Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Assos: echt en nep

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 20 sep 2013 11:29

Via via kreeg ik een setje nep Assos (lange broek en shirt met lange mouwen). Troep natuurlijk. In niks te vergelijken met mijn echte Assos kleding. Het nep spul gaat de vuilnisbak in waar het ook hoort, maar ik dacht ik zet de verschillen op een rijtje.

1) materiaal; waar het materiaal van Assos aanvoelt als een tweede huid, is het nepsetje ruw en voelbaar van goedkope kwaliteit

2) pasvorm: mijn maat in Assos in S, dit nepsetje is een M. Van het nepjasje is de body is te wijd en de armen te kort. Van de broek zijn de pijpen te lang, het gedeelte rond de heupen veel te wijd en het stuk rond de buik veel te strak. De zeem is verschrikkelijk. Ik weet niet precies wie er model heeft gestaan voor deze pasvorm, maar diegene heeft een opmerkelijk figuur.

3) Afwerking: De echte Assos uiteraard perfect, nepsetje is slecht afgewerkt. Ook de wijze waarop de kleuren afgewerkt zijn is bij het nepsetje belabberd.

4) details: het kenmerkemde ritssluitinkje van Assos is bij de neppert vervangen door een eenvoudige ritssluiting. Ook het kleine zakje op de rechterachterzak ontbreekt.

Een paar foto's:

Nep:
Afbeelding

Echt:
Afbeelding

Nep:
Afbeelding

Echt:
Afbeelding

Nep:
Afbeelding

Echt:
Afbeelding

Kortom, als je deze neptroep draagt doe je jezelf ernstig tekort. Bovendien zul je heel hard moeten blijven fietsen, want zodra je iemand de tijd gunt een beetje naar je kleding te kijken, val je direct door de mand.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

dolk
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 apr 2006 23:27

dolk 20 sep 2013 11:31

Als je bereid bent om 180 euro voor een fietsbroek uit te geven, spoor je niet helemaal!
De dolk staat op scherp!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 sep 2013 11:33

Wie heeft het over 180 euro? Ik koop mijn Uno's voor 90 euro.

Gebruikersavatar
cor de ruiter
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 sep 2013 10:03
Locatie: gorinchem

Gebruikersavatar cor de ruiter 20 sep 2013 11:37

dolk schreef:Als je bereid bent om 180 euro voor een fietsbroek uit te geven, spoor je niet helemaal!

misschien zijn er mensen , die het gewoon kunnen betalen ???? ;)
god waakt over alles , maar mijn fiets is verzekerd

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 20 sep 2013 11:39

Same here, momenteel bij Mantel zelfs € 89,-.

Maar al betaal je € 300,- voor je kleding, als het geld er voor over hebt, why not. De prijs van de originele producten is nog geen legitimatie om voor € 30,- een namaak te kopen. Namaak die bovendien nog bijzonder slecht van kwaliteit is ook.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8546
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 sep 2013 11:57

dolk schreef:Als je bereid bent om 180 euro voor een fietsbroek uit te geven, spoor je niet helemaal!
Dat maak ik zelf wel uit neem ik aan,of moet ik dat aan jou vragen soms.
En ja ik spoor helemaal.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 20 sep 2013 12:09

spook schreef:Same here, momenteel bij Mantel zelfs € 89,-.
Alleen het herenmodel, 't is gewoon discriminatie! :evil: ;)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 20 sep 2013 12:42

dolk schreef:Als je bereid bent om 180 euro voor een fietsbroek uit te geven, spoor je niet helemaal!
Nee, iemand ongefundeerd voor gek verklaren....dan spoor je prima. Zeg dan niks.
Less is bore

robby72
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 mei 2006 21:48

robby72 20 sep 2013 13:01

Recentelijk de importeur er op gewezen dat er veel nep op marktplaats aangeboden wordt en diverse advertenties doorgestuurd naar het hoofdkwartier. Vindt het storend hoe laconiek daarmee omgegaan wordt. Vanuit het hoofdkwartier geen reactie, van de importeur wel maar meer dan kijk wat goed waar je koopt. Wat mij het meest stoort is dat er dus blijkbaar mensen zijn die voor relatief veel geld in die nep ellende rondrijden en daarmee afbreuk doen aan het imago van een prachtig merk. Ik zou importeur de aanbieders direct aanpakken.

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 20 sep 2013 13:06

Niet om te zeiken maar ik ben afgelopen week ff bij mantel langs geweest en moet zeggen dat ik die assos broek niet echt lekker vind zitten. Misschien ligt het aan mijn bouw. 193 en 85KG Dus voor mij geen assos. Ik hou het wel Craft en Pearl Inzumi. Misschien ga ik in de toekomst nog eens Mavic kleding passen want dit word ook bijna overal aangeprezen.

Dus ja je hebt gelijk nep kleding is vaak slechter dan orginele kleding. Maar de kwaliteit van Assos is na mijn mening zwaar overgewaardeerd.
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 20 sep 2013 13:17

Volgens mij zijn de pasvorm en de kwaliteit van de kleding twee totaal verschillende zaken...
Laatst gewijzigd door jorrit10 op 20 sep 2013 13:19, 3 keer totaal gewijzigd.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 20 sep 2013 13:18

remco1b schreef:Niet om te zeiken maar ik ben afgelopen week ff bij mantel langs geweest en moet zeggen dat ik die assos broek niet echt lekker vind zitten. Misschien ligt het aan mijn bouw. 193 en 85KG Dus voor mij geen assos. Ik hou het wel Craft en Pearl Inzumi. Misschien ga ik in de toekomst nog eens Mavic kleding passen want dit word ook bijna overal aangeprezen.

Dus ja je hebt gelijk nep kleding is vaak slechter dan orginele kleding. Maar de kwaliteit van Assos is na mijn mening zwaar overgewaardeerd.
Na jouw mening of naar jouw mening ;)

Maar ik kan me gedeeltelijk vinden in je mening. Van Castelli, toch ook geen slecht (en goedkoop!) merk koop ik ook geen kleding. De pasvorm zit me net niet goed genoeg. Maar daarmee wil ik niet zeggen dat Castelli geen goed merk is.

Qua materiaal en comfort kan er wat mij betreft weinig tippen aan Assos.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Plaats reactie