Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het wordt frisjes, kleding?

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 11 sep 2012 11:27

Hallo,

Ik begrijp dat je je onsterfelijk belachelijk maakt als je te vroeg met een lange broek gaat fietsen :geek: , maar wat dragen jullie als het rond de 16 graden is, best aardig waait en nattig is? Ik heb twee half lange broeken van flimsy materiaal, vind ik wat fris, shirts met korte mouwen, ook frisjes. En een prachtig mooie lange broek van Shimano...tja, ik wil straks wel gaan fietsen maar word dan dus van mijn fiets gelachen...want niet stoer genoeg? ;)

Ik heb ook een windbreaker jack maar dat wordt gelijk zo bloedheet, hoe doen jullie dat? Blote armpjes lijkt me vandaag echt niet lekker. Een rugzak mee met half Zalando erin heb ik ook geen zin in.
Laatst gewijzigd door TumTumTum op 11 sep 2012 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Veni. Vidi. Fietsie.

Gebruikersavatar
tinoh
Forum-lid
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 mei 2011 10:48

Gebruikersavatar tinoh 11 sep 2012 11:38

Zie ook http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=13&t=51262" onclick="window.open(this.href);return false;

Rond de 15 graden gaat bij mij de lange broek aan en shirt met lange mouwen.
Een driekwarts broek komt niet in mijn kledingkast voor, dat ziet er toch echt niet uit. Is het nu een te lange korte broek of een te korte lange broek???
Als het nog kouder wordt heb ik dat jasje van de Aldi. Prima in combinatie met de juiste onderkleding om tot 0 graden te blijven fietsen.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 11 sep 2012 12:14

Budget optie is armstukken en kniestukken. En als het met armstukken nog net een beetje te koud is heb ik graag een windbreaker zonder mouwen aan.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4498
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 11 sep 2012 12:17

Bijna altijd korte broek met Beenstukken. Tenzij <5C of >20/22C. Verder qua shirtjes gewoon een aantal laagjes aantrekken & Jasje/windbreakertje mee, voor als het toch tegenvalt. Armstukken wanneer het net te koud is voor korte mouwen.

toontje68
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 07 dec 2006 21:55

toontje68 11 sep 2012 12:26

Vanaf 10 tot 15 graden been en armstukken ;-). Wordt het toch wat warmer, zijn deze zo uitgetrokken. Bij twijfel ook meestal nog een windstopper.
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Peter1379
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 aug 2012 09:46
Locatie: Ede

Peter1379 11 sep 2012 13:14

Ik heb altijd vrij snel al wat warmere kleding aan en heb vorige week ook al een keer met een lange broek aan gefietst. Misschien niet zo stoer maar wel lekker warm. En ik ben nu eenmaal liever een warm watje dan een kouwe bikkel. Ik heb het nu eenmaal graag warm en kan slecht tegen kou dus vandaar dat ik vrij snel iets warms aan trek. Op dit moment heb ik 's avonds wel van die momenten dat het bij het vertrek nog wel lekker is maar dat zo gauw het donker wordt de temperatuur ook ineens snel kan dalen dus dan kies ik voor zekerheid en dus warmte.

kenicky
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 sep 2012 12:24

kenicky 11 sep 2012 15:52

Ik ga meestal pas onder de 10 graden over naar lange broek en lange mouwen. Moet er dan bij vertellen dat ik vaak niet langer dan een uur fiets, en het niet snel koud heb (fiets bij 16/17 graden vaak op de gewone fiets in tshirt zonder jas). onder de 5 graden doe ik het winddichte jack aan. Bij echte kou (<0) gaan bij mij de motorhandschoenen aan.
Er zijn geen slechte omstandigheden, alleen slechte excuses.

Gebruikersavatar
goosman
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 08 jun 2010 17:28
Contact

Gebruikersavatar goosman 11 sep 2012 18:30

Ik begrijp dat je je onsterfelijk belachelijk maakt als je te vroeg met een lange broek gaat fietsen
Waarom zou je je iets aantrekken van wat een ander vindt? Het gaat erom hoe je zelf 't lekkerst fietst. Ik doe zelf al vrij snel beenstukken aan in verband met beroerd kraakbeen. Warme knieen, dus ! Kan mij echt niet schelen wat een ander daarvan vindt.
Chi va piano, va sano e va lontano !

Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010

http://goosman41.blogspot.com

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 11 sep 2012 19:42

goosman schreef:
Ik begrijp dat je je onsterfelijk belachelijk maakt als je te vroeg met een lange broek gaat fietsen
Waarom zou je je iets aantrekken van wat een ander vindt? Het gaat erom hoe je zelf 't lekkerst fietst. Ik doe zelf al vrij snel beenstukken aan in verband met beroerd kraakbeen. Warme knieen, dus ! Kan mij echt niet schelen wat een ander daarvan vindt.
Je hebt 200% gelijk, en ik heb dan ook lekker vanmiddag "voor piemel" gefietst in mijn mooie nieuwe comfortabele lange Shimano broek, so there. Was tegendraads grapje omdat ik op dit forum regelmatig opmerkingen tegen kom over hoe je gekleed dient te gaan, hoe je brilletje dient te zitten, wat voor kleur een stuurlintje moet zijn etc. Daar word ik op den duur melig van.
Een driekwarts broek komt niet in mijn kledingkast voor, dat ziet er toch echt niet uit. Is het nu een te lange korte broek of een te korte lange broek???
Ik vind korte broekjes er weer niet uit zien, voor heren valt het nog wel mee maar ik voel me net iemand uit een Beach Volleybal team in die korte broekjes, voel me er niet fijn in. Dan maar niet hip.

Maar iedereen bedankt voor de adviezen, die armstukken lijken me een beetje gedoe, maar dat zal wel weer meevallen, zo als de meeste dingen tot nu toe. Ga wel een lang ondershirt bestellen ook. Of 2.
Laatst gewijzigd door TumTumTum op 12 sep 2012 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Veni. Vidi. Fietsie.

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1385
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 11 sep 2012 20:47

Ik heb het nogal snel te warm. Tussen de 10 en 15 graden armstukken en beenstukken.
Vaak is het 's middags als ik naar huis fiets weer boven de 15, kan ik weer lekker in korte mouw en korte broek fietsen.
Beneden de 10 graden gaat de lange broek en shirt lange mouw weer aan.
Bij vriesweer, lange broek en shirt lange mouw met windbreker.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 11 sep 2012 22:57

TumTumTum schreef:Hallo,

Ik begrijp dat je je onsterfelijk belachelijk maakt als je te vroeg met een lange broek gaat fietsen :geek: , maar wat dragen jullie als het rond de 16 graden is, best aardig waait en nattig is? Ik heb twee half lange broeken van flimsy materiaal, vind ik wat fris, shirts met korte mouwen, ook frisjes. En een prachtig mooie lange broek van Shimano...tja, ik wil straks wel gaan fietsen maar word dan dus van mijn fiets gelachen...want niet stoer genoeg? ;)

Ik heb ook een windbreaker jack maar dat wordt gelijk zo bloedheet, hoe doen jullie dat? Blote armpjes lijkt me vandaag echt niet lekker. Een rugzak mee met half Zalando erin heb ik ook geen zin in.
Je maakt je juist onsterfelijk belachelijk wanneer je blauwbekkend op de fiets zit. Trek aan wat je lekker warm houdt, je kunt altijd iets uittrekken, vooral dunne windjacks/bodywarmers houden je lekker warm en nemen weinig ruimte in. Er is trouwens een speciaal topic over fietsers die denken dat je stoer bent wanneer je in de winter met weinig kleren aan gaat fietsen.

Peter1379
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 01 aug 2012 09:46
Locatie: Ede

Peter1379 12 sep 2012 07:45

Gisteravond op de fiets gestapt en om half 7 leek het nog wel redelijk qua temperatuur maar toch maar voor zekerheid gekozen. Dus koersbroek aan met een dunne lange broek er overheen en een ondershirt met lange mouwen met daarover een fietsshirt met korte mouwen. Maar toen ik iets na 9 uur terug was wist ik dat die zekerheid wel besteed was. Ondanks alles dat ik aan had vond ik het nog knap fris en vanavond doe ik dus ook nog een fietsshirt met lange mouwen aan. Gevoelig punt voor mij blijft ook altijd dat ik snel koude voeten heb en dit gisteravond ook al weer een beetje het geval was. Dus ook daarom het gedeelte net boven die koude voeten maar proberen zo warm mogelijk te houden zodat dit hopelijk ook een beetje naar beneden uitstraalt. Overschoenen heb ik in het voorjaar ook wel geprobeerd maar daar komt allemaal transpiratie vocht in en dat helpt ook niet echt om je voeten op temperatuur te houden. Dat is dus iets waarnaar ik nog eens een wetenschappelijk onderzoekje moet starten.

Plaats reactie