Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Overschoen tegen vuil/regen?

Peter94
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:01

Peter94 21 jun 2012 18:09

Heb zelf deze http://www.sport77.nl/accessoires/caste ... over_black" onclick="window.open(this.href);return false; en vind ze perfect werken tegen natte voeten, vooral voor kleinere buien krijg je geen natte voeten maar bij echt hondenweer natuurlijk nog steeds maar wel stuk minder

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 22 jun 2012 00:05

Ik heb die regenoverschoenen van Assos, niet warm maar toch nagenoeg waterdicht, naderhand veeg je ze met wat nat keukenpapier schoon. Ze zijn wel erg prijzig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 25 jun 2012 11:33

Bedankt voor de ervaringen tot zo ver.
Nog meer mensen die hun gebruikers ervaringen willen delen met mij?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 25 jun 2012 22:36

Lycra overschoentjes , werken perfect. Ik gebruik ze ook op de ATB om mijn schoenen een beetje schoon te houden. Had ze eerst van Sidi met een ritsje maar die gingen kapot ivm blubber en nattigheid. Nu wil ik Assos kopen maar die hadden ze niet op voorraad bij Hopmans. Echt waterdichte schoenovertrekken gaan snel zweten bij mij en geeft erg warme voeten.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 26 jun 2012 07:11

Let op met de nieuwe Assos Lycra overschoenen. Vallen erg klein! Zijn wel een heel stuk sterker dan de voorgaande versie en zien er enorm snel uit!
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 26 jun 2012 10:47

hier ook lycra overschoenen.

1. droog: zilveren SIDIs.
2. droog met kans op nattigheid (op de baan of onderweg): zilveren SIDI's met lycra overschoenen.
3. zeker nattigheid te verwachten of nog natte baan: zwarte SIDIs met lycra overschoenen.
4. stromende regen vanaf de start: zwarte SIDIs met waterdichte overschoenen.

Als het echt nat is, komt er op den duur ook zand/modder tot bij de schoenen, zelfs al heb je lycra overschoenen. Dan zou ik het niet riskeren om met mijn mooie schoentjes te rijden en alleen lycra overschoenen eroverheen...
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

capo di frutta
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 okt 2011 19:27

capo di frutta 26 jun 2012 21:31

Bij slecht weer worden je voeten hoe dan ook nat. Tegen vuil e.d. heb ik BBB StyleFlex overschoenen. Goedkoop en elk jaar een nieuw kleurtje voor de afwisseling.

Plaats reactie