Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Assos Fugu jack

emx5
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 dec 2009 13:25

emx5 30 nov 2010 13:46

Iemand ervaring met het Assos Fugu jack, momenteel bij Salden voor 329 € ?
Ik weet dat er op dit forum al een discussie over dit item bestaat maar deze dateert van 2006 en inmiddels bestaat er al een vernieuwd jack.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 30 nov 2010 23:36

EMX5: heb het 'oude' model. Fiets er nu voor 3e (4e?) winter mee. Bevalt heel goed. Pasvorm perfect, lekker warm, 2 lagen voldoende (assos winter hemd en fugu), kwaliteit blijft goed ook bij veel wassen. Draag 'm icm de assos LL winterbroek. Afhankelijk van temp gebruik ik het 'binnenjack en de capuchon' wel/niet Heb de zwarte uitvoering, achteraf misschien de witte moeten nemen, ziet er denk ik iets fraaier uit.

Enige minpuntje: vind de achterflap iets te kort.

suc6

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 30 nov 2010 23:58

Voor 329,-? Gore bikewear krijg je meer prijs-kwaliteit verhouding naar mijn mening. Helemaal wanneer je via internet koopt.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

epotheker
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:15
Locatie: Lonneker

epotheker 01 dec 2010 00:01

Heb hem ook maar gebruik hem te weinig.... te warm voor de cross-tochten en echte duur-trainingen op de weg doe ik te weinig 's winters. Heb ook het 851 Jack en dat bevalt beter. 329 euro is echt wel serieus geld en wanneer je de juiste maat weet zou ik ebay.co.uk overwegen. Daar worden ze regelmatig aangeboden voor een stuk minder...

cheers

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 01 dec 2010 12:13

Ik heb ook de airjack 851. Voor fietsen is dit ruim voldoende. Vorige week heb ik deze aan gehad i.c.m. een craft zero zweetshirt en heb het niet koud gehad. Als het meer dan 5 graden vriest kan je er nog altijd een shirtje onderaan doen. De fugu lijkt me persoonlijk te warm (vooral in het bos).

tim106gti
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 06 jul 2008 00:45

tim106gti 01 dec 2010 13:18

Wat een verschrikkelijke bak geld voor een jack.......

Ik rijd met gesponsorde kleding maar de thermojacken die ik gewend ben zijn al gauw te warm en kostten niet eens de helft. Persoonlijk vind ik het veel prettiger om met 'laagjes' te werken: één of twee zweehemden (met of zonder windvanger) + zomerjack/shirt lange mouw + bodywarmer die je al naar gelang vd omstandigheden los of dicht kunt doen.

Voor een rustige duurtraining kan een thermojack, voor een woon-werk rit is het ideaal maar ga je serieus trainen dan ontplof je in die dingen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 dec 2010 16:29

Ik heb geen ervaring met het "Assos Fugu Jack".

Toch een bemerking:
Je mag er de mooiste namen aan geven maar meer dan 300 Euro voor wat nog altijd gewoon een wintervest blijft is een bom geld.
Als je het doet voor
- Iets hebben wat een ander niet heeft
- Uitstraling van het merk "Assos"
- Het is minstens even goed als de andere
- Geld speelt niet echt een rol, ik wil mezelf eens verwennen.

Dan is er geen enkel probleem.

Als je echter gewoon een goede wintervest zoekt dan zijn er zeer zeker beterkoop alternatieven.
Ik heb een club vest van Vermarc en Bio-Racer. Bij 0 graden juist een onderhemd met lange mouwen onder en rijden maar.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 dec 2010 16:41

Deels eens met Lcsmt. Dat Fugu jack is veel te duur en ik vind het ook te dik/warm.
Het 851jack daarin tegen is wel een topper. Ook duur (249,-), maar zit werkelijk fantastisch. Kan niks tegenop en heb toch echt wel meerdere jacks gehad.
Qua temperatuur gaat het prima. Tot paar graden onder nul geen problemen. De truuk is inderdaad laagjes: dat werkt veel fijner dan één hele dikke jas.
Less is bore

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 01 dec 2010 17:28

Lcsmt schreef:Als je echter gewoon een goede wintervest zoekt dan zijn er zeer zeker beterkoop alternatieven.

+1

Ik zou geen verbetering weten voor mijn Ultima-jack van ca. 100 euro. Mooie, gesneden pasvorm, lekker warm en ziet er goed uit. Daar ga ik echt niet een factor 2,5 tot zelfs 3,5 meer geld aan uitgeven.

Qua zemen heb ik nog niet echt een gelijke gevonden, dus dan kom ik wel met alle plezier terug bij Assos.

emx5
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 dec 2009 13:25

emx5 01 dec 2010 22:11

Epotheker schreef:Heb hem ook maar gebruik hem te weinig.... te warm voor de cross-tochten en echte duur-trainingen op de weg doe ik te weinig 's winters. Heb ook het 851 Jack en dat bevalt beter. 329 euro is echt wel serieus geld en wanneer je de juiste maat weet zou ik ebay.co.uk overwegen. Daar worden ze regelmatig aangeboden voor een stuk minder...

cheers


Je gebruikt hem te weinig ? Geen zin om het van de hand te doen, voor een prijsje ? ;)

Ik heb eveneens het 851 jack maar met de temperaturen die we hier momenteel meemaken...
Trouwens ik zou de Fugu ook gebruiken voor de woon-werkverplaatsing welke toch 20km/dag is. En dan rij ik me 's morgens niet al te veel in het zweet.

Ik zal toch maar eens dit weekend gaan zien naar andere winterjacks bij de fietsenmaker, wie weet vind ik er ook mijn gading.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 02 dec 2010 22:35

Ben ik zo'n koukleum dan? Ik heb ook een 851, maar vin dat echt niet genoeg als het echt koud is. Vooral ook omdat er geen windbreaker op de rug/onderkant mouwen zit.

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 02 dec 2010 22:47

Ik heb ook een 851, zit echt perfect en veel beter als BV een Gore of Bioracer wintervest (die heb ik ook)
Grote verschil is de elastischiteit van het windbreaker stof dat is bij Assos subliem.

Ik kan met 2 onderlagen en nog een windvest over de 851 tot echt heel koude temperaturen rijden, ik heb het gevoel dat het met het Fugu Jack nog een stuk kouder kan (ik heb het gepast maar vond de prijs toch te gortig)
Maar hoe dan ook als het echt koud is zit ik altijd met een probleem. Ik heb het of constant te koud of ik heb het net warm genoeg en ga binnen het uur transpireren waardoor ik na 1.5 uur te nat wordt en het dan toch te koud krijg. Dus zodra de kleding warm genoeg is heb ik altijd het probleem dat transparatie vocht niet goed genoeg wordt afgevoerd. Bij de benen heb ik dat probleem nooit maar wel op mijn bovenlichaam.
Afbeelding

Plaats reactie