Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote winterschoenen topic

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 15 nov 2011 20:27

Net terug van 50km in het donker. Toch weer koude voeten tijdens het fietsen ondanks Sealskin sokken, 2 paar overschoenen, 2 fietsbroeken (1 x windstopper) + 1 thermo broek :/ Wordt nu toch maar tijd voor winterschoenen...
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

lange63
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 03 jul 2005 23:52

lange63 19 nov 2011 11:06

tomdejong schreef:Vandaag de eerste tocht met de shimano winterschoenen gefietst. Het zijn stugge schoenen, het leer aan de bovenkant wil, nog, niet echt meegeven waardoor ze stug aanvoelen. Maar....... het belangrijkste koude voeten heb ik nauwelijks gehad! 100 km gedaan vanochtend vroeg dus koud was het wel. De pasvorm is wel wat strak voor mijn schuiten (48) maar daar zal ik mee moeten leven.
@tomdejong, ook ik ben eigenaar van 'onderdanen' in maat 48 én overweg aankoop winterschoenen. Je schrijft dat de pasvorm 'wat strak' is voor een 48. Bedoel je knellen of gewoon 'strak an' (dus b.v. geen dikke sok).
staal.....what else.....??

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 nov 2011 15:34

De Northwave Arctic (MTB schoen) zijn momenteel in de aanbieding bij Hopmans voor 129.-

Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of ze de Fahrenheit ook hebben.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 20 nov 2011 15:46

Die bij Hopmans is zo te zien de gewone Celsius, niet de Artic. De voering van de laatste is nog een stukje warmer, ik stak er op Bikemotion m'n hand in ;) Maakte een heel goede (warme) indruk.
Ik heb mijn winterschoenen van Diadora gekocht bij http://www.merlincycles.co.uk. Daar hadden ze de Celsius Artic voor 109 pond incl. verzending, mits aangemeld voor de nieuwsbrief (10% VIP korting) en de code WINTER10 (nog eens 10%). De Diadora's hebben ze daar ook nog steeds met hoge kortingen.

sherpat
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mar 2011 16:02

sherpat 20 nov 2011 16:35

Zijn wel de Arctic schoenen bij Hopmans, zit een soort fleecevoering in en erg makkelijk aan te trekken, maat 42 helaas te groot voor mij en kleiner was er niet. Het is nu de shimano MW81 geworden ( wel maat 42 maar deze schoen valt smal ) Zitten erg lekker maar wel beetje kouwe tenen met dunne fietssokken.

tomdejong
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 11 aug 2007 16:57

tomdejong 20 nov 2011 20:31

lange63 schreef:
tomdejong schreef:Vandaag de eerste tocht met de shimano winterschoenen gefietst. Het zijn stugge schoenen, het leer aan de bovenkant wil, nog, niet echt meegeven waardoor ze stug aanvoelen. Maar....... het belangrijkste koude voeten heb ik nauwelijks gehad! 100 km gedaan vanochtend vroeg dus koud was het wel. De pasvorm is wel wat strak voor mijn schuiten (48) maar daar zal ik mee moeten leven.
@tomdejong, ook ik ben eigenaar van 'onderdanen' in maat 48 én overweg aankoop winterschoenen. Je schrijft dat de pasvorm 'wat strak' is voor een 48. Bedoel je knellen of gewoon 'strak an' (dus b.v. geen dikke sok).
Ik heb ook zomerschoenen van shimano, die zitten prima. Ik hoopte dat de winterschoenen iets ruimer zouden zitten, dit is niet het geval. Een dikke sok kan bij mij net......dan heb ik geen ruimte meer over.

Als je in de buurt bent mag je ze altijd passen!
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 21 nov 2011 16:39

Update, helaas hebben ze bij Hopmans de Northwave schoenen niet in de race-versie. Ik heb ze nu maar besteld bij Wiggle.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 21 nov 2011 19:11

havana schreef:Update, helaas hebben ze bij Hopmans de Northwave schoenen niet in de race-versie. Ik heb ze nu maar besteld bij Wiggle.
Hopmans heeft alleen MTB schoenen in hoge uitvoering, geen enkele raceschoen.
Afbeelding

john_vandehoef
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2007 13:33

john_vandehoef 23 nov 2011 19:55

havana schreef:Update, helaas hebben ze bij Hopmans de Northwave schoenen niet in de race-versie. Ik heb ze nu maar besteld bij Wiggle.
Welke maat heb je uiteindelijk genomen (er was wat twijfel tussen 44 en 45) Ik zit qua schoenmaat ongeveer in hetzelfde schuitje.
Voor de MTB heb ik Gearne Polar's in maat 44, die zijn prima.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27533
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 nov 2011 20:20

Ik heb uiteindelijk 44 genomen. In 'real life' heb ik 43. Ik had ze overigens al eens gepast bij Belga. "Passen in de winkel, kopen op internet" :D

Ik ben heel benieuwd of de Northwaves mij van mijn koude voeten probleem kunnen afhelpen. Tot nu toe geprobeerd

- 3 soort overschoenen, ook in combinatie met elkaar
- vaseline
- skisokken
- geitenwollen sokken
- chemische hittezakjes
- elektrische zooltjes
- zilverfolie op de zooltjes
- peper
Laatst gewijzigd door havana op 24 nov 2011 07:55, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pmx
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 12 jun 2011 13:51
Locatie: Eindhoven

Gebruikersavatar pmx 24 nov 2011 00:30

van de week voor het eerst met een setje shimano mw81 gefietst, en ik vond het heerlijk. dezelfde maat als mijn zomerschoen (46) en het zit minstens zo goed. bij een 8 graden rit geen moment kou gevoeld, met een normaal setje sokken erin. na afloop ook geen extreem natte voeten, dus het ventileert wel. even afwachten wat ze doen in een regenbui...

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2327
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 24 nov 2011 17:39

:roll: Gisteren ontving ik m'n nieuwe Northwave Celsius Artic-moutainbikeschoenen. Vandaag meteen de spd-plaatjes eronder gemonteerd, waarbij 1 van de 4 schroefjes ‘doordraaide’. Wat bleek? In het bevestigingsplaatje dat in de zool verstopt zit, is 'n deel van een schroefgaatje afgeknapt. En nu? Nou maar hopen dat zo'n bevestingsplaatje — dat dus in de zool zit — nog te vervangen is. Denk 't niet...

Plaats reactie