Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Schoenen te klein?

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 22 aug 2012 19:22

Graag heb ik jullie advies inzake een nieuw paar schoenen.
Ik kom bij het paar dat ik op het oog heb net wel/net niet met de teen tegen de voorkant.
Omdat er een halve maat verschil zit in mijn voeten speelt dit maar bij een schoen.
Een halve maat groter kan niet bij deze shimano's en een maat groter is geen optie ivm mijn verschil in voeten. De andere schoen wordt dan te groot.

Kan ik de precies passende schoenen gerust kopen of moet ik tenminste een halve maat teenruimte hebben bij mijn grootste voet.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 22 aug 2012 19:41

Ik denk dat het niet zo lekker gaat zitten. Als je met je tenen tegen de voorkant zit ga je geheid last krijgen.

Znivian
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2012 13:42
Locatie: Roosendaal
Contact

Znivian 23 aug 2012 07:34

Je voeten gaan ook nog wat opzetten als je een tijdje fietst. Als ik jou was, zou ik toch die maat groter pakken. Je kunt de te kleine voet altijd wat strakker dichtdoen om eventueel schuiven (denk dat je daar op doelt?) te voorkomen.

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 27 aug 2012 20:55

Toch maar een maatje groter genomen.
Ik voel nu niet eens meer dat ik ze aan heb.
Helaas was het wel een lelijke schoen die me lekker zit. Maar de prijs was goed (laatste paar en dus korting) en ik moet tijdens het fietsen dus gewoon niet te veel omlaag kijken.

Znivian
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 aug 2012 13:42
Locatie: Roosendaal
Contact

Znivian 27 aug 2012 22:27

Precies :P als je tijd heb tom je druk te maken over je schoenen, moet je gewoon harder fietsen ;)

skaaf
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 sep 2011 00:40
Locatie: Zwolle

skaaf 28 aug 2012 10:35

bakboord1 schreef:Toch maar een maatje groter genomen.
Ik voel nu niet eens meer dat ik ze aan heb.
Helaas was het wel een lelijke schoen die me lekker zit. Maar de prijs was goed (laatste paar en dus korting) en ik moet tijdens het fietsen dus gewoon niet te veel omlaag kijken.
Voor lelijke schoenen hebben ze overschoenen uitgevonden, neopreen of lycra in alle soorten maten en kleuren te verkrijgen :)

Plaats reactie