Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 11 okt 2016 20:42

amclassic-fan schreef:Ja de Perfetto is veel dunner aan de achterkant.
Dat is toch alleen de light versie
Specialized Diverge Axs

feddesman
Forum-lid
Berichten: 993
Lid geworden op: 25 mei 2011 10:56

feddesman 11 okt 2016 20:47

xml schreef:bij Fashion For Cycling vertelden ze me dat enkel de naam anders was. maarja, ze kunnen het ook wel verkeerd hebben. prijs was alleszins 10 euro goedkoper dan de Gabba 2 die er nog hingen.
Geen groot verschil maar wel iets
"We renamed it the Perfetto Jacket and set about improving on perfection. We’ve improved the water-repellent finish so it will keep you drier without affecting breathability. We’ve refined the fit. We’ve laser cut the drain holes in the pockets. And we’ve totally redone the splash flap on the back to make it lie flatter and fit better. The reflective logo back there keeps you visible."
Specialized Diverge Axs

Bredalp
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 19 jul 2013 00:12

Bredalp 11 okt 2016 22:10

amclassic-fan schreef:Ja de Perfetto is veel dunner aan de achterkant.
Weet je dat zeker?

Volgens mij heb je namelijk een perfetto light. De normale perfetto is net zo als de gabba.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 11 okt 2016 22:23

Bredalp schreef:
amclassic-fan schreef:Ja de Perfetto is veel dunner aan de achterkant.
Weet je dat zeker?

Volgens mij heb je namelijk een perfetto light. De normale perfetto is net zo als de gabba.
Klopt. Perfetto Light is de dunnere versie. Wat eerst Gabba heette heet nu Perfetto, behalve de versie met korte mouwen. Die blijft Gabba heten.

Gebruikersavatar
Wiliertoerist
Forum-lid
Berichten: 2049
Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20

Gebruikersavatar Wiliertoerist 12 okt 2016 00:43

Ik wacht nog even op een Perfetto Light Long Sleeve....
Voor wanneer de Gabba mij te warm is, dus alle dagen boven 10 graden.

Cliffie
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2016 10:18

Cliffie 13 okt 2016 15:01

Zoals velen mij voor zijn gegaan wil ik graag een Gabba LS bestellen, maar zit ik ook een beetje met de maatvoering. Volgens de tabel zou een L goed passen, maar lees ook veel mensen die een XL hebben aangeschaft met onderstaande maten:

borstomvang: 98
middel: 92
heup 102

Lengte is 187 en gewicht 84kg. Ik neig nu zelf naar een L, vind een strakke pasvorm wel mooi, maar moet niet té zijn.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27566
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 okt 2016 15:09

Twee maten bestellen en dan passen, eentje terugsturen.

bollen
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 29 mei 2015 21:16
Locatie: Noord-Brabant

bollen 13 okt 2016 15:17

Gisteren een groene GABBA 2 LS maat L ontvangen.
Heb geen duo bestelling gedaan ivm de beschikbare maten in de gewenste kleurstelling.

Ik heb wat extra ruimte onder de oksels en merk dat daar vouwen ontstaan. Ook de armenstukken zijn wat langer dan verwacht.

Daarentegen ben ik erg tevreden over de algehele lengte evenals de vorm rond mijn middel.

Dit weekend maar eens proberen.

Mijn maten als referentie;
borst 94
middel 90
heup 95
lengte 183
kg 83

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 13 okt 2016 15:43

heb de Gabba 2 shortsleeve in L vandaag ontvangen (gisteren besteld, wtf!) en heb hetzelfde oordeel, bollen.

toch wel lange mouwen, maar is zeker geen negatief punt. ook wel ietsje extra ruimte bij de oksels. mocht net ietsje strakker, maar is ook wel perfect zo. had de M en L eergisteren gepast in de winkel, de M was mooi strak maar net ietsje teveel. 't voelde wat ongemakkelijk als ik hoofd en lichaam wat draaide "om achteruit te kijken op de fiets". wijselijk besloten om voor de L te gaan, ook al zei de maattabel dat ik net nog in de M categorie zou passen.

ook mooie prijs, uiteindelijk 116 euro voor betaald bij Salden door levering in België en Paypal betaling. bij de winkel hier was het 160 euro geweest... nu juist nog testen :D blijft de waterafstotende eigenschap na meermaals wassen trouwens?

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 okt 2016 15:58

Cliffie schreef:Zoals velen mij voor zijn gegaan wil ik graag een Gabba LS bestellen, maar zit ik ook een beetje met de maatvoering. Volgens de tabel zou een L goed passen, maar lees ook veel mensen die een XL hebben aangeschaft met onderstaande maten:

borstomvang: 98
middel: 92
heup 102

Lengte is 187 en gewicht 84kg. Ik neig nu zelf naar een L, vind een strakke pasvorm wel mooi, maar moet niet té zijn.
Ik heb dezelfde afmetingen/lengte/gewicht en de Gabba paste mij niet. XL was de juiste maat maar de pasvorm was gewoon niet goed (gemaakt voor dunne Italiaanse wielrennertjes, niet voor vrij brede Hollanders). Ik kreeg ook vouwen in de nek wat er niet uit zag en het zat bij de oksels te strak.

Kijk eens bij Gore Bike Wear. Was een beetje teleurgesteld dat de Gabba niet paste maar heb inmiddels met plezier een Gore Power 2.0. Deze uitvoering is wel iets dikker en daardoor alleen geschikt bij < 12 graden waar je bij de Gabba aan <15 graden moet denken. Gore heeft gelukkig veel meer en is meer gemaakt voor de Duitse/Nederlandse lichaamsbouw.
xml schreef: blijft de waterafstotende eigenschap na meermaals wassen trouwens?
Niet oneindig. Je zou hem eens in de X keer kunnen wassen met Nikiwax om de waterafstotende coating weer terug te brengen. Niet heel goedkoop maar hoeft ook lang niet elke keer.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 okt 2016 20:01

xml schreef:heb de Gabba 2 shortsleeve in L vandaag ontvangen (gisteren besteld, wtf!) en heb hetzelfde oordeel, bollen.

toch wel lange mouwen, maar is zeker geen negatief punt. ook wel ietsje extra ruimte bij de oksels. mocht net ietsje strakker, maar is ook wel perfect zo. had de M en L eergisteren gepast in de winkel, de M was mooi strak maar net ietsje teveel. 't voelde wat ongemakkelijk als ik hoofd en lichaam wat draaide "om achteruit te kijken op de fiets". wijselijk besloten om voor de L te gaan, ook al zei de maattabel dat ik net nog in de M categorie zou passen.

ook mooie prijs, uiteindelijk 116 euro voor betaald bij Salden door levering in België en Paypal betaling. bij de winkel hier was het 160 euro geweest... nu juist nog testen :D blijft de waterafstotende eigenschap na meermaals wassen trouwens?
Je zal in deze maar de winkelier zijn. Hou je een ruim assortiment, heb je pashokjes, geef je eventueel zelfs advies.

Passen in de winkel en dan kopen op internet omdat dit goedkoper is. :mrgreen: Als je dan toch goedkoop af wil zijn kan je het volgende doen.
Je zou perfect 2 maten kunnen bestellen en er dan 1, of allebei, terugsturen.
Dat is wel zo netjes..
I know myself like no one else
Nothing to defend

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 okt 2016 20:32

Had laatst een discussie met mijn zus over passen in de winkel en vervolgens online bestellen. Ik vertelde dat je zoiets echt niet kon maken. Het voelde als een totaal omgekeerde winkel toen ze zei: "Doe jij dat nooit dan? Tss, dat is dom".

Is volgens mij ook een mannending want het is bij vrouwen volgens mij wel redelijk de standaard mits ze niet nu al alles online bestellen (vandaar dat die hele V&D, Mexx en andere grote ketens allemaal op de kop zijn).

Plaats reactie