Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

zere voeten!!!

tjipo
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 sep 2005 21:45

tjipo 09 sep 2005 21:58

mijn vriendinnetje rijdt met sidi zeta high tech(carbon) op dura ace pedalen, en heeft vanaf het begin ontzettend pijn onder haar voet uitlopend naar haar tenen (middel en "ringteen")ik heb de plaatjes al zover mogelijk naar achter gezet en het zadel een beetje omlaag gezet....het is wel iets minder geworden maar bij de laatste tocht van 65km was 't weer ontzettend vervelend.
de maat van de fiets is perfect na meting gebleken.
dus daar kan 't ook niet aan liggen, wie heeft er een serieuze tip 
 
in ieder woord zit wel een waarheid.

arjanh
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 04 aug 2005 11:01

arjanh 10 sep 2005 12:41

Heb precies hetzelfde, maar treedt meestal op na 40 tot 60 km. Het begint met een soort slapend gevoel en daarna kan het echt behoorlijk pijn doen, soms zodanig dat ik even moet stoppen.  Even de voet van de trapper en het gaat wel heel snel over. Maar het komt dan ook weer vrij snel terug als ik verder fiets. Overigens heb ik dit voornamelijk maar met één voet. Ik heb vanalles geprobeerd en ook met de plaatjes geschoven enzovoort. Mijn schoenen zitten echt uitstekend en passen heel goed, dat is het probleem niet. Ik heb overigens nog steeds het gevoel dat ik verder op de trapper zou willen zitten, maar mijn plaatjes staan al in de achterste stand.
Een paar dingen helpen me wat:
Schoenen aan de voorkant erg los dichtmakenTijdens het fietsen af en toe de stand van de voet veranderen, vaak fiets ik even met de hak omhoog zeg maar, en mijn tenen naar benedenAls ik het slaapgevoel voel komen ga ik mijn tenen bewegen in mijn schoenTenen van tevoren een beetje stretchen (flink achterover buigen).
Als iemand nog goede tips heeft, houd ik me ook aanbevolen....

tjipo
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 sep 2005 21:45

tjipo 10 sep 2005 16:48

Ik vraag me af of adrie van diemen of de arts van fiets die af en toe de vragen van fietslezers beantwoorden geen oplossing weten, wordt het forum eigenlijk ook gechecked/beantwoord door de fiets redactie?
 
bedankt voor je reactie arjan.
in ieder woord zit wel een waarheid.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 10 sep 2005 19:52

Lijkt mij toch een probleem met de pasvorm van de zool. Als een schoen goed zit behoort de kracht netjes verdeelt te worden over de hele voet, en als dat niet gebeurt door een verkeerde zoolvorm krijg je klachten. In mijn goedkopere mtb schoenen die mij niet goed passen heb ik het namelijk ook, terwijl ik met mijn raceschoenen (specialized body-geometry) nergens last van heb.

delsol
Forum-lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 10 sep 2005 22:27

lijkt mij ook de pas vorm vande schoen, als die te smal is of iets dergelijks is je door bloeding niet meer optimaal. dan je kun wel zere voeten van krijgen.
heeft de schoen een carbon zool? heb ergens gelezen dat het voor sommige mensen de zool te hard is.

giant-eric
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 jan 2005 13:49

giant-eric 12 sep 2005 17:36

Quoten: Origineel geplaatst door delsol op 10 September 2005


lijkt mij ook de pas vorm vande schoen, als die te smal is of iets dergelijks is je door bloeding niet meer optimaal. dan je kun wel zere voeten van krijgen.
heeft de schoen een carbon zool? heb ergens gelezen dat het voor sommige mensen de zool te hard is.


Ik heb hetzelfde probleem gehad met adidas schoenen, adistar 2K, carbon zool. De plaatje ietsje naarachter hielp een beetje, maar een oude inleg zool van een andere schoen nog het meeste. MIsschien is een goede inlegzool een idee.
Overigens heb ik er al weer minder last van sinds ik mijn gympen heb weggegooid en als "nette " schoen ook een wat hardere zool heb.
Bij die adidas zit op de carbon zool en onder de inlegzool een soort papieren binnenzool. Als die nat is geweest wordt ie ook wat zachter.
Het is een vervelend probleem..
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>

tjipo
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 sep 2005 21:45

tjipo 12 sep 2005 22:07

  Ik ben pas kort "lid" van dit fenomeen maar vind het wel gaaf dat er     zoveel goede tips/reactie's zijn waar ik (zij eigenlijk)iets mee kan. 
bedankt voor deze tips mannen/vrouwen, ik laat jullie na de tocht van morgen weten hoe het gegaan is en door welke aanpassing er eventuele verbetering tot is stand gekomen.
thanks
in ieder woord zit wel een waarheid.

giant-eric
Forum-lid
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 jan 2005 13:49

giant-eric 14 sep 2005 17:26

Quoten: Origineel geplaatst door tjipo op 12 September 2005


  Ik ben pas kort "lid" van dit fenomeen maar vind het wel gaaf dat er     zoveel goede tips/reactie's zijn waar ik (zij eigenlijk)iets mee kan. 
bedankt voor deze tips mannen/vrouwen, ik laat jullie na de tocht van morgen weten hoe het gegaan is en door welke aanpassing er eventuele verbetering tot is stand gekomen.
thanks

en ??   we wachten .....
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>

jpsystem
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 jul 2005 00:52

jpsystem 15 sep 2005 22:27

ik heb wel eens kramp in mijn linkervoet iemand een idee hoe dit kan.?
heeft dit ook met afstelling van de schoenplaatjes te maken.

tjipo
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 sep 2005 21:45

tjipo 16 sep 2005 00:09

de rit is er nog niet van gekomen voor haar...maar ik kom er zeker op terug!!
 
en inderdaad de afstelling van je plaatjes kan van hierbij van invloed zijn, je hebt van sidi, denk ik, een device waarmee je de beginstand van het plaatje kan aftekeken. 
in ieder woord zit wel een waarheid.

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 25 sep 2005 01:12

Mijn broer had precies de zelfde klachten met een sidi met carbon zool.
 
De zool was gewoon te stijf, met de goedkopere sidi zelfde maat pasvorm en sluiting nergens last van.
pas op! paaltje!

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4358
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 25 sep 2005 21:28

Dat heeft niet te maken met de stijfheid van de zool maar eerder met de pasvorm, die bij de soepelere zool mischien beter vormt

Plaats reactie