Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Pasvorm imitatiekleding

drako955
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 23 aug 2010 15:15

drako955 30 mar 2013 08:14

Beste allemaal,

Ik weet dat het verhaal imitatiekleding een gevoelige snaar is maar toch een vraag.

Een vriend van mij wil beginnen met wielrennen en heeft niet zo'n heel groot budget.

Aangezien hij er nog niet heel veel aan wil uitgeven en wel met een leuk tenue op de fiets wil zitten heeft hij op mp kleding gezien. De maat xxxl geeft aan dat de borstomtrek iets van 120 is en de ruglengte iets van 80 cm.

Wie heeft zo'n imitatiesetje in deze maat gekocht en kan aangeven of dit past voor iemand van 2 meter 3 bij 125 kg?

Ik hoor het graag.

riggard
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 jan 2013 17:59

riggard 30 mar 2013 21:50

Mijn ervaring;

Via ebay zo'n setje gekocht, maatje XXXL, het ligt er nogal aan waar het gewicht zit, maar zelf ben ik 1.90 en 100kg (10% vet) en de XXXL was voor mij al aan de krappe kant, vooral bij de benen.
Rond m'n middel kan ik nog wel een hoop kwijt.

Hangt dus sterk van de bouw af, als je niet hele dikke benen hebt en wel een dikke buik zul je het misschien redden, maar dan zit je wel aan de krappe kant. Is dus nogal een gok.

Aan de andere kant, heb welleens een niet passend setje besteld, 35 euro, en dat heb ik er via marktplaats ook weer voor gekregen. Dus een grote gok is het ook weer niet.

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 30 mar 2013 23:36

riggard schreef:Mijn ervaring;

Hangt dus sterk van de bouw af, als je niet hele dikke benen hebt en wel een dikke buik zul je het misschien redden, maar dan zit je wel aan de krappe kant. Is dus nogal een gok.
mijn ervaring:

als je niet hele dikke benen hebt en wel een dikke buik moet je zeker niet gaan rondrijden met een volledig proteam tenue (wat daarnaast ook nog eens imitatie is ook nog) dat is miz een vlag op een modderschip. ;)

om je antwoord te geven op je vraag;

ik heb 1 imitatieshirtje made in China en als ik die naast mijn originele Castelli leg dan zie je veel verschil in de pasvorm en overall kwaliteit

de pasvorm van de imitatie is ruimer als origineel, sluit in fietshouding niet altijd mooi aan bij het middel, mouwen zijn niet mooi afgewerkt en slobberen daardoor. Rits is een stuk minder en materiaal laat zweet ook iets minder makkelijk door.

voor de rest een prima shirt, pasvorm is algemeen europees dus je kunt wel je eigen kledingmaat aanhouden, en zoals bovenstaande zegt, mocht het niet passen verkoop je ze vaak net zo snel weer op marktplaats
Afbeelding

drako955
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 23 aug 2010 15:15

drako955 31 mar 2013 15:00

Mannen bedankt, hier heb ik iets aan.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 31 mar 2013 15:45

drako955 schreef:Mannen bedankt, hier heb ik iets aan.
Je bedoelt toch dat je vriend hier iets aan heeft ? :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 31 mar 2013 16:47

Kijk eens op http://www.cyclewear.eu" onclick="window.open(this.href);return false; Hoef je niet in die nepzooi te rijden en heb je toch een net pakkie!

drako955
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 23 aug 2010 15:15

drako955 31 mar 2013 17:24

lcsmt schreef:
drako955 schreef:Mannen bedankt, hier heb ik iets aan.
Je bedoelt toch dat je vriend hier iets aan heeft ? :)
Ik bedoel dat ik hier iets aan heb omdat ik het kan doorgeven aan mijn vriend aangezien ik hier geen antwoord op kan geven.

@ japie, ook bedankt voor de tip. Geef ik ook door.

darrigade
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 16 nov 2011 15:19

darrigade 17 mei 2013 18:51

Mijn persoonlijke ervaring is dat de maatvoering ruk is: mouwen en kraag te wijd, taille formaat wegkapitein etc.
Ik snap die Chinezen trouwens niet. Als je toch zonodig Italiaanse kelding wilt kopieren, neem dan ook meteen de maatvoering over ....
Laatst gewijzigd door darrigade op 17 mei 2013 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 17 mei 2013 19:07

Als iemand zich imho verlaagd in het kopen van imitatie moet hij/zij ook niet zeuren over de werkwijze van de Chinezen...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

GoldenRatio
Forum-lid
Berichten: 955
Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33

GoldenRatio 17 mei 2013 21:26

Volgens mij is ook niet alle pro kleding wat voor de consument te koop is direct hetzelfde als de Pro's krijgen. Je wordt heus vaker genept dan je denkt.

Pasvorm is ook iets persoonlijks, wat bij de één fantastisch zit, is totaal hopeloos voor de ander.
De maatvoering van de Italianen gaat imo ook helemaal nergens over. Zou dat zeker niet als voorbeeld stellen. :)

Als je zo aan de maat bent kun je misschien beter naar mountainbike kleding kijken, die zit wat wijder en voor iemand die ietwat zwaarder is waarschijnlijk dan gewoon strak.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 mei 2013 21:48

Geloven jullie echt dat Tom Boonen en de andere Cavendishes van deze wereld gewoon kleding uit het rek van Vermarc (Made by Giordana) hebben.

De profs rijden rond met maatkleding.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2013 22:01

flores schreef:Als iemand zich imho verlaagd in het kopen van imitatie moet hij/zij ook niet zeuren over de werkwijze van de Chinezen...
+1
Less is bore

Plaats reactie