Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Weleens wat gekocht bij Ekoi?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 apr 2017 10:40

hayes schreef:Als je even kan wachten, ze doen dikwijls wel een actie als een gesponsorde renner wint, zeker in bv Tour de France. Dan gaat er 20 euro af vanaf 100 euro of zo.
Ze hebben heel veel promo's. Maar op dit moment € 30,00 korting (minimale aankoop € 129,95) Te danken aan Gilbert.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 04 apr 2017 11:07

hayes schreef:Heb ook wel eens een broek besteld met Ekoi (super broekje trouwens) en gewoon m'n gewoonlijke maat genomen.
Ben 1m78 en weeg 82 kg > maat L
Verder nog een helmpje bijbesteld.

Als je even kan wachten, ze doen dikwijls wel een actie als een gesponsorde renner wint, zeker in bv Tour de France. Dan gaat er 20 euro af vanaf 100 euro of zo.
Heb jij die met drie lagen zeem gekocht?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

hayes

hayes 04 apr 2017 21:24

Nee, was een zeem met gel in. De juiste naam weet ik eigenlijk niet. Was destijds rond de 100 euro. heb nog eens gekeken om er eentje bij te bestellen maar hij zit niet meer in het assortiment.
Het design is soms iets te schreeuwerig naar mijn zin.

De tekst op de leg grippers is bv COMIC SANS, het meest passé lettertype ooit ;)
Maar heel tevreden van de kwaliteit.

Gebruikersavatar
Lemony Freshness
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 jan 2017 18:46
Locatie: Ménerbes - (Vaucluse - France)

Gebruikersavatar Lemony Freshness 05 apr 2017 09:22

Wat zijn de gebruikservaringen van een koersbroek met zo'n gel zeem? blijft de pasvorm onveranderd na, zeg maar 500 gebruiksdagen en dito wasbeurten?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8358
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 05 apr 2017 09:35

Lemony Freshness schreef:Wat zijn de gebruikservaringen van een koersbroek met zo'n gel zeem? blijft de pasvorm onveranderd na, zeg maar 500 gebruiksdagen en dito wasbeurten?
Je vraagt wel wat, 500 gebruiksdagen. Dat red ik echt met niet één broek.
Omdat je prima Frans spreekt, is het misschien het idee om dit op een Frans fietsforum te vragen? Daar zitten toch wel veel ervaringsdeskundigen, lijkt me.

hayes

hayes 05 apr 2017 10:17

Ik heb m'n ekoi met gel en een Santini Air Pro Gel met gel in de zeem.
Beiden bevallen me uitstekend, eigenlijk m'n twee beste broeken. Van die Santini heb ik nadien nog een exemplaar bijbesteld. Er is intussen een tweede versie uit. Wel 10 euro duurder geworden en ik vind hem enkel bij Bobshop.

Die Santini heeft wel meer een compressie feel aan de benen, maar daar hou ik van.
Beiden wel totaal anders, de Santini zit veel 'harder' maar blijft na uren toch comfortabel.

Tot zover mijn ervaring.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 apr 2017 10:22

Lemony Freshness schreef:Wat zijn de gebruikservaringen van een koersbroek met zo'n gel zeem? blijft de pasvorm onveranderd na, zeg maar 500 gebruiksdagen en dito wasbeurten?
Lijkt mij de titel voor een nieuw topic. Wie rijdt meer dan 500 fietsdagen met bijhorende wasbeurten met 1 broek.

Ik gelukkig genoeg niet. Ik moet er niet aan denken om slechts om de 3-4 jaar een nieuwe broek te mogen kopen :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Lemony Freshness
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 jan 2017 18:46
Locatie: Ménerbes - (Vaucluse - France)

Gebruikersavatar Lemony Freshness 05 apr 2017 10:33

Jans schreef:
Lemony Freshness schreef:Wat zijn de gebruikservaringen van een koersbroek met zo'n gel zeem? blijft de pasvorm onveranderd na, zeg maar 500 gebruiksdagen en dito wasbeurten?
Je vraagt wel wat, 500 gebruiksdagen. Dat red ik echt met niet één broek.
Omdat je prima Frans spreekt, is het misschien het idee om dit op een Frans fietsforum te vragen? Daar zitten toch wel veel ervaringsdeskundigen, lijkt me.
Het getal 500 was eerder spreekwoordelijk bedoeld, ik nuanceer dit nu naar "zeer intensief " gebruik, hoe een zeem met gel al dan niet zijn eigenschappen verliest of behoud...

Dezelfde vraag werd ook gesteld op enkele Franstalige fora
Met dank voor je constructieve bijdrage... ;)

Gebruikersavatar
Lemony Freshness
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 jan 2017 18:46
Locatie: Ménerbes - (Vaucluse - France)

Gebruikersavatar Lemony Freshness 05 apr 2017 10:37

Lcsmet schreef:
Lemony Freshness schreef:Wat zijn de gebruikservaringen van een koersbroek met zo'n gel zeem? blijft de pasvorm onveranderd na, zeg maar 500 gebruiksdagen en dito wasbeurten?
Lijkt mij de titel voor een nieuw topic. Wie rijdt meer dan 500 fietsdagen met bijhorende wasbeurten met 1 broek.

Ik gelukkig genoeg niet. Ik moet er niet aan denken om slechts om de 3-4 jaar een nieuwe broek te mogen kopen :D
Het getal 500 was eerder spreekwoordelijk bedoeld, ik nuanceer dit nu naar "zeer intensief " gebruik, hoe een zeem met gel al dan niet zijn eigenschappen verliest of behoud...

...en ja ik fiets wel een pak meer dan 500 beurten op 3-4 jaar ;)

Gebruikersavatar
Lemony Freshness
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 jan 2017 18:46
Locatie: Ménerbes - (Vaucluse - France)

Gebruikersavatar Lemony Freshness 05 apr 2017 10:50

hayes schreef:Ik heb m'n ekoi met gel en een Santini Air Pro Gel met gel in de zeem.
Beiden bevallen me uitstekend, eigenlijk m'n twee beste broeken. Van die Santini heb ik nadien nog een exemplaar bijbesteld. Er is intussen een tweede versie uit. Wel 10 euro duurder geworden en ik vind hem enkel bij Bobshop.

Die Santini heeft wel meer een compressie feel aan de benen, maar daar hou ik van.
Beiden wel totaal anders, de Santini zit veel 'harder' maar blijft na uren toch comfortabel.

Tot zover mijn ervaring.
Met dank voor je bijdrage... hoe is het gesteld met de duurzaamheid van de gel zemen na veelvoudig gebruik?

hayes

hayes 05 apr 2017 12:12

Ik merk helemaal niet dat de zeem mindert. M'n eerste Santini was na een valpartij goed voor de vuilnisbak.
De tweede houdt het nu toch al een jaar of twee vol. De stof van de zeem begint nu wel pluizen, du sik vermoedt dat die gewoon door de wrijving zal begeven vooraleer de zeem z'n kwaliteit verliest.
Idem voor de Ekoi. Die gebruikt ik nog het meest van al en na twee jaar ook hier niet het gevoel dat die achteruit gaat.

Gebruikersavatar
Lemony Freshness
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 jan 2017 18:46
Locatie: Ménerbes - (Vaucluse - France)

Gebruikersavatar Lemony Freshness 05 apr 2017 19:52

hayes schreef:Ik merk helemaal niet dat de zeem mindert. M'n eerste Santini was na een valpartij goed voor de vuilnisbak.
De tweede houdt het nu toch al een jaar of twee vol. De stof van de zeem begint nu wel pluizen, du sik vermoedt dat die gewoon door de wrijving zal begeven vooraleer de zeem z'n kwaliteit verliest.
Idem voor de Ekoi. Die gebruikt ik nog het meest van al en na twee jaar ook hier niet het gevoel dat die achteruit gaat.
Bedankt voor het delen van je ervaringen, via Franse fora lees ik ook talrijke positieve ervaringen. En ga er mij nu ook eentje aanschaffen...

Plaats reactie