Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wielerkleding laten bedrukken voor kleine groep

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 26 aug 2013 23:58

We zijn met ons kleine groepje aan het uitzoeken of het een leuk idee is om eens ons eigen wieleroutfit te laten maken.
Natuurlijk heb ik her en der wat gegoogled voor info, maar via het forum kom je vaak "praktische" zaken te weten.
Iemand ervaringen/ideeën over de volgende zaken:

* Bedrijfjes die goede kwaliteit leveren en dan het liefst een totaal pakket (shirt kort en lang,
broek kort en lang, winterjack, eventueel handschoenen en sokken).
* Mogelijkheid tot afname van kleinere aantallen kleding, zonder dat de prijs de lucht inschiet.
* Mogelijkheid tot nabestellingen tegen een "normale" prijs.
* Gaan de onbekendere merken kleding wat langer mee, of is er al gauw genoeg slijtage?
* Kwaliteit zeem (persoonlijk vind ik dit heel belangrijk).
* Bedrijven met mooie prijzen zijn altijd welkom.
* Misschien zijn er ook wel mensen die goede ervaringen hebben met bekendere merken kleding.
* Wellicht zijn er ook mensen die zelf wel eens wielerkleding hebben ontworpen en vervolgens ergens besteld.

Ik neem aan dat er bij de bedrijfjes ook eerst pas-kleding komt, aleer er over wordt gegaan op bestellen?
Natuurlijk snap ik ook wel hoe meer kleding dat men afneemt, hoe minder de kosten zijn, vrij logisch.

Dus ik lees graag eventuele ervaringen over jullie eigen teamkleding.
Laatst gewijzigd door Puffdaddy op 22 nov 2014 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikers are not alone

paulwindtegen
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 05 aug 2010 00:59
Locatie: Gilze

paulwindtegen 27 aug 2013 06:13

Wij hebben onze teamkleding laten ontwerpen en maken door S Forz.

Dat is geen groot merk maar ze houden zich goed aan hun afspraken.

Wij bestelden daar werkelijk alles in onze teamkleuren, arm- en beenstukken, handschoenen, koerspetjes etc.

De ervaringen met de kleding zijn goed; na een jaar intensief gebruik ziet het er nog puik uit.

De accessoires zouden we er niet meer bijbestellen omdat van deze de kwaliteit te wensen overlaat en we in de praktijk allemaal onze eigen zwarte of witte arm- en beenstukken gebruiken wat sowieso niet opvalt.

De kosten hebben we gedrukt door ten eerste natuurlijk zelf sponsors te zoeken en ten tweede door S Forz zelf hun naam ook op de kleding te laten zetten.

Tot slot is er niets mooier dan in je eigen teamkleding rond te rijden al zijn wij maar met zes man, het schept op een of andere manier toch een band.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 27 aug 2013 08:38

Tevreden over Bioracer, die leveren ook aan heel kleine groepen. Maar je hebt wel batchkosten bij bestellingen onder de 250 en iets minder onder de 500 euro.
Afbeelding

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 27 aug 2013 08:40

Was op zich te spreken over Vermarc. Ook nabestellen in kleine hoeveelheden ging redelijk goed. Houd wel rekening met 10 a 12 weken betel/fabricagetijd.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 27 aug 2013 11:53

kxlight schreef:Was op zich te spreken over Vermarc. Ook nabestellen in kleine hoeveelheden ging redelijk goed. Houd wel rekening met 10 a 12 weken betel/fabricagetijd.
En die levertijd loopt (bij elke leverancier) in het voorjaar heel snel op. Bij ons duurde de levering bijna 4 maanden (net voor oud en nieuw besteld). Wedstrijdteams krijgen voorrang.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 aug 2013 11:58

Dutch Cyling al geprobeerd? Is ook een forumlid...

http://www.dutch-cycling.com/

hans905
Forum-lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 24 nov 2010 21:39

hans905 27 aug 2013 12:31

Volgens mij doet wielerkleding.com ook kleine oplages. Heb hier zelf een setje van en dat bevalt goed.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 aug 2013 15:43

puffdaddy schreef: * Bedrijfjes die goede kwaliteit leveren en dan het liefst een totaal pakket (shirt kort en lang,
broek kort en lang, winterjack, eventueel handschoenen en sokken). Doltcini.be
* Mogelijkheid tot afname van kleinere aantallen kleding, zonder dat de prijs de lucht inschiet. Eerste bestelling min 25 stuks totaal (o. a.broek, trui, trui lm, vest)
* Mogelijkheid tot nabestellingen tegen een "normale" prijs. Zelfde prijs als eerste bestelling
* Gaan de onbekendere merken kleding wat langer mee, of is er al gauw genoeg slijtage? Goede kwaliteit
* Kwaliteit zeem (persoonlijk vind ik dit heel belangrijk). Top zeem, keuze uit 2 verschillende
* Bedrijven met mooie prijzen zijn altijd welkom. Zie hierboven
* Misschien zijn eer ook wel mensen die goede ervaringen hebben met bekendere merken kleding. Vermarc, Bio Racer, merkelijk duurder en niet zo soepel.
* Wellicht zijn er ook mensen die zelf wel eens wielerkleding hebben ontworpen en vervolgens ergens besteld.

Ik neem aan dat er bij de bedrijfjes ook eerst pas-kleding komt, aleer er over wordt gegaan op bestellen? Volledige passet
Natuurlijk snap ik ook wel hoe meer kleding dat men afneemt, hoe minder de kosten zijn, vrij logisch. Niet echt, voor iedereen dezelfde lage prijs

Dus ik lees graag eventuele ervaringen over jullie eigen teamkleding.
PB gestuurd.
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 05 okt 2013 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 27 aug 2013 17:30

Wij hebben met ons groepje (8man) besteld bij www.personalbikewear.nl
Erg tevreden over de kwaliteit en prijs. Verschillen zemen te kiezen, lange rits/korte rits. Alles mogelijk qua ontwerp en kleurgebruik.

Te bestellen in erg kleine oplages, na bestelling kan zelfs per stuk en item.

Potverdik dit lijkt wel reclame, maar dit is niet zo. Prettig zaken te doen met Gerald van PB (fiets zelf ook dus weet wat belangrijk is)
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 28 aug 2013 00:32

Alvast bedankt voor alle reacties.
Ik kan nu al eens rond gaan neuzen bij de diverse leveranciers die ik als tip heb gekregen.
Zelf fiets ik veel in Vermarc kleding, ben daar zeer tevreden over, vooral de zeem.
Is natuurlijk toch ook een persoonlijke kwestie.
Meer tips enz. zijn natuurlijk welkom.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 04 sep 2013 23:30

Nog iemand meer ervaringen?
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 04 sep 2013 23:38

Ik kwam dit tegen toen ik aan het kijken was voor Sportful kleding. Fiets ik sinds kort in en bevalt me zeer goed. Heb ook Vermarc gehad, maar dit is fijner qua zeem. Wolvenberg verdeeld alles van Castelli, Sportful, Roeckl enz. En ze hebben dus ook teamkleding. Moet je maar even zien of het iets is.

http://www.teamkleding.be/nl/home/
http://www.wolvenberg.be
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie