Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Een goed winterjack

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 22 jan 2012 09:14

Ik rij sinds ruim een maand met een Northwave Logo jacket (2011 model). Hij bevalt mij uitstekend, goede pasvorm en warm maar ventileert toch. Gewoon 1 thermo laagje er onder en je kan op pad. Alleen eerder deze week toen ik 's avonds in het donker en in de vorst reed had ik er voor de zekerheid nog een lang (dik) wielershirt onder gedaan.

hij kost €99,90 bij Salden http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3758" onclick="window.open(this.href);return false; maar dan in het zwart
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 22 jan 2012 11:56

Het maken van een keuze valt mij niet mee, schoenen ben ik uit maar jasje wil nog niet lukken! Wordt ook een beetje heen en weer geslingerd tussen, zaken als thermojack/windstopper en softshel??????????????? Omdat het voor mij nog nieuw is vind ik het maken van een keuze lastig, zou het zonde vonden om ruim 100 euro uit te geven en dan iets te hebben wat achteraf tegen valt!
Wat zijn nou voor- een nadelen van die bovengenoemde termen?? Softshel winddicht en waterafstotend begrijp ik ik en die anderen alleen winddicht?? Beter een thermojack met los regenjasje, of gewoon een softshel?? Regenjasje is dan natuurlijk ook in de zomer te gebruiken.
Wat zijn er ervaringen??? :?

Omdat de schoenen vaan Northwave worden overweeg ik ook eventueel een Northwave jasje, niet te veel wit omdat dat zo snel smerig wordt in de winter, vind DEZE ook wel wat, eventueel dan aangevuld met los regenjasje wat je mee kan nemen?!?

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 22 jan 2012 13:48

Lijkt me een prima keuze.
Voor de regen heb ik zo'n heel erg klein lichtgewicht Castelli gevalletje wat achter in de zak past. Altijd handig.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
RRon
Forum-lid
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 okt 2011 20:06

Gebruikersavatar RRon 23 jan 2012 17:59

Nou lekker dan, ik wilde gaan bestellen maar bovenstaande keuzes van mij zijn niet meer in mijn maat leverbaar, keuze is nu tussen;

Castelli

of

Pearl Izumi

Windstopper of softshell?????? :?

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 23 jan 2012 18:23

Ik heb een softshell van gore bike ware en een goretex regenjackje van hetzelfde merk
Ik vind het voordeel dat je door het combineren zowel in de winter als zomer/voorjaar uit de brand bent
Heb het nu twee jaar en ben er blij mee
Allard

sram60
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 22 feb 2010 20:46

sram60 23 jan 2012 18:59

Ik heb gister deze winterjas besteld en krijg hem morgen binnen via de futurumshop, dit is de link http://www.futurumshop.nl/product/6127- ... wart.phtml.
Edwin van de Velde

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 23 jan 2012 21:26

Heeft iemand ervaring hoe de mouwlengte valt van de diverse merken en modellen? Vaak past mij een jack niet vanwege mouwlengte (ik ben zelf 1.98 m). Mijn armen zijn (gemeten in fietszitpositie, vanaf bovenzijde arm tot aan de pols) ca 72 cm. Ik heb nu een winterjack dat een mouwlengte heeft van ca 66 cm....dus eigenlijk veel te kort. Gelukkig hebben mijn handschoenen een lange manchet waardoor het nog een bruikbaar jack is, maar graag zou ik dus een jack hebben dat mij goed past. Bovendien mag het jack een slanke pasvorm hebben.
Iemand suggesties?
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

prjz
Forum-lid
Berichten: 1505
Lid geworden op: 30 apr 2006 14:41

prjz 25 jan 2012 10:53

Zaterdag bij Hopmans de Castelli Stelvio op de kop geticht voor € 139,95 en daarmee ga ik het tot maart prima redden schat ik in.
prj

santos
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 apr 2005 00:34

santos 27 jan 2012 18:46

plantagenet schreef:Heeft iemand ervaring hoe de mouwlengte valt van de diverse merken en modellen? Vaak past mij een jack niet vanwege mouwlengte (ik ben zelf 1.98 m). Mijn armen zijn (gemeten in fietszitpositie, vanaf bovenzijde arm tot aan de pols) ca 72 cm. Ik heb nu een winterjack dat een mouwlengte heeft van ca 66 cm....dus eigenlijk veel te kort. Gelukkig hebben mijn handschoenen een lange manchet waardoor het nog een bruikbaar jack is, maar graag zou ik dus een jack hebben dat mij goed past. Bovendien mag het jack een slanke pasvorm hebben.
Iemand suggesties?

Ik heb ook lange armen en gore bike wear heeft langere mouwen als de meeste italiaanse merken,

skaaf
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 sep 2011 00:40
Locatie: Zwolle

skaaf 27 jan 2012 19:39

Ik heb deze afgelopen herfst aan geschaft. Heerlijk warm en een goede pasvorm en een mooie prijsje natuurlijk (A) http://cyclewear.eu/softshell-jack-bene ... -1223.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 28 jan 2012 00:04

santos schreef:Ik heb ook lange armen en gore bike wear heeft langere mouwen als de meeste italiaanse merken,
Ok dank je voor je reactie. Ik zal er eens naar kijken.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 29 jan 2012 17:33

Ik heb een castelli espresso due besteld bij all1sports.com voor 173 incl verzending. Met het aankomende weer zal een goed jack niet misstaan!

Plaats reactie