Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Overschoen tegen vuil/regen?

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5738
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 20 jun 2012 12:19

Ik heb laatst nieuwe schoenen gekocht in de kleur wit.
Nu wil ik deze graag zo lang mogelijk wit houden.
Ik gebruik ze door weer en wind.
Mijn vraag aan jullie is; Welke overschoenen gebruiken jullie in de zomer om jullie schoenen te beschermen tegen vuil en regen?

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 20 jun 2012 12:26

Ik gebruk gewoon van die dunne " aero" dingen van Sidi. Nat worden ze toch, ook met andere overschoenen. Ze worden hierme niet vies en na drogen zijn ze gewoon net zo wit als daarvoor.
Ach, ik zeg ook maar wat

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 20 jun 2012 12:43

Ik zou me er niet te veel van aantrekken en ze gewoon dragen en netjes poetsen of desnoods een 2de paar zwarte kopen voor als het echt slecht weer is. Waarom alle moeite van de wereld doen om je mooie witte schoenen wit te houden door ze te verstoppen onder overschoenen waardoor alleen jij weet dat ze nog stralend wit zijn? Je kan natuurlijk ook overschoenen gaan dragen op het moment dat je schoenen lelijk worden maar nog prima zitten.
Als het echt rotweer is gebruik ik neopreen overschoenen maar dat is eerder om mijn voeten warm en droog te houden dan om mijn schoenen te beschermen. De meeste schade hebben mijn schoenen opgelopen door tegen stoeprandjes aan te schuren in krappe bochten.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4506
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 20 jun 2012 12:52

Oversokken

gamiel
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 14 sep 2006 01:02

gamiel 20 jun 2012 12:55

Slechtweerschoenen. Zwarte :-)
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 20 jun 2012 13:30

Aanvulling, draag die overdingen, alleen als het weer daar echt aanleiding toe geeft. Dus, wanneer ik zeker weet dat het gaat regenen of de weg kletsnat is.
Ach, ik zeg ook maar wat

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5738
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 20 jun 2012 14:26

Het is ook de bedoeling dat ik de overschoenen alleen draag als het slecht weer is. ;)
Een tweede paar zou kunnen maar dat vind ik zonde van het geld.
De schoenen die ik nu heb mogen natuurlijk wel vies worden/verouderen alleen wil ik dat proces vertragen.
Natte voeten vind ik niet erg, maar om alleen oversokken te dragen lijkt mij net te weinig, daarom vraag ik om ervaringen van jullie.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 jun 2012 17:41

Ook als je nooit in de regen rijdt worden witte schoenen op den duur gewoon gebroken wit/geel. Niks aan te doen, ook overschoenen helpen niet.

De waterdichte overschoen moet nog uitgevonden worden. Er zijn genoeg overschoenen die op zichzelf waterdicht zijn, maar er komt via de bovenkant toch altijd water naar binnen. Heb vorige week de boel met ducttape dichtgetapet, werkte redelijk maar kreeg nog steeds natte voeten. Volgende experiment wordt een stukje mountainbike binnenband.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5738
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 20 jun 2012 20:14

Dat de schoenen op den duur verkleuren begrijp ik, heb ik ook geen probleem mee.
Dat er water in mijn schoenen komt van bovenaf is ook prima.
Ik zoek een 'cover' of overschoen waarmee ik het ergste vuil en water tegenhou.
Is een sok voldoende of moet het al een soort van neopreen worden?
Hoe dik zijn dan die overschoenen.
Het lijkt mij niet dat er alleen maar overschoenen zijn die voor de winter zijn.
Er zullen best wel "dunne" overschoenen zijn die voldoen aan mijn eisen.
Maar door de vele merken en type's zie ik door de bomen het bos niet meer en daarom vraag ik jullie ervaringen zodat ik een beter beeld kan vormen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 jun 2012 22:57

Ik rijd met een beetje "minder weer" met de gewone lycra overschoenen zoals hierboven reeds aangegeven.

Als het echt heel nat is rijd ik met de Mavic H2O overshoes => http://www.wiggle.co.uk/nl/mavic-pro-h2o-shoe-cover/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn waterdicht tegen opspattend vocht maar het loopt langs je benen wel vol natuurlijk.

Succes
I know myself like no one else
Nothing to defend

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 21 jun 2012 07:04

Assos maakt ook nheel aardige waterdichte overschoenen. Sluiten zeer nauw aan en dat helpt weer tegen het inlopen van water. Beter als je met een bloot been er uit komt, dan met een broek.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

pendelbaas
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jan 2012 09:09
Locatie: leidschendam

pendelbaas 21 jun 2012 10:37

Gooi ze wel in de was als ze vies zijn.

Plaats reactie