Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

nieuwe schoenen voor smalle voeten

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 03 mar 2012 11:35

Mijn ervaringen met NW zijn ruim 10-20 jaar oud.
Het verschil tussen de modellen van Sidi zijn voornamelijk de zolen.
Bovenmaterialen zijn vaak het zelfde materiaal, behalve dat sommige instapmodellen dan 3 klitteband, sorry velcro strips hebben en de dure modellen de snelsluiting (draaiknop ed.).
Vroeger waren het nylon zolen en nu de carbonzool intrede heeft gedaan te verkrijgen in diverse uitvoeringen.
PS Sidi is in 2 breedten verkrijgbaar!
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

Gebruikersavatar
Smollie
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 jun 2011 12:06

Gebruikersavatar Smollie 06 mar 2012 15:46

Heb afgelopen week mijn nieuwe Sidi ergo 3 binnen gekregen, deze vallen perfect om mijn smalle voeten.
Giant TCR Advanced SL2 ISP Rabobank
Giant XTC

cnillis
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 dec 2010 11:49

cnillis 10 mar 2012 16:05

Ik ben vandaag Sidi schoenen wezen passen bij Mantel en ik kwam tot de conclusie dat ze net niet helemaal lekker zaten. De lengte en breedte was goed, ik heb de 5.5 pro en de ergo 2 gepast, maar bij het lopen slipt mijn hak in de schoen. Ik ben bang dat ik daardoor blaren zal oplopen. De verkoper zij dat een beetje slippen van de hak erbij hoort, maar ik vond het niet prettig dus heb ze niet gekocht. Mijn sokken begonnen van het passen alleen al te rafelen, er zit een raar randje aan de binnenkant van de hak bij Sidi.

Er werden mij nog Mavic schoenen aangeraden, maar ze waren in maat 48 niet op voorraad. Iemand ervaring met de pasvorm en kwaliteit van Mavic schoenen?
race: C\'dale Caad10 105 aksium / mtb: Merida sub60v

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 10 mar 2012 16:14

Mavic schoenen heb ik geen ervaring mee. Wel met Sidi en Specialized. Voor mijn mtb heb ik Sidi schoenen terwijl ik voor mijn racefiets Specialized heb. Hoe ze het doen weet ik niet, maar de Specialized zitten bij mij steviger om mijn smalle voeten heen. Dit terwijl deze schoenen bekend staan als normaal. Ik denk dat het komt door de soort van sok die om je voet heen sluit bij die schoenen.
Kortom ook een merk dat zeker het proberen (lees passen) waard is.

cnillis
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 dec 2010 11:49

cnillis 10 mar 2012 17:07

scottwilko schreef:Mavic schoenen heb ik geen ervaring mee. Wel met Sidi en Specialized. Voor mijn mtb heb ik Sidi schoenen terwijl ik voor mijn racefiets Specialized heb. Hoe ze het doen weet ik niet, maar de Specialized zitten bij mij steviger om mijn smalle voeten heen. Dit terwijl deze schoenen bekend staan als normaal. Ik denk dat het komt door de soort van sok die om je voet heen sluit bij die schoenen.
Kortom ook een merk dat zeker het proberen (lees passen) waard is.
Ik heb Specialized al geprobeerd, maar deze zijn te breed, zeker in maat 48, die ik toch wel nodig heb voor de lengte. Toen ik een 47 van specialized aan had ging het wel, maar daar raakte ik met mijn tenen de schoen. Dus specialized wordt het niet.

Ben benieuwd naar de ervaringen met Mavic.
race: C\'dale Caad10 105 aksium / mtb: Merida sub60v

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 mar 2012 19:18

cnillis schreef: Ik heb Specialized al geprobeerd, maar deze zijn te breed, zeker in maat 48, die ik toch wel nodig heb voor de lengte. Toen ik een 47 van specialized aan had ging het wel, maar daar raakte ik met mijn tenen de schoen. Dus specialized wordt het niet.

Ben benieuwd naar de ervaringen met Mavic.
Ik heb een paar Mavic Pro Road schoenen, zijn niet echt smal te noemen.
Ik heb van Sidi de 6.6 Genius in de "Mega" uitvoering.

Hier staan de Mavic Pro Road in promotie (zowel de witte als de zwarte uitvoering)
=> http://www.fashionforcycling.be/nl/scho ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes en hou ons op de hoogte.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 10 mar 2012 19:19

Als je last van slippen hebt, probeer dan eens de Gaerne Mythos plus. die hebben een daar een speciaal systeem voor: heel grip plus. Dat is een enorm verschil.
Afbeelding

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 11 mar 2012 00:31

Of de allerlaatste Carnac's proberen, speciale magnetische snelsluiting.
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

cnillis
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 dec 2010 11:49

cnillis 07 apr 2012 11:54

Vandaag de Mavic Avenir gekocht bij Mantel. In maat 48 2/3 maar liefst. Zitten erg comfortabel, mijn hak slipt niet. De zool is niet de allerstijfste, de zxellium van Mavic was stijver, maar die had ook een hele smalle hak, waardoor dat weer oncomfortabel zat. En die was ook twee keer zo duur en knal geel. Ga vanmiddag de nieuwe schoenen proberen. De mavic's zijn naar mijn idee net zo smal als de sidi's.
race: C\'dale Caad10 105 aksium / mtb: Merida sub60v

Plaats reactie