Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

schoenen shimano R215

ervi
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mar 2005 22:07

ervi 07 mei 2005 11:11

Heeft er iemand ervaring met de shimano R215 schoenen? Stijfheid zool, comfort, sluitingen, ...
Heeft de verluchtingsopening onderaan de zool een nadeel?
Ik overweeg de schoenen te gebruiken in combinatie met mijn look Keo pedalen.
Alvast bedankt voor de reacties.

robertoleonardo
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 mei 2005 15:15

robertoleonardo 11 jul 2005 12:13

Hoi,
Van 't weekend de zwarte versie gekocht (R-151), maar die is op de kleur en de bovenste sluiting na hetzelfde. Ik kom van een Carnac LeMond schoenen af die ook al geen slappe zool hadden, maar dit is toch wel ietsje anders: 't voelt alsof elke trap raak is. En 't gewicht is een stuk lager, en dat merk je ook echt. Ventilatiegaatjes zijn geen probleem, en gisteren met 28 graden was dat juist wel prettig, alhoewel je echt niet een "airflow" langs je voeten voelt gaan. Eigenlijk heb ik er niets van gemerkt. Volgens mij is de stof meer luchtdoorlatend dan die luchtsleufjes.
Let er wel op dat ze een maat kleiner vallen dan je gewend bent. En mocht de zool te smal zijn, dan kan je je schoenen met een carbon DMT zool proberen (de topmodellen van b.v. Time, Nike, Agu). Een beetje shoppen kan ook geen kwaad, de R-151's hebben een adviesprijs van E 170,- en bij Hopmans in Bergen op Zoom heb ik ze gekocht voor E 130,- en bij Bike2Build staan ze voor een paar euro meer. Hopmans heeft sowieso een enorm grote collectie op voorraad.
Pas op! Daar komt een calorie...

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 29 jul 2005 02:45

Ik heb de R215 aangeschaft. ben er helemaal zot van omdat hij leverbaar is in halve maten en de E-breedte maten is hij ideaal op maat te maken. IS lekker stijf en ziet er flashy uit. Carbon zolen krassen snel dus niet op lopen! Met de beluchting geen problemen misschien in de winter koud maar dan gebruik ik andere schoenen. Buckle werkt goed stijve zolen goed te gebruiken klittebans strips. Niets dan goeds, wel misschien is de zool ikets te stijf. Oh ja en de prijs is niet voor de poes. Look Keo pedalen zijn geen probleem. (ik heb zelf de 7750 SPD-SL)
pas op! paaltje!

vjenne-racer
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 aug 2005 04:18

vjenne-racer 26 aug 2005 15:50

Hoi,

Ik heb gisteren een paar schoenen aangeschaft en wel de volgende: SH-R125 Silver/Geel en ze zaten als gegoten en heb er meteen even mee gefietst en dat was een genot. Ik ben dus onder de indruk maar moet er nog een grote afstand mee gaan fietsen om te kijken wat ze dan doen. Hbe de schoenen gekocht voor 87 euro, dat lijkt me niet echt duur.

En die opening in de zool die vind ik wel fijn maar kan idd in de winter wel wat koud zijn maar dan plak je er gewoon een stukje tape op.

Groeten,

Vjenne-Racer

Plaats reactie