Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 15 jul 2013 16:19

Ik ben ook zoiets, lang, dun met een klein buikje :-D

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 15 jul 2013 16:26

Dan is XL zeker voldoende.
XXL zit dan niet strak meer.
Het ontwerp is juist bedoeld om strak te zitten.
Afbeelding

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 15 jul 2013 16:28

Thanks!
loos schreef:Dan is XL zeker voldoende.
XXL zit dan niet strak meer.
Het ontwerp is juist bedoeld om strak te zitten.
Andere jersey's heb je dan ook in XL of zitten die dan te strak?

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 15 jul 2013 16:37

jsprbcn schreef:Thanks!

Andere jersey's heb je dan ook in XL of zitten die dan te strak?
Ik draag eigenlijk altijd de jerseys in L (Castelli)
Afbeelding

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 15 jul 2013 16:41

mmm, en die zitten dan strak?

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 15 jul 2013 16:57

jsprbcn schreef:mmm, en die zitten dan strak?
zitten voor mij mooi, hoef niet mijn adem in te houden.
Ik heb geen buikje, wel wat winterspek in het voorjaar ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 11 okt 2013 00:08

Kleine bump, nu het mooie droge weer achter ons ligt... Van de week de Gabba's in een folder/catalogus tegengekomen, ik word er niet wijs uit: zie een ws jersey, convertible jacket en een aero rain long sleeve jersey staan...

2-tal vragen: is het jacket een jersey met vaste mouwen? en draag je hem nou als 2e of 3e laag?

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 11 okt 2013 08:05

De korte mouw is de oer versie. Deze kun je goed combineren met de nanoflex armstukken. Dit is de uitvoering die in het peloton gedragen wordt en heeft een race fit.
Dan is er een jacket met lange mouwen, met op de borst ritsen die open kunnen. Dit jacket valt iets ruimer.
Tot slot is er het convertible jacket, waarvan de mouwen afritsbaar zijn. Dat betekent dat je op je schouders en bovenarmen twee lagen van dat spul hebt, en dat is mij al gauw te warm.
Je kunt al deze vormen inderdaad als tweede of derde laag dragen.
Afbeelding

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 11 okt 2013 09:07

Ik heb gisteren ook voor het eerst met mijn Gabba Jersey gereden, en ik ben zeer tevreden zo ver. Ik heb de versie met korte mouwen omdat deze, zoals Loos ook al aangeeft, beter aansluit op je lichaam (de L zit prima trouwens) en je kunt combineren met de Nano-flex arm stukken.

Begonnen bij 20 graden (zonder onder shirt en met lycra arm warmers) en uiteindelijk met 16-17 graden de laatste afdaling gedaan. Bij het aanzetten van de laatste afdaling heel eventjes koud gehad omdat ik even ben gestopt, maar dat was heel snel over.
Ik heb hetzelfde vaker gedaan met "normale" kleding, en die bleef natter en dan is die afdaling koud en bibberen....

Ik ga de Gabba/Nano flex set die ik heb niet enkel bij slecht/nat weer gebruiken, ook als kleding in de herfst/winter gezien het allemaal wind-stop materiaal is.

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 11 okt 2013 10:19

Ik ben benieuwd hoelang het Gabba shirt of jack daadwerkelijk waterafstotend is, bij de Nanoflex arm/beenstukken is het na meermaals wassen toch een keer gedaan met de waterafstotende werking en heb je normale arm/beenstukken die prima werken tegen kou.

Ik gooi mijn shirts na iedere rit in de was bij arm/beenstukken doe ik dit niet, die hang ik even uit en na een paar ritten gaan ze met de was mee. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen na meermaals wassen van het Gabba shirts.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 11 okt 2013 10:26

Wassen is bij mij een kort koud programma (20 min. met centrifugeren op 600rpm) met een beetje vloeibaar wasmiddel, en daarna uithangen.

Gebruikersavatar
Martin Swinkels
Forum-lid
Berichten: 431
Lid geworden op: 10 aug 2013 21:58
Locatie: Hilversum
Contact

Gebruikersavatar Martin Swinkels 11 okt 2013 10:44

De Gabba gebruikt een windstopper membraam. Dat was je niet weg en slijt in principe niet omdat deze gesandwiched is en gelamineerd met de buitenlaag.
De stof kan wel delamineren. Om dat te voorkomen de stof niet te veel oprekken en niet uitslaan als hij nat is.
Oppervlakte behandelingen als bij Nanoflex en NoRain was je na verloop van tijd weg. Een behandeling met een D.W.R. finish kan het afparelen van water weer tijdelijk herstellen.

Plaats reactie