Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

altijd een helm??

a-delaars
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2006 18:41

a-delaars 04 mar 2006 01:36

Je kan beter een helm opzetten want als je valt kun je dadelijk heel je leven een helm op denk daar maar eens over na
Ik heb het liefst veel wind

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 04 mar 2006 15:47

Ben ik even blij dat mijn net aangeschafte Bell Sweep R als koelste uit de test kwam
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4360
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 mar 2006 21:42

Quote: Origineel geplaatst door Scepticus op 04 Maart 2006
Ben ik even blij dat mijn net aangeschafte Bell Sweep R als koelste uit de test kwam

En kom ik erachter dat mijn las als warmste getest is en dan doe ik ook nog altijd een bandana onder de helm tegen het zweet dus nog warmer.

fransb
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 02 mar 2006 17:59

fransb 05 mar 2006 20:31

Trouwens: hebben jullie het interview met Richard Kraijcek gelezen? Hij gaat niet fietsen als het wegdek nat is, daar zijn z'n benen te duur voor, maar hij rijdt op de foto wel zonder helm

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 06 mar 2006 18:03

Quote: Origineel geplaatst door fransb op 05 Maart 2006
Trouwens: hebben jullie het interview met Richard Kraijcek gelezen? Hij gaat niet fietsen als het wegdek nat is, daar zijn z'n benen te duur voor, maar hij rijdt op de foto wel zonder helm


tja daar heb ik in het forum 'je magazine' ook een opmerking over gemaakt. ik vind het heel vreemd (vorbeeldfunctie) maar blijkbaar zijn er anderen die vinden dat je dat zelf moet weten.

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 08 mar 2006 09:43

Ik heb gedurende de winter eigenlijk altijd met alleen een muts op gefietst. Vorige week heb ik een bijna ongeluk gehad. Vlak daarna schoot  de gedachte shit ik had geen helm op wel even door mijn ongehelmde hoofd, te meer omdat ik 's zomers altijd met de helm op fiets. Ik ben dus meteen een mutsje voor onder de helm gaan halen en fiets nu met de kou ook met de helm op. Je hoofd is iets te waardevol om het risico te nemen
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

debolle
Forum-lid
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 mar 2006 20:57

debolle 10 mar 2006 11:06

moet eerlijk zeggen, dat als ik alleen fiets, of het is koud ik geen helm op heb....
totdat ik val natuurlijk, maar goed als ik met 1 of meerdere personen ga fietsen of in club verband ik altijd de helm op heb...
trouwens in club verband is helm verplicht bij ons....
<b>"Io n&#111;n puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>

robz
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:53

robz 24 mar 2006 22:06

Quoten: Origineel geplaatst door de bolle op 10 Maart 2006


moet eerlijk zeggen, dat als ik alleen fiets, of het is koud ik geen helm op heb....
totdat ik val natuurlijk, maar goed als ik met 1 of meerdere personen ga fietsen of in club verband ik altijd de helm op heb...
trouwens in club verband is helm verplicht bij ons....
veel fietsplezier

robz
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:53

robz 24 mar 2006 22:08

 
Er is een mooi en waar gezegde rond de discussie wel of niet dragen helm.
"Als je geen hersens hebt hoef je ze ook niet te beschermen".
Wie de schoen past trekt hem aan.
En iedereen een gezond en fijn fietsvoorjaar.
 
veel fietsplezier

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 24 mar 2006 22:57

Verdwaald Rob Z?
CC, agr 100; limo 100

tommeke_b
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mar 2006 20:00

tommeke_b 24 mar 2006 22:57

Ik moest eerst eens bijna tegen dek gaan en dan heb ik ook eens een helm gekocht. Beter voorkomen dan genezen zegt iedereen dan. Ik gebruik hem nu ook bij het mountainbiken. Ik heb m'n helm nog nooit nodig gehad.
Thomps&#111;n Rad&#111;n RC Tiagra

gekkekikker
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 09 mar 2006 11:13

gekkekikker 28 mar 2006 18:09

Jee, wat ik nu weer lees:
1. Are bicycle helmets designed to save lives?
If only they were. Helmets which could provide significant protection (if they existed) would be of such construction that few would care to wear them. Modern bicycle helmets are designed to mitigate the effect of an impact to the head of a person falling off a bicycle. At best, they reduce the chance of minor injuries.
"... it is impossible to build a helmet that will offer significant impact protection"

Dr. George Shively, The Snell Memorial Foundation

"... helmets will mitigate the effects of falling off your bicycle and striking your head... If a cyclist is accelerated by a car, then the helmet will not work and will not prevent a severe or even fatal injury"

Dr. Michael Schwartz, neurosurgeon and member of Canadian Standards Association Committee establishing helmet standards.
If you can\'t dazzle them with brilliance, baffle them with bullshit.

Plaats reactie