Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Een goed winterjack

prjz
Forum-lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 01 dec 2011 20:45

Wat is nu een goed winterjack: warm en winddicht?
Hebben jullie tips?
prj

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 01 dec 2011 20:57

Deze ga ik volgen, ben ook nog zoekende! Had zelf eigenlijk in gedachte om juist een niet al te dikke jas te nemen maar wel wind en water dicht. Waarom? Omdat laagjes kleding volgens mij ook warmte geeft/vasthoudt en ik dan geen hele dure jas hoef te kopen, met mijn huidige kleding kan ik warm zat kleden maar de combinatie van transpireren en wind door de kleding maakt het wat koud voor mij.
Heb staan kijken bij een hele mooi Castelli jas met windbreaker (?), voorzijde winddicht en achterzijde ademend, maar om nu gelijk maar weer 200 euris uit te geven ging mij(n vrouw) weer wat te ver!

Succes met zoektocht! ;)

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 01 dec 2011 20:59

Ik heb een questo van agu
Zie futurmshop nu 45 euro afglopen winter mee gereden en nog steeds tevreden ga ik dit jaar weer dragen met broek met windstopper

Prima te doen

Succes met zoeken
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 dec 2011 21:05

Ik heb er één van GORE. Ding is winddicht. Op zich een prima ding, ware het niet dat hij te groot is voor mij (heb 'm gekregen). Maar goed, dat ligt puur aan de maat. Wat ik wel minder vind is de "lap" die achter je kont hangt. Ik vind dat niet mooi en erg veel nut heeft het IMHO ook niet. Ik ben nu in de markt voor een nieuwe. Volgens mij heeft elk merk wel een aardig model in het gamma.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 01 dec 2011 21:54

Ik gebruik ook altijd meerdere laagjes maar ben ook op zoek naar iets met een winddichte voorkant. Vooral als de wind wat kouder is mis ik deze.
Iemand ervaring met de Sportful Reflex?
http://www.futurumshop.nl/product/6169- ... eren.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Lijkt best wel een mooi jack voor zeker niet al teveel geld. Enige nadeel dat ik zie is dat er geen rugzakken op zitten.
Gr, Ric
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 01 dec 2011 23:20

Nu Assos nieuwe modellen heeft, lukt het wellicht om een airjack 851 goedkoper op de kop te tikken. Heb er al jaren een. Houd zich perfect, warm, winddicht...

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 02 dec 2011 08:46

Bedenk eerst eens voor welke temperatuur je een jas wilt. Je kunt wel 200 euro uitgeven aan een lekkere warme jas, maar als je die te warm vind als het +5 is dan heb je er niet veel aan. Zelf ben ik ook groot voorstander van laagjes. Ik heb een redelijk goedkope buitenjas van ultima, en die voldoet voor mij super. Redelijk winddicht aan de voorzijde, en achter normale stof.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37654
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 dec 2011 09:07

Ik heb vele jacks en broeken geprobeerd, maar Assos steekt er voor mij toch echt wel bovenuit.
Op zich niet zozeer qua warmte oid, maar ook vooral ivm pasvorm. Die jassen zitten tenminste niet als een hobbezak om je lijf en zijn heerlijk soepel. Zelfde geldt voor de winterbroeken; het gebruikte windstoppermateriaal is veel prettiger (lees: soepeler) dan bij de meeste broeken.
Less is bore

campafan
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 09 aug 2011 09:19

campafan 02 dec 2011 09:50

Zou ook voor een Assos gaan en specifieker het Habu jack omdat dit breder inzetbaar is als het airtech jack.
Ook Santini heeft met de Primo een mooi jack. Heb beide jacks en ben er zeer tevreden over. De Santini is een stuk goedkoper en gebruik ik op de atb en de Assos op de racer

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 02 dec 2011 10:02

Heb zelf een Castelli Radiation jack. Werkt perfect voor mij. Echt winddicht en met een paar ventilatieritsen voro als de temperatuur te sterk stijgt onderweg. Ook zit er een aluminium voering iin die ik alleen bij meer dan 2 graden vorst gebruik heb met die voering met enkel een ondershirt met lange mouwen gereden met -9 zonder het koud te hebben. Weel niet of ze nog te koop zijn, maar zou als deze zou verslijten (heb hem nu zonder slijtage al 3 winters gebruikt) meteen weer een nieuwe willen.
Ach, ik zeg ook maar wat

sirbas
Forum-lid
Berichten: 452
Lid geworden op: 11 jun 2007 15:21

sirbas 02 dec 2011 21:52

Gebruik een Castelli 3T jack met Gore Windstopper. Met een Craft ondershirt en een lang wielershirt eronder de vorige winter prima doorgekomen. Vooral de uitstekende winddichtheid en de hoge kraag is erg prettig. Jack voelt wel wat stijfjes aan.

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 06 dec 2011 13:12

Ik heb sinds kort een Castelli Managgia due jack. Lekker warm dankzij windstopper. Wel prijzig maar perfect voor de echt koude dagen. En ziet er mooi uit vind ik.
Afbeelding

Plaats reactie