Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Stinkende schoenen..

sparko
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 27 apr 2005 11:51

sparko 27 mei 2005 11:59

ik wil niet weten hoe mijn sokken, zeem en schoenen ruiken naar een flinke tocht. Sokken en broek gaan gewoon de was in, schoenen naar buiten, en als ze echt heel erg vies zijn gewoon ff in een emmer water met beetje wasmiddel, ff kwartiertje laten staan, ff boenen, laten drogen en na anderhalve dag zijn ze weer als nieuw.
M'n loopschoenne gaan trouwens wel altijd gewoon de wasmachine in, gaat perfect. Kan het ook wel proberen met m'n fiets schoenen maar denk dat m'n metalen spd plaatjes aardige schade kunnen aanbrengen aan de trommel. ik ga het dus maar niet uitproberen
 
 

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 27 mei 2005 13:04

Ik ben er zo een die z'n sokken tegen de muur gooit om te kijken of ze gewassen moeten worden, blijven ze plakken dan is het zover



Gebruik je die methode ook met je onderbroek?




Krijg je mooie 'streepjesmuur' -----------------------------------------------------------------------------------------
Het is maar net wat je mooi vindt! Ik houd niet van streepjes en de kleur bruin is al jaren 'uit '!
Afijn, we gaan weer tot de orde van de dag. Hoe was ik mijn wielerkleding. Gewoon dus , in de wasmasjien. Of heet dat wasmachine?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

toto844
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2005 02:26

toto844 08 jul 2005 17:27

Je hebt zo van die geurbollen speciaal voor in je schoenen moet je er gewoon een nacht in leggen en klaar is kees ze ruiken weer helemaal fris.

Gebruikersavatar
dropje73
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 28 okt 2010 01:08

Gebruikersavatar dropje73 07 mar 2017 13:59

Mijn schoenen stinken eigenlijk nooit, ook al heb ik behoorlijk zweetpoten. Altijd goed laten drogen is denk ik belangrijk, voordat je ze in een schoenenkist of iets dergelijks mikt.
Zo liggen mijn schoenen eigenlijk vaak op de mat bij de achterdeur.

Af en toe fietsen door de regen of flink door de het water (mtb) en ze zijn weer schoon gespoeld :lol: (doe raceschoenen overigens wel afspoelen onder de kraan als ze vies zijn, mtb laten drogen en afborstelen met harde borstel)
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.

hayes

hayes 23 mar 2017 20:03

Een topic van 12 jaar geleden :D

Mijn schoenen stinken niet. Tot ze eens goed nat worden. Dan "meuren" ze als gek naar oud zweet. Ik smijt ze in de wasmachine, in een deken geknoopt (om de machine te beschermen). Op 40 graden met wat dettol erbij. Werkt goed. Schoenen zien daar niet zo van af.

Het ruiken komt door bacteriën dus die moeten dood.
Een paar dagen diepvries schijnt ook te helpen.

stormfox
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2017 15:58

stormfox 28 mar 2017 14:00

Na een zware regenbui stinken mijn schoenen enorm als ik ze niet gelijk was.
Het wassen doe ik gewoon in een emmer met wasmiddel.
Overigens, na elke rit stop ik een zak met Cilca Gel in mijn schoenen die het vocht absorberen.

Top trouwens nooit hardloopschoenen in de wasmachine, omdat dit funest is voor de demping.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 29 mar 2017 10:49

Af en toe beetje boorzuurschilfers in schoenen strooien.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1994
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 29 mar 2017 13:29

In de diepvries werkt echt goed. Ik heb niet zulke zweetvoeten, maar fiets wel regelmatig in vies weer en in de winter in de modder. Ik doe ze na schoonmaken in een plastic zak en leg die een etmaal in de vriezer.

fietsernl
Forum-lid
Berichten: 601
Lid geworden op: 29 apr 2004 13:35

fietsernl 30 mar 2017 09:48

Wielerschoenen wassen (30gr) werkt perfect. Drogen gebruik ik Sidas schoendroger. Door de UV-licht is het einde oefening bacteriën. https://www.snowcountry.nl/sidas-drywarmer.html

Plaats reactie