Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Regenbroek

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 08 nov 2010 17:33

Bestaan er eigenlijk regen-lange-fietsbroeken?
Ik zie me dan zoiets voor me als een normale warme lange broek met op de bovenbenen en scheenbenen een laagje wat waterafstotend is.

Of zijn er andere alternatieven? Zo ja, wat?

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 08 nov 2010 17:39

er staat me bij dat in een zeer recente Tour (duitse blad) een artikeltje incl test hierover stond. Ik zal eens snuffelen.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 08 nov 2010 17:41

Stevig waterafstotend vet op de benen smeren. Kan ook geen water in blijven hangen. Heeft de beste pasvorm :-)

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 08 nov 2010 17:48

Stillekracht schreef:Stevig waterafstotend vet op de benen smeren. Kan ook geen water in blijven hangen. Heeft de beste pasvorm :-)


Ik ga met dit weer toch echt niet in een korte broek fietsen. Dat gebeurt bij mij pas bij +18 graden en voordat dat weer is, is het april 2011.
En ik vraag me af of een dikke laag smeervet onder een lange broek wel veel nut heeft.

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 08 nov 2010 17:51

Niklas2 schreef:er staat me bij dat in een zeer recente Tour (duitse blad) een artikeltje incl test hierover stond. Ik zal eens snuffelen.


gefunden: blz 45, Tour Magazin Novermber 2010
Het gaat om de regenbroek Hydro Tight van Mavic. Broek wordt positief getest, maar kost een rib: adviesprijs is 190 duitse euro's.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 08 nov 2010 20:02

Niklas2 schreef:
Niklas2 schreef:er staat me bij dat in een zeer recente Tour (duitse blad) een artikeltje incl test hierover stond. Ik zal eens snuffelen.


gefunden: blz 45, Tour Magazin Novermber 2010
Het gaat om de regenbroek Hydro Tight van Mavic. Broek wordt positief getest, maar kost een rib: adviesprijs is 190 duitse euro's.


Aiiiiiii. En hier zijn ze er nog minder over te spreken.
Gaat hem niet worden ben ik bang. Dan maar niet fietsen in de regen.

Zoiets zou toch standaard bij elk kledingmerk in het assortiment moeten zitten? Een normale lange broek met alleen op de voorkant van bovenbeen t/m scheenbeen een waterafstotende laag. Hoe moeilijk kan het wezen? In 1969 stonden we op de maan!

Bedankt voor de info though.

baffer
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 apr 2010 13:43

baffer 11 nov 2010 12:57

ik was ook op zoek naar een broek die en warm is en waterdicht.

Ik heb de WS Supertight van Sportful besteld en krijg hem binnenkort binnen, als hij daadwerkelijk waterdicht is zal ik het hier nog even melden maar ik ga ervan uit dat de broek in eerste instantie waterafstotend is. Ik geloof niet dat er broeken zijn die 100% waterdicht zijn....

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 11 nov 2010 13:01

Ik ken de WS Supertight van Sportfull niet, maar ik weet dat Sportfull en Castelli (en ongetwijfeld ook andere merken) een waterafstotende stof hebben. Bij Castelli weet ik dat die nano-flex heet, en is waterafstotend. Zal dus niet waterdicht zijn, maar zal wellicht dus meer bescherming bieden dan een normale broek.
Ik neem aan dat andere merken ook producten met vergelijkbare technieken hebben, alleen ik weet niet hoe ze dat daar noemen.

dmmdzm
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 okt 2010 09:48

dmmdzm 11 nov 2010 13:13

Je hebt ook 'aansluitende' regenbroeken van Gore. Deze zijn van GoreTex en dus waterdicht. Je moet er wel een 'gewone' (fiets)broek onder aan trekken.
Het nadeel van de broek die je omschrijft is dat je aan de achterkant van je benen alsnog nat wordt. Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar als ik in de regen op de fiets stap zijn de onderkanten/ achterkanten van mijn dijbenen ook binnen de kortste keren nat.

Oplossing is dus:
- een goede regenbroek van GoreTex (nadeel is dat je van binnenuit nat wordt ivm transpiratie);
- benen invetten en dan kniestukken aan (niet aan te bevelen ivm kou);
- een crosser aanschaffen en een uurtje het bos in (vergelijkbaar met 2 uur wegtraining);
- niet buiten trainen, maar binnen op de roller (geen statische 'tacx' maar een echte rollerbank) of de sportschool.

Kortom succes met je keuze jongen!

ps. hou het mtb blog van de wielervereniging in de gaten. Donderdagavond hebben ze training in een sporthal (core stability conditie etc)
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 11 nov 2010 16:23

dmmdzm schreef:Het nadeel van de broek die je omschrijft is dat je aan de achterkant van je benen alsnog nat wordt. Ik weet niet hoe dat bij jou is, maar als ik in de regen op de fiets stap zijn de onderkanten/ achterkanten van mijn dijbenen ook binnen de kortste keren nat.


Rainlegs hebben daarvoor een oplossing, die laten de achterkant van je benen open, zodat je daar niet bezweet raakt. Zelf geen ervaring mee, maar het schijnt aardig te werken.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 11 nov 2010 17:56

4,25 euro bij de Etos, Kruidvat of Trekpleister...... ;)

Just a thought!

[img=http://www.hg.eu/userfiles/product/imag ... 258419.jpg]
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 11 nov 2010 18:53

Aapje schreef:Rainlegs hebben daarvoor een oplossing, die laten de achterkant van je benen open, zodat je daar niet bezweet raakt. Zelf geen ervaring mee, maar het schijnt aardig te werken.


Houd er wel rekening mee dat die alleen je bovenbenen en knieen bedekken. Helpt dus niet tegen opspattend water.

Plaats reactie