Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Handschoenen

GerB
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:46
Locatie: Loon op Zand
Contact

GerB 24 jun 2011 09:22

Ik fiets eigenlijk altijd zonder handschoenen. Nooit echt de behoefte aan gehad.
De afgelopen week is het weer echter niet bepaald tof geweest en heb ik er dus ook een paar ritjes in de regen opzitten. Daarbij merkte ik dat mijn grip op het stuur toch een stuk minder is. Zijn handschoenen hiervoor de aangewezen oplossing, of gaat dat misschien weer irriteren?

klaasjenl
Forum-lid
Berichten: 176
Lid geworden op: 27 okt 2010 22:36
Locatie: Hengelo
Contact

klaasjenl 24 jun 2011 11:57

Dan kunnen handschoenen inderdaad een oplossing zijn. Ik heb afgelopen week ook even in de regen gereden (bij voorkeur ga ik de deur niet uit als er een bui aankomt) en had in elk geval geen last van irritatie en behield goede grip op het stuur. Als je overigens geen handschoenen gewend bent, zul je waarschijnlijk ook geen behoefte hebben aan extra gelpadding. Ik draag sinds een maand zelf Giro Zero handschoenen zonder padding en die bevallen perfect.

knutmo
Forum-lid
Berichten: 1138
Lid geworden op: 15 jun 2011 11:03

knutmo 24 jun 2011 12:01

Je moet wel even wennen aan handschoenen, en ook misschien wat uitproberen voordat je de voor jou lekker zittende hebt. Het is echt wel verstandig om handschoenen te dragen. Als je valt (zelfs al is het met 0 km/u) zul je je bijna altijd opvangen op je handen en schaafwonden op je handpalmen is echt niet fijn. (skeeler-ervaring....)

GerB
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 18 mei 2011 21:46
Locatie: Loon op Zand
Contact

GerB 24 jun 2011 12:16

klaasjenl schreef:Ik heb afgelopen week ook even in de regen gereden (bij voorkeur ga ik de deur niet uit als er een bui aankomt) en had in elk geval geen last van irritatie en behield goede grip op het stuur.
Ok, dan ga ik dat eens proberen. Ik kan ze in eerste instantie waarschijnlijk ook wel eens lenen van een vriend van me.
knutmo schreef:Het is echt wel verstandig om handschoenen te dragen. Als je valt (zelfs al is het met 0 km/u) zul je je bijna altijd opvangen op je handen en schaafwonden op je handpalmen is echt niet fijn. (skeeler-ervaring....)
Da's ook wel weer zo. Maar ik heb pas 1x een kilometertje of 5 gefietst met handschoenen en toen was ik ze alweer beu. Misschien ook een kwestie van wennen inderdaad.

StevegeK
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:31

StevegeK 24 jun 2011 13:49

Kijk goed naar handschoenen die "ademen". Ik had zelf snel last van zweethandjes. De laatste die ik gekocht heb (bij de Lidl notabene) heb ik vele fietsvakanties aangehad zonder problemen!

Plaats reactie