Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

pasvorm Giro Atmos

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 03 sep 2005 22:33

Vandaag heb ik een Giro Atmos (Fassa uitvoering) gekocht en verschillende maten gepast.

Volgens de Giro site zou ik een M moeten hebben (56,5 cm) alleen vind ik een S qua drukpunten op mijn achterhoofd beter zitten. Ik heb dus een S aangeschaft, heeft dit consequenties voor de veiligheid (omdat Giro een M adviseerd)?
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 03 sep 2005 22:39

toen ik die helm kocht (fassa) had ik ook de us postal gepast. en toen viel mij op dat die twee een andere pasvorm hadden. heeft iemand dit ook opgemerkt?
 
ik denk niet dat dat wat uit maakt voor de veiligheid. als ie past past ie...
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 03 sep 2005 22:50

Het belangrijkste bij een helm is dat hij goed zit als dat het geval is met een kleinere maat dan aangegeven dan is die kleinere maat veiliger. Dat heeft oa ook als oorzaak dat je een lekker zittende helm eerder opzet en je er minder aan irriteer, welke aandacht je weer bij de weg kan houden ipv bij het frummelen aan de helm. (ik spreek uit ervaring met een bijna botsing en het niet willen dragen van mijn vorige helm.)

Gebruikersavatar
antoni
Forum-lid
Berichten: 510
Lid geworden op: 15 jul 2005 00:10

Gebruikersavatar antoni 03 sep 2005 22:50

Quote: Origineel geplaatst door Trek OCLV op 03 September 2005
toen ik die helm kocht (fassa) had ik ook de us postal gepast. en toen viel mij op dat die twee een andere pasvorm hadden. heeft iemand dit ook opgemerkt? ik denk niet dat dat wat uit maakt voor de veiligheid. als ie past past ie...


De M die ik paste was ook van US postal, en deze leek kleiner dan de S van Fassa, de drukpunten van de US postal zaten niet lekker.
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

Plaats reactie