Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

time schoenen /speedplay pedalen.

ducrider
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2004 18:07

ducrider 15 apr 2005 13:54

Ik heb mijn zinnen gezet op de speedplay zero titanium pedalen.  De totaal andere benadering van het pedaal spreekt mij enorm aan, gekoppeld aan het voordeel van dubbelzijdig inklikken en de levensduur van de schoenplaatjes.  Nu zijn deze pedalen van de lichtste op de markt en dat is natuurlijk ook leuk meegenomen.   Maar die goede gewichtsverhouding valt natuurlijk grotendeels weg wanneer je een extra adapter moet monteren.  De meeste schoenzolen vertonen namelijk 3 gaten terwijl voor de montage van de speedplay schoenplaatjes er 4 nodig zijn.   Daarenboven betekent een adapter ook een grotere afstand tussen pedaalas en schoenzool, dus ook hier valt een groot voordeel van het systeem weg.  Maw., ik ben op zoek naar een schoentype waarop ik de plaatjes rechtstreeks kan monteren zonder adapter, dus een schoenzool met 4 gaten.   Iemand enig idee?

ducrider
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 dec 2004 18:07

ducrider 18 apr 2005 20:32

niemand???

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 18 apr 2005 21:06

Er bestaat geen schoen waar je zonder adapter kan werken !!!De adapter is trouwens niet ongeloofelijk dik dus veel last ga je er niet van ondervinden hoor.
TS

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 12 aug 2005 01:01

Hoi,
Er waren genoeg schoenen voor een rechtstreekse aansluiting op speedplays. Ze worden schaars doordat de time equipe pedalen die eenzelfde aansluiting hebben niet meer gemaakt worden. Je hebt ze nog wel van adidas (o.a type frosco vaak in de aanbieding bijvoorbeeld in duitsland) maar ook oudere typen van time of sommige andere merken die soms wel met adapter werken (voor time pedalen), maar dan in de zool verwerkt ipv erop. Overigens is de adapter voor speedplay inderdaad niet erg dik zoals iemand anders al aangeeft. Als je Duits kunt lezen koop dan het blad TOUR van deze maand.
Succes
 
 
 

Plaats reactie