Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote winterschoenen topic

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 06 sep 2020 16:03

hayes schreef: 06 sep 2020 15:26 Stomme vraag, maar welke maat overschoenen heb je dan?
Ik heb maat 46 shimano schoenen en krijg m'n BBB overschoenen zonder probleem aan.
Omdat ik van die rare brede voeten heb, had ik hiervoor schoenen met maat 44. Dus ze zijn allemaal minimaal geschikt voor maar 44 of groter (De Velotoze zijn maar in 1 maat). De schoenen hiervoor hadden geen boa-sluiting, dat scheelde sowieso.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

hayes

hayes 07 sep 2020 16:00

Die Velotoze heb ik gene ervaring mee, maar ik lees dat ze scheuren terwijl je er op staat te kijken. ;)
Ik heb BBB Waterflex overschoenen en BBB Heavy Duty. Die laatste kan een beetje rekken, de Waterflex niet echt.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1136
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 07 sep 2020 16:16

hayes schreef: 07 sep 2020 16:00 Die Velotoze heb ik gene ervaring mee, maar ik lees dat ze scheuren terwijl je er op staat te kijken. ;)
Ik heb BBB Waterflex overschoenen en BBB Heavy Duty. Die laatste kan een beetje rekken, de Waterflex niet echt.
Die neopreen BBB's van mij staat ook Heavy Duty op. Dat zijn de enige die nog een beetje normaal aan gaan, maar die zijn echt te warm (nu).
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

mimoza
Forum-lid
Berichten: 335
Lid geworden op: 10 apr 2008 01:10

mimoza 09 sep 2020 23:49

Ik heb erg goede ervaringen met de overschoenen van Gore, en dan meer specifiek de windstopper variant met de rits van achter.
Behoorlijk wat stretch in, volledig winddicht.

Maar, is het gewoon geen idee om dikkere wintersokken aan te doen? Desnoods merino wol?
Dat is bij mij altijd de eerste stap bij koude voeten

Daarna pas overschoenen en daarna pas winterschoenen
En dan daartussen nog eens de stapjes van zomer naar wintersokken

Woutjedevries
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jun 2019 04:48

Woutjedevries 13 okt 2020 23:26

Is er hier iemand die ervaring heeft met Sidi Eagle10? Ik weet dat hij geen hoge sok heeft, maar vraag me toch af of ze warm genoeg zijn voor de winter.. Las in ieder geval dat ze waterafstotend zijn

Woutjedevries
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jun 2019 04:48

Woutjedevries 14 okt 2020 10:27

Of laat ik het anders vragen: Welke mtb schoenen zonder hoge sok zijn evengoed geschikt voor de wat koudere temperaturen in de winter?

Maruss
Forum-lid
Berichten: 806
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 14 okt 2020 11:08

Woutjedevries schreef: 14 okt 2020 10:27 Of laat ik het anders vragen: Welke mtb schoenen zonder hoge sok zijn evengoed geschikt voor de wat koudere temperaturen in de winter?
Is erg persoonlijk.
Met goede warme sokken icm een schoen zonder veel lucht gaten kan je best een eind komen in de winter, maar wind icm vocht maakt het mogelijk snel onaagenaam. Een waterafstotende schoen zal best een goed begin zijn, hoewel dat niets zegt of het goed de warmte behoudt.

Een neopreen neus/teen warmer op koudere dagen brengt je dan weer wat meer (behoud van) warmte zonder dat je een overschoen nodig hebt of een schoen met een hoge neopreen sok

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 14 okt 2020 11:55

Dat is inderdaad heel persoonlijk. Veel mensen zijn enthousiast over de winterschoenen van Northwave (Raptor). Ik had ze en mij bevielen ze niet. (moeilijk aan en vooral uittrekken en bij koude temperaturen niet warm genoeg.)

Mijn maat heeft ze ook en ervaart die problemen niet.
Ik heb zelf nu weer de Defrosters van Specialized. Geen sok, wel warm!

Gebruikersavatar
xml
Forum-lid
Berichten: 1114
Lid geworden op: 06 feb 2013 22:21
Locatie: België

Gebruikersavatar xml 15 okt 2020 09:42

heeft er iemand ervaring met de Scott Heater schoenen (Road of MTB)?

Woutjedevries
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jun 2019 04:48

Woutjedevries 15 okt 2020 11:49

Maruss schreef: 14 okt 2020 11:08
Woutjedevries schreef: 14 okt 2020 10:27 Of laat ik het anders vragen: Welke mtb schoenen zonder hoge sok zijn evengoed geschikt voor de wat koudere temperaturen in de winter?
Is erg persoonlijk.
Met goede warme sokken icm een schoen zonder veel lucht gaten kan je best een eind komen in de winter, maar wind icm vocht maakt het mogelijk snel onaagenaam. Een waterafstotende schoen zal best een goed begin zijn, hoewel dat niets zegt of het goed de warmte behoudt.

Een neopreen neus/teen warmer op koudere dagen brengt je dan weer wat meer (behoud van) warmte zonder dat je een overschoen nodig hebt of een schoen met een hoge neopreen sok
Oke thanks! Bedoel je met die neopreen neus/teen warmer van die overschoenen die alleen over het voorste deel van je schoen komen?

Woutjedevries
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jun 2019 04:48

Woutjedevries 15 okt 2020 11:50

HarryuitHilversum schreef: 14 okt 2020 11:55 Dat is inderdaad heel persoonlijk. Veel mensen zijn enthousiast over de winterschoenen van Northwave (Raptor). Ik had ze en mij bevielen ze niet. (moeilijk aan en vooral uittrekken en bij koude temperaturen niet warm genoeg.)

Mijn maat heeft ze ook en ervaart die problemen niet.
Ik heb zelf nu weer de Defrosters van Specialized. Geen sok, wel warm!
Ik kan alleen Defrosters vinden met een hoge sok? Zien er wel warm uit!

Hbblaauw
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 08 jul 2020 22:43

Hbblaauw 15 okt 2020 13:18

Wij zijn voor advies naar www.bikeshoe4you.com in Nijkerk geweest. Perfecte winkel met zeer klantvriendelijke behandeling. Service staat daar echt hoog in het vaandel! We hadden onze wegschoenen daar ook gekocht. Echt een aanrader!

Plaats reactie