoeg.
Kun je de bril testen in de winkel? Zo ja ga naar de lidl, hou de bril een paar centimeter voor je ogen, richt je ogen op een vast punt en beweeg de bril op en neer en heen en weer. Als het vast punt stil blijft staan dan is de bril goed genoeg.

Kijk ook of hij je een beetje staat is misschien ook belangrijk.

Is hij niet goed genoeg of staat hij je niet: koop dan wat krentebollen en chocolade melk dan heb je in ieder geval goedkope energie voorziening en hersteldrank. ;)
Afbeelding

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 31 aug 2010 03:37

Lieke schreef:
Daniel1975 schreef:Gewoon een leuke 2e hands Oakley oid op de kop tikken. Kost je een keer 75,- en dan ben je helemaal klaar. Beter glas, geen vertekening, etc.


Ik ben nog student dus wat dat betreft beperkte financien.. ;-) Voorlopig voldoet de Lidl bril nog wel. Bril vind ik persoonlijk niet een van de belangrijke dingen waar ik geld aan uit wil geven. De fiets zelf en de kleding vind ik belangrijker en dat kost al genoeg. haha!


een bril is voor mij een absolute must. zonder bril (maakt niet uit welk weer --> glazen) ga ik de deur niet uit.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 aug 2010 10:42

Same here: een goede bril is een must have.
Less is bore

lunaton
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 24 feb 2009 14:28

lunaton 31 aug 2010 17:05

En als je de komende tijd schele hoofdpijn krijgt, dan koop je toch gewoon weer een andere (lidl)bril. Misschien dat dan over gaat

Gebruikersavatar
henpaden
Forum-lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 02 mar 2010 03:15
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar henpaden 14 okt 2011 00:57

Voor mij geen Lidl en Aldi brillen meer, die ik vier maanden geleden gekocht heb.

Bij de bril van de Aldi blijken de pootjes zodanig scheef te staan waardoor het ding ook scheef op mijn gezicht staat en ik voor de spiegel staand meteen aan Joep Meloen moest denken.
En dat nog niet alleen; deze bril is ronduit onbruikbaar omdat ik op de fiets precies het bovenmontuur recht in mijn gezichtsveld heb, kan kiezen tussen net onder het montuur door kijken of via het open gat boven het montuur... En ja, dan ga je vanzelf je hoofd geforceerd te veel naar achteren kantelen om beter te kunnen zien, en dat fietst niet lekker.
Verder vallen de lenzen er heel makkelijk uit op de meest onhandige momenten en lijkt het door vertekening als ik naar de weg onder mij kijk alsof mijn zadel een meter hoger staat...

Het Lidl exemplaar:
Idem maffe vertekening.
Gestuntel om van lenzen te wisselen. Bij de derde wissel is meteen al het montuur boven de lens al half gebroken omdat ik veel kracht moest zetten om het er in te krijgen.
Heb het gerepareerd met twee componentenlijm, voor zolang het duurt natuurlijk... (Een dikke knobbel van die lijm is nu ook zichtbaar)
Bij deze bril kijk ik op de fiets als ik diep zit net niet tegen het montuur boven de lenzen, het is te doen, maar ik merk wel dat ik mijn hoofd als ik vooruit wil kijken toch duidelijk constant iets naar achteren moet buigen.

Toch is mijn aankoop niet helemaal voor niets geweest omdat ik nu weet dat fietsen mét bril in principe toch relaxter blijkt te zijn dan brilloos.

Nu heb ik een bril van Agu besteld, eentje met een doorlopende vaste lens. Model Zapalo die fiks in de aanbieding is op een bepaalde site.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie