Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Camelbak (drinkrugzak)

Pieter_B
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2011 20:12

Pieter_B 05 apr 2013 09:15

Beste,

Zijn hier mensen die bijvoorbeeld een Camelbak gebruiken? De laatste tijd maak ik langere tochten, nu valt het drinken onderweg momenteel nog wel mee, maar zodra het warmer gaat worden zal er toch meer vocht doorheen gaan. Tevens wil ik wat meer mee kunnen nemen onderweg. Denk aan portomonnee, eten, tools, etc.

Nu heb ik de Camelbak Rogue gezien. Mooie rugzak met een gedeelte voor wat kleine spullen.
Graag jullie ervaringen.
Pieter

Steun mij in de strijd tegen MS: Pieter gaat klimmen tegen MS

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 05 apr 2013 09:50

:mrgreen: http://www.bartape.nl/?page_id=1189" onclick="window.open(this.href);return false;
regel 27
Allard

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 05 apr 2013 10:25

beren040 schreef::mrgreen: http://www.bartape.nl/?page_id=1189" onclick="window.open(this.href);return false;
regel 27
Correct, gewoon grotere bidons of vaker stoppen :lol:

Pieter_B
Forum-lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 jun 2011 20:12

Pieter_B 05 apr 2013 10:34

beren040 schreef::mrgreen: http://www.bartape.nl/?page_id=1189" onclick="window.open(this.href);return false;
regel 27
Hoe streng zijn deze regels :oops: :oops: :oops: ???
Pieter

Steun mij in de strijd tegen MS: Pieter gaat klimmen tegen MS

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 05 apr 2013 10:41

Dat hangt af van de "stijl-politie"... :lol:
Tevens lijkt het mij helemaal niet prettig gezien de houding op de racefiets, op een mountainbike is het anders. Het water warmt (sneller) op, en je rug wordt helemaal nat van het zweet (als we het over de warme dagen hebben). Ik zou echt gaan voor bidons en die bijvullen.... ;)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 05 apr 2013 12:18

jsprbcn schreef:
beren040 schreef::mrgreen: http://www.bartape.nl/?page_id=1189" onclick="window.open(this.href);return false;
regel 27
Correct, gewoon grotere bidons of vaker stoppen :lol:
In de originele regels van Velominati mogen extra grote bidons ook niet...
Campagnolo Ultra Dork

DeletedUser05
Forum-lid
Berichten: 2285
Lid geworden op: 20 jan 2011 23:40
Locatie: barcelona
Contact

DeletedUser05 05 apr 2013 12:21

Ernie C. schreef:
jsprbcn schreef:
beren040 schreef::mrgreen: http://www.bartape.nl/?page_id=1189" onclick="window.open(this.href);return false;
regel 27
Correct, gewoon grotere bidons of vaker stoppen :lol:
In de originele regels van Velominati mogen extra grote bidons ook niet...
...dan optie 2, vaker stoppen 8-)

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 05 apr 2013 12:53

Pieter_B schreef:
beren040 schreef::mrgreen: http://www.bartape.nl/?page_id=1189" onclick="window.open(this.href);return false;
regel 27
Hoe streng zijn deze regels :oops: :oops: :oops: ???
50 wielerregels
Regel 1:

Gehoorzaam de regels.

Regel 2:

Het is verboden voor iemand die bekend is met de regels, een ander te helpen deze te breken of niet te volgen.

Regel 3:

Het maakt niet uit hoe goed de reden is om de regels te breken. Het is nooit goed genoeg.
Allard

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 05 apr 2013 14:37

Ik gebruik de Camelbak Roque al 10 jaar. Prima formaat, 2l is zelfs voor de Maratona voldoende. Ook tijdens snelle afdalingen kun je zonder je ogen van de weg te halen, drinken. Ook voldoende bergruimte voor pomp, binnenbandjes, sleutels en beurs, indien nodig. Ik meen dat de bergruimte thans iets ruimer is dan in het eerste model. Enig nadeel vind ik het vrijhouden van schimmel. (ik gebruik aangelengde energiedrank). Sinds enige maanden leg ik de binnenzak en de slang na uitspoelen in de diepvries. Nog te kort om te juichen dat de schimmel weg blijft.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 05 apr 2013 17:09

Hoeveel denk je in hemelsnaam te gaan drinken onderweg? Twee bidons en dan bijvullen is toch prima? Ik heb af en toe wel eens noodgedwongen met een ding op mijn rug getaped naar huis moeten fietsen (een derde wiel en een kerstboomvoet). Dat het nou lekker fietst...nee.

En avatar, dank voor het linken van de "wielerregels". Ik had ze ooit eens gevonden op dit forum, erg hard om gelachen en kon ze daarna niet meer terug vinden. Toch leuk dat je sommige dingen instinctief al doet. Zo prop ik de halve wereld in een extra bidon of mijn shirtzakjes om maar in jezusnaam geen zadeltasje te hoeven gebruiken.

Dit leek me meteen al logisch, zeker als je op retrostaal rondrijdt:
Regel 17:

Het dragen van een teamkit is twijfelachtig als je er niet voor betaald wordt.
Wel een toevoeging op deze regel:
Regel 19:

Een koerspetje kan gedragen worden onder een helm, maar nooit wanneer je niet fietst, ongeacht hoe cool je eruit denkt te zien. Dit bestempeld je als een nerd en zou moeten resulteren in het publiekelijk belachelijk maken of aftuigen. Om een statement te maken of schaamtegevoel voor je kapsel wanneer je niet op de fiets zit, zijn er podiumcaps.
Regel 19a. Het dragen van een podiumpetje als je niet op een podium terecht komt is eigenlijk ook gewoon aartssloom. :)

O ja, en ik heb getrained met extreem slecht weer, ben ik nu een klasbak? Zo ja, wat is dat eigenlijk? :?
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
cannae
Forum-lid
Berichten: 445
Lid geworden op: 04 dec 2010 09:58

Gebruikersavatar cannae 05 apr 2013 21:27

Ik het een hydropack en een M.U.L.E. van Camelback beiden zijn handig alleen dan op verschillende momenten. De hydropack heb ik eigenlijk vooral vanwege de aanhoudende winter gekocht, omdat mijn bidons bevroren of het water gewoon ijskoud werd. Met de hydropack had ik hier geen last meer van, je lichaamswarmte zorgt ervoor dat het drinken niet bevriest of ijskoud wordt en bij heel koud weer kan hij ook nog onder mijn winterjas. De M.U.L.E. is was groter dan een rogue, deze gebruik ik vaak om (fiets)kleding in mee te nemen of wanneer ik met de ATB op pad ga alleen dan is hij eigenlijk veel te groot.

De drinkzakken schoonhouden is vrij lastig als je er sportdrank in doet, vooral de leiding en het mondstuk staan er om bekend dat ze lastig schoon/schimmel vrij te houden zijn. Zelf heb ik maar een oplossing en dat is alleen water er in meenemen, ik neem als het nodig is gewoon een of meerdere simpele muesli repen mee voor de benodigde energie.
enjoy the ride

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 05 apr 2013 21:31


O ja, en ik heb getrained met extreem slecht weer, ben ik nu een klasbak? Zo ja, wat is dat eigenlijk? :?
Trainen met extreem slecht weer = klasbak / badass

Plaats reactie